noodstop!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:48

Wel, het is geen fijne foto om te zien, en ik kan me ook zeer zeker voorstellen dat het paard wèl pijn heeft gehad. Dit is namelijk niet de manier om je paard in een slidingstop/noodstop te rijden. Dat doe je zeer zeker niet door aan de teugels te gaan hangen en zo ver achterover te zitten. Ook wordt een slidingstop zo niet geleerd. Dat doe je stapje voor stapje en niet zo in één keer ratsflats op de rem zetten. Want zo maak je het voor je paard ook een nare ervaring. Bovendien moet de bodem ook goed zijn om een slidingstop uit te voeren.
Als je mijn bijrijdster/verzorger was geweest had je niet meer hoeven komen. Zo ga je niet met een paard om. Ook niet voor één keer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:05

welkom op bokt annelies15.
t meelopen is ín op bokt. Knipoog

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:07

Mja, ik geef mijn mening, en dat is niet meelopen. Als iedereen had gezegd "aah wat zielig" o.i.d. en ik vind van niet, dat had ik dat ook rustig gezegd.
Het is ook maar net hoe je een bericht leest hè. Je moet maar zo denken: iedereen heeft het het beste met jou en je paard voor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:21

Amethyst schreef:
Mja, ik geef mijn mening, en dat is niet meelopen. Als iedereen had gezegd "aah wat zielig" o.i.d. en ik vind van niet, dat had ik dat ook rustig gezegd.
Het is ook maar net hoe je een bericht leest hè. Je moet maar zo denken: iedereen heeft het het beste met jou en je paard voor.

ja zal best Rolleyes

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:24

annelies15 schreef:
nou ik denk t niet want ik be zowat een mishandelaar maar goed ik weet wat je er van vind maar zoeits had ik al gehoord dus Lachen

Waar heb ik dat gezegd dan?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:24

pharagirlke schreef:
ja zal best Rolleyes

Phara, ik ga niet met jou in discussie Haha!.
Wij worden het toch nooit eens Tong uitsteken

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:34

BounceBabe schreef:
En bovendien XtwisterX you made your point!!! Zal die meid nu ooit nog op die tink durven te stappen omdat je haar helemaal de grond in boord? Verward Sorry hoor, het is best als je het niet vind kunnen, maar dat met 6/7 berichtjes duidelijk proberen te maken? Scheve mond

Komop zeg.. denk ook een beetje aan de gene die het topic heeft gestart.

Wat een onzin. Omdat ik mijn mening geef zou dat meisje niet meer op haar verzorgtinker durven stappen? Kom op zeg, wat een aanstellerij! Ik heb haar niet de grond in geboord, ik vond het knap dat een andere bokster vanaf een foto kon zien dat het paard geen pijn had. Ik weet namelijk wel zeker dat dat paard pijn heeft gehad, aangezien de TS het paard op een niet zo'n subtiele manier op de rem heeft getrokken. Getrokken ja.

Volgende keer misschien twee keer nadenken voordat ze een topic opent met dit soort foto's. Maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet uit te leggen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:36

Het ziet er gewoon niet relax uit... Scheve mond

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:39

Oke dames, relax...
Brand is erger Haha!

Yessy

Sja het ziet er niet echt vriendelijk uit, en het is niet de methode om slidings aan te leren, maar zo ernstig als sommige mensen het hier lijken te vinden, nee...
Ik denk dat je met goede les een heel eind komt, niet zelf gaan proberen dergelijke moeilijke oefeningen te leren, want dat komt echt niet goed (weet ik uit ervaring, heb nu een paard dat geen contra meer wil lopen omdat ze precies op x changeert, door mijn eigenwijsheid).
Verder ziet je paard en niet ongelukkig en afgestompt uit, en is het maar een momentopname, waarop ik (en ik denk dat weinig mensen dat zouden kunnen) niet kan zien of je met je volle gewicht in de mond van je paard hangt, of dat je gewoon ver achterover zit en de teugels daardoor net strak staan...

BounceBabe

Conclusie na een hevige discussie met amethyst.. nouja hevig..

De fout ligt bij de eigenaar! Die weet dat ze normaal engels rijdt, dus dan laat je haar ook niet wilde weg allerlei western trucs uitproberen. Dus meer info van de eigenaar was nodig geweest.

En ok zij had ook niet van alles mogen proberen.

Maar de grootste fout heeft de eigenaar toch wel gemaakt. En niet zij!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:41

Ze least 'm toch?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:42

BounceBabe schreef:
Conclusie na een hevige discussie met amethyst.. nouja hevig..

Hevig? Het was sinds tijden dat ik weer eens een normale discussie heb kunnen voeren Haha!
Kunnen sommigen nog wat van leren

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:44

Klopt, de eigenaar heeft ook deels schuld. MAAR... Het is toch echt dat meisje dat daar op het paard zit en zulke fratsen uithaalt. Waarna ze de foto op bokt plaatst.

Het lijkt mij dat de eigenaar van het paard deze toevertrouwt aan het meisje en er vanuit gaat dat er goed mee omgegaan wordt. Als iedereen zo vol wantrouwen zou zitten heeft straks niemand meer een leasepaard.
Het lijkt me niet dat de eigenaar 24/7 toezicht kan houden. Lachen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:47

xtwisterx schreef:
Klopt, de eigenaar heeft ook deels schuld. MAAR... Het is toch echt dat meisje dat daar op het paard zit en zulke fratsen uithaalt. Waarna ze de foto op bokt plaatst.

Het lijkt mij dat de eigenaar van het paard deze toevertrouwt aan het meisje en er vanuit gaat dat er goed mee omgegaan wordt. Als iedereen zo vol wantrouwen zou zitten heeft straks niemand meer een leasepaard.
Het lijkt me niet dat de eigenaar 24/7 toezicht kan houden. Lachen

Nee, maar je kan wel duidelijke afspraken maken. Lijkt mij ook niet meer dan logisch dat je die maakt. En indd, ze had ook zelf kunnen bedenken dat dit niet de manier is. Maar daar zijn de meesten het wel over eens denk ik Haha!

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:51

fabske"]
hej

leuke tink, je zit idd teveel achterover waardoor je het idee opwekt enorm aan de teugels te trekken zoals hierboven al verteld is of je dat al dan wel al dan niet doet kan ik niet af zien aan deze foto.

ik ben zelf ook een westernruiter en maak zelf ook wel eens flinke fouten die niet kunnen en ik denk dat als iedereen hier heel eerlijk tegen zichzelf is dressuur of westernruiter dan hebben ze tegenover hun paard allemaal wel ooit een flinke fout gemaakt. maar goed hoe dan ook meiske als je een sliding stop goed wil leren dan kan je daar het beste les innemen en veel oefenen.

heel veel succes en groetjes fabske
[/quote]

En hier ben ik het duidelijk mee eens . Iedereen maakt fouten, en iedereen probeert toch weleens wat uit en dat kan dus op een goede manier maar je kunt het ook fout doen! Lijkt me wel.

[quote="xtwisterx schreef:
Wat een onzin. Omdat ik mijn mening geef zou dat meisje niet meer op haar verzorgtinker durven stappen? Kom op zeg, wat een aanstellerij! Ik heb haar niet de grond in geboord, ik vond het knap dat een andere bokster vanaf een foto kon zien dat het paard geen pijn had. Ik weet namelijk wel zeker dat dat paard pijn heeft gehad, aangezien de TS het paard op een niet zo'n subtiele manier op de rem heeft getrokken. Getrokken ja.

Volgende keer misschien twee keer nadenken voordat ze een topic opent met dit soort foto's. Maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet uit te leggen.

En jij spreekt jezelf tegen. Als zij volgens jou niet kan zien vanaf deze foto dat het paard geen pijn heeft dan kan jij dus ook niet zien dat hij wel pijn heeft

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:53

KazimirOrryS schreef:
En jij spreekt jezelf tegen. Als zij volgens jou niet kan zien vanaf deze foto dat het paard geen pijn heeft dan kan jij dus ook niet zien dat hij wel pijn heeft

Ik zeg niet dat ik kan zien dat hij pijn heeft. Ik heb gezegd dat ik op de foto niet kan zien dat het paard pijn heeft. MAAR ik kan wel aan de foto zien dat de TS hard genoeg trok om het paard pijn te laten voelen. Dat zijn twee verschillende dingen. Lachen

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:55

Amethyst schreef:
Oke dames, relax...
Brand is erger Haha!

Haha Haha!

Hij heeft z'n mond iig niet wagenwijd open.
Anders werd ze al helemaal de grond ingetrapt hier Schijnheilig
Maar goed, een vriendelijke foto is anders...

Nerwen

annelies15 schreef:
sporen doen zeker geen pijn

Als je ze goed gebruikt niet.

Nadir

annelies15 schreef:
sporen doen zeker geen pijn

Ik denk dat deze reactie wel bewijst op wat voor niveau we hier eigenlijk aan het discusseren zijn. Clown