kreupel paard @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:08

Bij peesproblemen zou ik eerder gaan stappen op het harde, recht uit. En ik vind het vreemd dat je al aan het werk mag als hij nog steeds kreupel is.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:11

lijkt mij indd beter alleen te stappen op t harde.. En zeker niet draven in een bak..

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:12

gijsenkim schreef:
OMdat je erop er meer over te vertellen hebt dan ernaast Haha! Haha! Haha!

Dat is miss wel zo,maar ga dan alleen stappen.. Het is duidelijk te zien dat het beest in draf verzet geeft..
En over t harde stappen??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:13

Uiteraard stappen op het harde Haha! Haha! Haha! Niet draven in de bak

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:52

leuk paardje
mooie bak ook!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:45

waarom doe je ins hemelsnaam een hulptuegel eraan als je paard notabene KREUPEL is!?!?!?!

(heb trouwens de rest van de reacties niet gelezen,maar denk wel dat er meerdere zijn die eht met me eens zijn.)

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:57

Lekker handig, de rest van de reacties niet lezen. Als je dat had gedaan had je misschien gezien dat wat jij zegt (waarom ze een hulpteugel gebruikt) al best vaak is gevraagd en ook op is gereageerd. Ik denk dat er niet echt te oordelen valt over deze situatie zonder er alles over te weten. Ik zou ook denken dat stappen op het harde beter is, maarja de DA zegt dat waarschijnlijk niet voor niks.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:03

Lottew schreef:
Lekker handig, de rest van de reacties niet lezen. Als je dat had gedaan had je misschien gezien dat wat jij zegt (waarom ze een hulpteugel gebruikt) al best vaak is gevraagd en ook op is gereageerd. Ik denk dat er niet echt te oordelen valt over deze situatie zonder er alles over te weten. Ik zou ook denken dat stappen op het harde beter is, maarja de DA zegt dat waarschijnlijk niet voor niks.

helemaal mee eens. en je kan niks beoordelen vanaf een paar foto's dan moet je er bij, Knipoog

lang en laag rijden beetje lekker los rijden, zal ik doen, op de drafbaan maar die luxe hheeft niet iedereen, en niet ieder paard kun je even rechtuit rijden. want niet iedereen kan zomaar naar buiten, groot stalterrein.

en zoals ze zelf zegt het mag van de DA. slangevoltes grote voltes:D

mooi paard trouwens! hoop dat het snel beter gaat.
veel plezier hopen dat ze snel weer goed loopt, OK dan!

hij zwiept ook met de staart, das ook teken van minder plezier Tong uitsteken Tong uitsteken
Bloos Bloos Tong uitsteken

Poppesnot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:14

Samsam schreef:
Bij peesproblemen zou ik eerder gaan stappen op het harde, recht uit. En ik vind het vreemd dat je al aan het werk mag als hij nog steeds kreupel is.

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Bij een peesprobleem is stappen en ook draven (als de Da daar toestemming voor geeft) OP HET HARDE het beste.

Ik kan me voorstellen dat je je aan je revalidatieschema houdt, maar heb je goed met de DA overlegt wat je in die 5 minuten draven allemaal mag doen? Dressuurmatig rijden is een relatief zware bak (zoals ik het kan zien op de foto) is nou niet echt bevordelijk voor het herstellen van een peesprobleem.

Poppesnot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:16

Maar als de DA daar toestemming voor geeft..... Ben eigenlijk wel benieuwd welke DA jij hebt.

En wij mogen vanaf hier eigenlijk ook niet oordelen, ik heb zelf de echo niet gezien, dus het is idd makkelijk om vanuit hier een oordeel te geven.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:20

Hé die accommodatie ken ik wel! Haha!
Ik was daar een paar weken geleden nog (een studiegenoot heeft daar haar paard ook staan)! Lachen

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:24

Goh wat een boel dierenartsen hier op bokt! kap eens met dat gezeur, als het met een dierenkliniek overlegt is en die zegt dat dit zo moet gebeuren en dat touwtjes geen probleem zijn, weten jullie het echt allemaal beter? durf te wedden dat de helft van jullie niet eens een dierenarts opleiding heeft gehad (wat zeg ik 99%) maar er zoooooooveeeeeeel van denkt te weten doe toch normaal....

ik vind het een hardstikke leuk paardje ik heb zelf ook een ongeveer hetzelfde traingingsschema gehad toen taran kreupel was.. (EN VOOR DE MENSEN DIE HET NOU PERSE WILLEN WETEN HIJ IS 100% BETER!!!)

Poppesnot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:33

flirtvogel schreef:
Goh wat een boel dierenartsen hier op bokt! kap eens met dat gezeur, als het met een dierenkliniek overlegt is en die zegt dat dit zo moet gebeuren en dat touwtjes geen probleem zijn, weten jullie het echt allemaal beter? durf te wedden dat de helft van jullie niet eens een dierenarts opleiding heeft gehad (wat zeg ik 99%) maar er zoooooooveeeeeeel van denkt te weten doe toch normaal....

ik vind het een hardstikke leuk paardje ik heb zelf ook een ongeveer hetzelfde traingingsschema gehad toen taran kreupel was.. (EN VOOR DE MENSEN DIE HET NOU PERSE WILLEN WETEN HIJ IS 100% BETER!!!)

Jeetje wat een heftige reactie.... Ik dacht dat dit een forumsite was....
En dat je hier je mening kan geven en dat kan beargumenteren...

En misschien kan je van sommige mensen ook wel wat leren, ik denk dat het juist goed is dat iedereen meedenkt en zijn idee opschrijft... Of je er iets mee wilt doen is een tweede.

En jeetje, laat ik dit nu toevallig wel uitgebreid in mijn studie gehad te hebben....

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:47

Ik denk dat ze in Utrecht echt wel weten wat ze moet doen hoor, dus al dat commentaar zou niet nodig zijn!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:05

Lottew schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens. Er staat zelfs een trainingsschema in 1 van de reacties.
Enne, een DA weet (meestal) wel wat-ie zegt Knipoog

Leuk paardje trouwens! Ziet er netjes uit. Ik hoop voor je dat ze snel weer 100% is!

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:08

Ik zat zo te letten op de oren van het paard, I.v.m het rijden op een kreupel paard

Maar aan zijn oren te zien heeft hij volgens mij géén pijn Ach gut
Veder vindt ik het een heel leuk paard *LOL*

Is het niet makkelijker om met een slofteugel te rijden?
Want hier moet hij eingelijk in een bepaalde houding rijden en met een slof kun je het zelf bepalen.

Succes met je paard Haha!

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:24

ik vind het een harstikke leuke paard.
hoop dat het snel weer goed komt. Haha!
ik snap die reactie van die mensen echt wel hier
het stond er ook onduidelijk op ik had ook zoiets wat is dit
maar nu het allemaal wat duidelijke is en beter uitgelegt is
is er wel wat meer van te begrijpen Knipoog

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:45

wauwwww Kwijl
gaaf paard..
en wat looptie mooi Bloos!
Ik vind wel dat je die touwtjes
weg moet werken. meschien weet
iemand van bokt hoe dat moet.. *LOL*

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:07

[quote="flirtvogel"] durf te wedden dat de helft van jullie niet eens een dierenarts opleiding heeft gehad (wat zeg ik 99%)[quote]

ik wel volg de lessen erbij Bloos ,
Laatst bijgewerkt door mooneyes op 17-11-04 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:09

Poppesnot schreef:
Jeetje wat een heftige reactie.... Ik dacht dat dit een forumsite was....
En dat je hier je mening kan geven en dat kan beargumenteren...

En misschien kan je van sommige mensen ook wel wat leren, ik denk dat het juist goed is dat iedereen meedenkt en zijn idee opschrijft... Of je er iets mee wilt doen is een tweede.

En jeetje, laat ik dit nu toevallig wel uitgebreid in mijn studie gehad te hebben....

helemaal mee eens OK dan!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:21

jullie zitten te zeuren over dat rijden op een "kreupel" paard niet goed is, terwijl de dierenkliniek heeft gezegt dat het schema gevolgd moet worden er is al gezegt dat het nu genoeg was over het wel of niet goed zijn van het rijden, en kijk aan het gaat gewoon door.... als jullie die lessen gevolgd hebben, dan zouden jullie toch moeten weten dat als een dierenkliniek iets voorschrijft ze dit niet zomaar doen of is dit arrogantie? voor mij is het gewoon topic verzieken, doordrammen over iets waar al uitleg over is geweest...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:06

Foute titel, eigen schuld dikke bult.. Dan had je maar in de titel moeten zetten: Herstellend paard @ work, verklaart veeeeeeeeeeeeeeeeel meer!!

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:22

Tulandro schreef:
Foute titel, eigen schuld dikke bult.. Dan had je maar in de titel moeten zetten: Herstellend paard @ work, verklaart veeeeeeeeeeeeeeeeel meer!!

Maar moet er dan zo lang over worden doorgegaan? Alles is nou uitgelegd.. dus wat heeft het voor zin om steeds weer van die opmerkingen te plaatsen!!
Succes met pris!

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:41

Pfffff echt niet normaal sommige doorzeikende reacties...
Ik kom met veel plezier op Bokt. maar zulke reacties vind ik ehct niet tof!

Er wordt gevraagd om jullie mening over de foto's en om niet te vragen naar de touwtjes.
Waarom wordt er dan gezeken over touwtjes :S:S:S

Ik vind het een erg leuk paard en denk dat de dierenarts echt wel weet wat hij voorschrijft aan zo een paard!
En als jullie het beter denken te weten hou dat dan voor je...

Alles is nu uitgelegd door haar en ik ben het met Samo eens!

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 18:42

Voor de mensen die het willen weten, vandaag heb ik geprobeerd om met iets lossere touwtjes te rijden. Ze was wel een stuk drukker maar het ging wel. En ja, zoals jullie zeggen is het ook niet goed om een al te druk paard te hebben he! Zeker niet als die kreupel is. Daarom dus ook die touwtjes.
Verder ga ik toch eerder af op de dierenarts. Is er eentje van de kliniek, dat vertrouw ik toch echt wel.
En het gezeik dat ik over het harde moet gaan, klopt ook niet. Wat ik nog niet heb verteld (sorry voor dat), is dat ze aluminium ijzers onder heeft om haar te helpen. Als ik daarmee alleen maar over het harde ga stappen was er na een paar weken al niks meer van die ijzers over. De dierenarts heeft zelfs aangeraden om ermee in de bak te gaan rijden.

Ik heb echt het idee dat jullie me zien als een soort dierenbeul ofzo!! Terwijl ik alleen maar het beste voor heb met mijn paard Boos!