iepsel schreef:Ik ben ook geweest, ik vond het leuk. Maar ik denk dat we tegenwoordig te veel spectaculaire shows zien met veel vuurwerk e.d. Vandaar de negatieve reacties denk ik.
Mja als je naar de Spaanse rijschool gaat ga je zeker niet voor knallend spektakel maar meer voor de paarden en klassieke rijmethode.
Voor Spektakel moet je meer bij die friezen zijn die meeliepen alleen vond ik daar helemaal de ontspanning ver te zoeken en was er geen een Fries die met zachte hand gereden werd (zag veel ruiters erop die echt naar achteren hingen om hun paard wat onder controle te houden
)
Verder ben ik het eens dat bij de lipizzaners niet alle paarden ontspannen waren, echter ze waren wel veel rustiger dan bijvoorbeeld 2 jaar geleden in de Ahoy. Toen was er af en toe behoorlijk pluk en trekwerk maar dat is me dit keer niet opgevallen
Die Bruine Hengst die je zag lopen is geen jonge hengst meer
Hij is al boven de 20 jaar en heeft zijn sporen inmiddels wel verdiend binnen de spaanse rijschool (of het een mooie hengst is valt absoluut over te twisten, mijn type is het in ieder geval niet!)
Er zijn Lipizzanerpaarden die bruin of zwart geboren worden en die deze kleur ook de rest van hun leven houden. Het brengt geluk om zo'n paard tussen de andere witte hengsten te rijden en ze zien de bruine als een soort van mascotte, hij brengt geluk