-----------------
Mooie foto's hoor, nice horsie

Als je dit niet te vaak doet kan het heus geen kwaad!
Jammer dat de foto's een beetje vaag zijn...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

een paard mag gerust al op 1.5 heel soms wat sprongetjes vrij doen, dus ponyygekkie en al die mensen die daar tegen zijn, als er een boomstammetje van 50 cm in de wei ligt en je veulen springt daar over dan is dat super schadelijk en moet dat direct uit de weide gehaalt worden enzo
niet dus, een veulen vindt wat speeloefeningetjes super leuk, dit is stukken beter dan heel de tijd nietsen, al spelend leert het veulen het meest. trouwens het is echt een prachtig veulen
ik vindt het heel goed dat je haar al wat leert omgaan met het springen. maartjuh schreef:Ik vindt het ook absoluut niet goed, zo vroeg. Het is voor haar/zijn lichaam uberhaubt niet heel goed, maar ook niet "psychisch"(ben even naam kwijt, hij het eigelijk heet)..
Vriendin van mij, heeft dat dus ook gedaan.. Pony heel vroeg laten springen... Pony kan ook zeker springen, vond het harstikke leuk en heeft tot z'n vijfde ook super gesprongen. maar opeens wilde hij niet meer... het is nu gewoon over en uit, en pony wil absoluut niet meer springen.. Niet meer buiten, niet meer vrij, niet onder het zadel.. Niets meer..
Ik zeg niet dat dit bij elke pony zo is, maar ik zou er toch maar een beetje mee oppassen hoor. Iig niet te vaak doen..
Verder ziet het er goed uit!
Ponygekkie schreef:Jonge Jonge Blazingboots, je moet je niet zo aanstellen als andere mensen gewoon een mening geven. Ik vind het gewoon zielig het is gewoon totaal logisch dat je niet met een 1,5 jarige moet gaan springen. En vind de reactie van Carola ook heel goed.
nameless schreef:die van mij is nu 2 jaar en 4 maand, en ik loop 2 keer in de week met hem een half uur langs de weg, maar als de bak weer begaanbaar is ben ik ook wel een keer naar zijn springen.
denk niet dat het heel veel kwaad van als je het maar niet ta vaak doet,( bv 1 x in de 2 maand) en dan tot een cm of 60..
de haflinger van een vriendin van mij is 9 maand en die springt dagelijks hahaah ( over het draad dan)
maartjuh schreef:Ik vindt het ook absoluut niet goed, zo vroeg. Het is voor haar/zijn lichaam uberhaubt niet heel goed, maar ook niet "psychisch"(ben even naam kwijt, hij het eigelijk heet)..
Vriendin van mij, heeft dat dus ook gedaan.. Pony heel vroeg laten springen... Pony kan ook zeker springen, vond het harstikke leuk en heeft tot z'n vijfde ook super gesprongen. maar opeens wilde hij niet meer... het is nu gewoon over en uit, en pony wil absoluut niet meer springen.. Niet meer buiten, niet meer vrij, niet onder het zadel.. Niets meer..
Ik zeg niet dat dit bij elke pony zo is, maar ik zou er toch maar een beetje mee oppassen hoor. Iig niet te vaak doen..
MissSisa schreef:He als ik wat commentaar over het veulen mag geven???
Ze is niet zo mooi gebouwd. Iets op de kop met een niet zo fijn halsje.
En over der springmanieren???
Beetje een lang voorbeen. Voor de rest is het wel een leuk beestje.
Ik zet overal eerlijk neer wat ik vind. Bij een lelijkert zet ik niet neer van: Goh wat een mooi pony.
).. dus om te zeggen dat ze niet mooi gebouwd is lijkt me ook al wat een snelle uitspraak.. Maar bedankt voor je mening.
.maartjuh schreef:Ik vindt het ook absoluut niet goed, zo vroeg. Het is voor haar/zijn lichaam uberhaubt niet heel goed, maar ook niet "psychisch"(ben even naam kwijt, hij het eigelijk heet)..
nameless schreef:die van mij is nu 2 jaar en 4 maand, en ik loop 2 keer in de week met hem een half uur langs de weg, maar als de bak weer begaanbaar is ben ik ook wel een keer naar zijn springen.
caranthir schreef:Wat betreft t springen vind ik dat best een keertje kunnen, als ik zelf een jong paard zou kopen, wil ik m zelfs zien springen om te zien of er een beetje talent in zit.
Lizz schreef:Maar die van jou is bijna een jaar ouder!
Dat een paard in het wild springt over een beekje of wat dan ook, daar kunnen wij niets aan veranderen.
Dat een veulen in de wei springt, daar kunnen wij ook niet veel aan veranderen.
Maar een jaarling opjagen en over balken laten springen, dat is wel een beetje sneu! Je paardje kan dan wel zijn oren naar voren hebben, maar denk je ook dat je paardje snapt wat voor gevolgen dit kunnen hebben als je hem vaker laat springen? (neem aan dat je alleen al voor deze fotoshoot je paardje vaker dan 1 maal over de hindernis hebt laten springen)
En wat heb je eraan om te weten of hij het wel of niet goed kan? Je hebt haar toch al gekocht en als hij het nou niet goed had gedaan?? Had je hem dan verkocht??
Ben daar wel benieuwd naar!
Ze PBde dat ze verder niet meer ging springen maar ze wou alleen springen om even te kijken of hij het gewoon kon verder niet. Het is alsnog niet goed voor de gewrichten maar ze weet wat ze doet en ze doet het als het goed is niet meer.
Verder echt top pony, dat koppie is ook erg leuk. Lizz schreef:Dus als jij gaat kijken bij een paardje van 1,5 jaar. Dan wil jij hem zien springen om te kijken of hij talent heeft???
kan je het ook gelijk bekijken.
;In de paddock liggen 2 treinbils ,je moest eens zien hoe vaak ze daar voor de fun overhuppelen(Ik herken zo vanuit mijn keuken het talent