Spaanse rijschool, Levade, Courbette......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:47

Ik ben een paar jaar terug in de Ahoy geweest, maar vond het nogal tegenvallen.
Vooral de zijgangen waren kort en krabbelig en sommige paarden liepen zelfs onregelmatig.

Ik vond toen het voorprogramma met Tineke Bartels op Jazz met die danseressen leuker om te zien, ondanks dat Jazz nogal kijkerig was.

De Spaanse Rijschool zit natuurlijk vol traditie en die moet ook zeker in ere worden gehouden, maar ik denk dat het te veel is gaan verschillen van de huidige dressuur.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:12

Ik vind het echt hele mooie foto's! Mijn complimenten! OK dan!

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:57

Soda schreef:
Nou, ehm, op zich is de Spaanse Rijschool ook wel redelijk in Wenen gevestigd.... Dus als je het echt consequent wilt hebben, dan zouden ze eigenlijk Haflingers moeten gebruiken! Haha!

Tja dat kan natuurlijk altijd nog Haha!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 00:10

Ik ben ook geweest, ik vond het leuk. Maar ik denk dat we tegenwoordig te veel spectaculaire shows zien met veel vuurwerk e.d. Vandaar de negatieve reacties denk ik.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 00:44

Nee ik vond het echt wel een beetje tegen vallen ...

maar wat me ook opviel tijdens de pas de deux dat ze tot 4x toe in de verkeerde galop aansprongen ... uhm!?
okay als dat bij je proef hoort maar zorg dan wel dat het op elkaar afgestemd is en niet dat de ene links zat en de andere rechts ...

of zeg ik nu iets heel doms ?!

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 09:38

Ja, ik had hetzelfde. Vond de mannen erg consequent op de letter rijden, een erg goede zit hebben (zucht...), maar vond de paarden niet lekker door het lijf met afdruk bewegen. Dan kan het excuus zijn dat dat niet in het paard zit, maar ze leren ze verder wel alle oefeningen, dus dan moet dat ook kunnen vind ik. Ook een lippizaner kan door zijn lijf lopen.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 10:09

iepsel schreef:
Ik ben ook geweest, ik vond het leuk. Maar ik denk dat we tegenwoordig te veel spectaculaire shows zien met veel vuurwerk e.d. Vandaar de negatieve reacties denk ik.

Mja als je naar de Spaanse rijschool gaat ga je zeker niet voor knallend spektakel maar meer voor de paarden en klassieke rijmethode.

Voor Spektakel moet je meer bij die friezen zijn die meeliepen alleen vond ik daar helemaal de ontspanning ver te zoeken en was er geen een Fries die met zachte hand gereden werd (zag veel ruiters erop die echt naar achteren hingen om hun paard wat onder controle te houden Verward )

Verder ben ik het eens dat bij de lipizzaners niet alle paarden ontspannen waren, echter ze waren wel veel rustiger dan bijvoorbeeld 2 jaar geleden in de Ahoy. Toen was er af en toe behoorlijk pluk en trekwerk maar dat is me dit keer niet opgevallen

Die Bruine Hengst die je zag lopen is geen jonge hengst meer Hij is al boven de 20 jaar en heeft zijn sporen inmiddels wel verdiend binnen de spaanse rijschool (of het een mooie hengst is valt absoluut over te twisten, mijn type is het in ieder geval niet!)

Er zijn Lipizzanerpaarden die bruin of zwart geboren worden en die deze kleur ook de rest van hun leven houden. Het brengt geluk om zo'n paard tussen de andere witte hengsten te rijden en ze zien de bruine als een soort van mascotte, hij brengt geluk

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:32

Mooie foto's! Lachen Maar ik dacht dat je daar geen foto's mocht maken? Of had je zonder flits?:P

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 11:34

marije1987 schreef:
Mooie foto's! Lachen Maar ik dacht dat je daar geen foto's mocht maken? Of had je zonder flits?:P

Ik heb voor deze foto's geen flits gebruikt De belichting was gewoon goed, doordat de paarden in wit licht reden kon ik gewoon flotsloos fotograveren Cheese!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:39

wouw, dat moet ik ook eens een keer life zien!

loeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:08

slijm slijm!!Wat een mooi paard zeg!!! Wou maar dat ik er ook zo 1 had en ermee kon weg rijden Knipoog

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 16:36

loeskim schreef:
slijm slijm!!Wat een mooi paard zeg!!! Wou maar dat ik er ook zo 1 had en ermee kon weg rijden Knipoog

Zullen we ruilen, ik wilde altijd een spikkeltjes paard Haha!

LadyRoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:13

Ik ben er ook geweest Haha!. Bij de jubileum show van het FPS ook trouwens. Was gaaf!!!
Mooie, duidelijke foto's trouwens.

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:19

ik ben er nog nooit geweest, helemaal niet bij zo'n optreden, maar wel gaaf hoor!! OK dan! duidelijke foto's trouwens!!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:22

leuke foto's, je had een lekker plekje zo te zien! ik ben ooit ook een keer nar zo'n show geweest in Ahoy'! Omdat mijn vader als podiumbouwer heeft gewerkt en dus mensen van Ahoy zelf kent, mochten we ook even bij de stallen paardjes kijken. Gaat daar heel simpel, gewoon 4 houten platen en wat palen, haakje eraan, zadel eraan ophangen [ze hebben een klein lusje voor het zadel en zo worden ze opgehangen] hoofdstel erbovenop en klaaar! ze werden losgereden op een cirkeltje van 15 bij 20 ofzo! heel klein en laag, maar wel heel gaaf om te zien!

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:43

mooie foto's en nog mooiere paarden ik vind ze altijd zo mooi die paarden en ook wat ze allemaal kunnen ik vind het gewoon zo mooi Kwijl

Wedny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:20

zo jij kan egt mooie foto's maken in zo'n donkere hal had je flits?? Ik kon geen foto's maken met de flits (wat toch niet mocht) waren ze donker en zonder heel erg bewogen dus maar een paar filmpies geschoten maare mooie fotó's..

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:46

mooie foto's
en hele mooie paarden.

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:54

echt leuke foto's zeg Haha!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:32

Hier komen ze op 4,5,6 maart en de tikets zouden al van 10 november te bestellen zijn maar niks dus. ik heb gebeld en ze zeiden dat ik op de site moest kijken wanneer ze binnekwamen. maar tot nu toe nog geen tikets jammer want ik wil echt gaan. Even een vraagje wat kosten bij jullie de beste plaatsen?

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:02

Ik ben jaloers ik had er ook graag bij geweest helaas was het te ver om zo op en neer te gaan.

Heb je nog meer foto's?

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 12:40

Wow! Die zijn echt spierwit!

Hele mooie foto's! Cheese! OK dan!