Concurso en España DEEL 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 12:17

Héhé ike verliefd op een merrie Lachen

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 12:26

wauw wat een mooie foto's zeg!!! en lekker zonnetje!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 20:08

orban schreef:
Een pre is een andalusier met papieren. Een zuivere andalusier.

En PRE is de afkorting van Pura Raza Española Lachen

MoniqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:40

Leuk om te zien hoe het daar aan toe gaat. Het valt mij op dat ze de paarden erg rond en diep losrijden. Wordt dat in Spanje veel gedaan? Omdat wij hier tijdens de les op Anda's hoofdzakelijk voorwaarts neerwaarts wordt geleerd met een uiteindelijke aanleuning net voor de loodlijn.

en (als we toch gaan uitleggen wat PRE is Knipoog

Een PRE betekent inderdaad Pura Raza Española of te wel Het zuivere Spaanse paard. Een andalusier is een PRE die in Andalusie (zuid Spanje) is geboren. Hier in Nederland worden alle PRE's Andalusier genoemd, maar dat klopt dus niet helemaal.

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:44

Lovers Lovers Lovers Costalero Lovers Lovers Lovers

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 19:47

MoniqueB schreef:
Leuk om te zien hoe het daar aan toe gaat. Het valt mij op dat ze de paarden erg rond en diep losrijden. Wordt dat in Spanje veel gedaan? Omdat wij hier tijdens de les op Anda's hoofdzakelijk voorwaarts neerwaarts wordt geleerd met een uiteindelijke aanleuning net voor de loodlijn.

De enige losrijfoto's die hier staan zijn die van Natalia en Costalero en zij is Russische en laat ik maar zeggen dat ze in Rusland een heel hard (naar mijn zin TE) systeem hanteren. Wat ruw met de handjes. Ik vind ze ook te diep lopen...
Zelf rij ik mijn PRE niet zo diep omdat hij dan al snel achter de teugel kruipt en dus ook meer zoals jij het beschrijft Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:53

De eerste: jammer dat ei zo slordig gevlochten is, de tweede, die bruine vind ik drie keer nisk, ziet er neit echt elegant uit. De rest, en de eerste leuke paarden maar nog niet nageeflijk in de p.s.g. Lips are sealed

Pimlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:36

He..misschien een hele domme vraag maar wat is een PRE? is dat een lusitano? zoja, dan schaam ik me diep want ik ben gek van lusitano's maar weet er niet zoveel van Tong uitsteken

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:59

Pimlover: Ja en Nee... Tot (ik meen) de jaren '70 van de vorige eeuw was er een stamboek voor beide paarden. Toen zijn de stamboeken gescheiden en sindsdien zijn er twee stamboeken voor wat in de grond hetzelfde paard is, namelijk het Iberisch paard. Door de scheiding van stamboeken en de gescheiden foklijnen, zie je nu wel verschillen in uiterlijk en temperament optreden overigens.

leonardus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:09

wauw idra wat een mooie paarden staan daar zeg.

Ik hoorde dat je weer even naar belgie kwam.

volgend jaar komen we een keer foto's bij je maken van Licor als je het leuk vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:43

Het is eerlijk gezegd niet mijn type paard.
Heb in je profiel gekeken en licor vind ik WEL helemaal geweldig, vooral op die losgooi foto's is hij super!

MoniqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:51

abby schreef:
Pimlover: Ja en Nee... Tot (ik meen) de jaren '70 van de vorige eeuw was er een stamboek voor beide paarden. Toen zijn de stamboeken gescheiden en sindsdien zijn er twee stamboeken voor wat in de grond hetzelfde paard is, namelijk het Iberisch paard. Door de scheiding van stamboeken en de gescheiden foklijnen, zie je nu wel verschillen in uiterlijk en temperament optreden overigens.

Klopt.
Toen (heel vroeger) het Iberisch schiereiland nog niet in twee landen verdeeld was, bestond Portugal nog niet en die streek werd toen Lusitanië genoemd. Dus de paarden uit de streek Lusitanië werden Lusitano's genoemd en uit Andalusië dus Andalusiers. Dat is het enige verschil.

Het zijn dus idd dezelfde paarden maar door ander fokbeleid zit er nu dus wel verschil in.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 16:53

haike schreef:
Het is eerlijk gezegd niet mijn type paard.
Heb in je profiel gekeken en licor vind ik WEL helemaal geweldig, vooral op die losgooi foto's is hij super!

Dank je wel Lachen Voor mij kan er natuurlijk geen ander paard tegen hem op Haha!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:44

Zijn echt mooie paarden bij! Vingers aflikken Met name de eerste twee en de laatste. Die laatste is echt super en volgens mij een van de weinigen die fatsoenlijk gereden wordt... Zonder nu iedereen voor het hoofd te willen stoten. Jammer dat dat meisje op de eerste twee paarden haar paarden zo achter de loodlijn trekt en dat ze zo diep lopen. Dat is gezien het (goede) achterbeengebruik helemaal niet nodig.

Maar al met al mooie foto's! Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:40

Idra schreef:
Nee, ben nog niet in Verghel geweest. Waar ligt dat?

LOL ietsje ten noorden van Benissa schat Tong uitsteken Haha!

Je moet maar eens aan Vicente vragen naar de Tienda de la hipica Knipoog

rojos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:55

echt leuke foto,s en presies op het goede moment grnomen.

Illona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:50

erg leuke foto's!
die lichtbruine, en de zwarte erna, zijn mijn favorite Haha!

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:18

Wat een gave foto's!