Riki @ work in turquiose setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:25

je kunt zelf ook iets liever reageren of evt via PB Knipoog

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:28

Leuk paard en een beeldig setje! Ik vind het paard en jou heel leuk 'bij elkaar staan'.

Eerlijk gezegd vind ik ook dat de laatste foto er beter uit ziet dan de anderen, maar dit is natuurlijk enkel een momentopname. Wat meer ontspannen e.d. Ik zie wel overduidelijke verbetering in je houding! Veel succes samen! Lachen OK dan!
Laatst bijgewerkt door Kyno op 11-11-04 22:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:36

Riki! Cool
De laatste foto vind ik er echt heel ontspannen uit zien, super! Hoe gaat het rijden nu? Want ik zie dat de laatste foto weer zonder martingaal is OK dan!

Ik denk dat iedereen hier al zn commentaar gegeven heeft over je handen, ik moet eerlijk zeggen dat ik het er op de eerste foto's niet echt ontspannen uit vind zien, maar dat komt vooral door je handen. Als je je handen wat stiller houdt en meer bij elkaar en meer naar voor plaatst, ziet het beeld (net als op de laatste foto) er gelijk een stuk ontspannender uit.

Want nogmaals, de laatste foto vind ik er echt goed uit zien OK dan! ! Jullie komen er ook wel, jij en je moeilijke Peter Pan paard Tong uitsteken

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:40

Het lijkt Knipoog alsof je je bovenlijf nog niet helemaal onder controle hebt op dit paard, waardoor je niet fijn met de beweging mee kan komen (gooit hij hoog op?), dit probeer je dan met je armen en handen op te vangen wat dan verkeerd over kan komen in de mond van het paard. Hierdoor kan hij tegen de hand komen, waardoor jij weer meer uit evenwicht geraakt en zo begint het circeltje opnieuw.. Op de 3e foto zie je ook dat je iets te ver achter in het zadel komt te zitten, probeer in het middelpunt te blijven, dan kun je je handen ook beter op de juiste plek houden.
Zoals eerder ook al gezegd is, probeer eens een aantal 'zitlessen' aan de longe, zonder aan de teugels te komen. Zo leer je je evenwicht te houden op je zit en niet op je teugels.. Lachen

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:43

mag me eigenlijk niet bemoeien met andere Bloos maar ik vind wel dat sommige het hier grof brengen.
zeker omdat manon nu ook haar best doet,en dan reageren sommige zo...
sorry voor het ontoppic..

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:49

Bedoelde je daarmee o.a. mijn berichtje? Die is zeker niet grof,denigrerend of beledigend bedoeld! Ik probeer eerder mijn standpunt te onderbouwen met hoe ik denk dat het komt dat het er zo uitziet en wat ze daar eventueel aan kan doen, dus eerder opbouwende kritiek dan iemand afbranden...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:52

Zo, die dressuurlessen helpen echt of niet? Je zit echt een stuk rechter ineens!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:57

ook al is het nog niet perfect, ik zie al veel vooruitgang in je houding, je zit al een stuk rechter en je kijkt voor je(ipv naar de sterren). toppie! ga zo door!

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:03

eeejz, mooi setje staat by je bodywarmer:D . jah inderdaad handen wat lager zie je goed opp de 1-2-3 foto's

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 22:13

@ Tinne: Het rijden gaat echt steeds beter we gaan wel steeds meer vooruit ook al zeg ik het zelf Lachen Volgend jaar [2005] lekker beginnen met wedstrijden en dan komen we er echt wel!

@ MacavityL: Het klopt inderdaad dat ik mijn bovenlijf niet onder controle heb, dit paard heeft een hele gevoelige mond en soms wil ik nog wel eens te hard aan de teugels gaan 'hangen' waardoor dit paard meer gaat trekken en mij dus zowat uit het zadel trekt dus ik heb eigenlijk nog heel weinig 'balans' [of hoe zeg je dat goed? ] met mijn bovenlichaam!

@ Guinevere: Kijk dit vind ik nu echt leuk om te horen OK dan! Dank je wel! Een half jaar geleden zat ik nog vreselijk voorover.... op dit paard moet ik meer op mn kont gaan zitten omdat ze anders gaat rennen Tong uitsteken we zijn er nog niet maar ik kom er wel Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:38

Ik krijg de indruk dat je tamelijk onvriendelijk met je hand bent. Probeer de teugels eens een heel stuk kortre te nemen en je handen lager te houden.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 23:08

ik vind dat er nogal een groot verschil zit tussen het rijden van 3 maanden geleden en nu, die laatste foto ziet er veel meer ontspannen uit dan die anderen..misschien moet je haar/hem wat meer voorwaarts neerwaarts rijden zodat ze eerst ontspannen is

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 23:18

Gelukkig dat het steeds met kleine beetje vooruit gaat! Enne, dat setje is echt leuk!

Raina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 08:32

veel mensen hoor ik nu zeggen dat ze dan liever de laatste foto zien maar daar ben ik het niet helemaal mee eens, paard loopt wel heel stoer op de laatste foto maar je houding is op de foto's erboven stukken beter!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 08:59

Mooi setje , staat het paard goed.

Die 1ste foto ziet er absoluut niet vriendelijk uit , even als foto 3 .
Vooral de 1ste foto , zit er nog na te kijken.
Maar tips zijn al gegeven Haha!

Laatste foto ziet er overigens heel goed en netjes uit .

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 09:48

super mooi setje
mooie foto's ook

ietsjes meer op je kond zitten Pling

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 09:59

onwijs gaaf setje.
Probeer je paard eerst eens diep te rijden,als dat lukt kun je hem pas hoger instellen.
Ik vind het er hier een beetje uitzien als in de houding trekken.
Mischien heb je er wat aan, erg veel succes! OK dan!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:09

Je crosste eerst toch alleen?
Tips zijn al gegeven..

Trouwens, ik vind het een supergaaf setje Lachen
En een supermooi paardje Lachen

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:56

Hej margonnie! ben je weer terug Haha!
Leuk paardje is t toch! vooral die laatste foto is gaaf!!
Halfzusje van mijn paardje Haha!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 11:21

@ Bobbielover; ik cross met mijn pony maar dat kan ik niet iedere dag doen heh Knipoog Tong uitsteken

@ Irene2: ik denk dat jij dat verkeerd ziet van dat in de houding trekken want je hoeft een rustige ophouding te maken en ze loopt lekker naar beneden! Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:25

mooi setje staat riki heel mooi Knipoog
ja en op de 1e foto mogen je handen wel wat lager maar dat is nu wel duidelijk denk ik..Knipoog

Lccs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:21

Gaaf setje, Valt lekker op Pling

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:38

Cool setje Lachen !
Ik had even een topic van jou gezien van 3 maanden geleden maar ik vind wek dat je beter bent gaan zitten OK dan! !

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:42

nou ik heb dus geen zin om alles te lezen, en het zal vast al gezegd zijn:
GAAF setje!!!

en. klein tipje waar je aan kunt denken: probeer steeds even met je binnenhand naar de mond toe uit te nodigen, dat hij daar je hand wil volgen. Krijg je gelijk een veel meer ontspannender paard onder je en kun jij weer fijner zitten. Elke keer als je spanning voelt even denken " Oh ja, uitnodigen, hand naar voren, van je af willen rijden"

Succes!!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 18:38

@ Chestnut: Dank je wel Lachen Vind ik leuk om te horen Lachen

@ Kyra: Ik ben daar inderdaad al wel mee bezig maar soms dan vergeet ik het weer en dan krijg je van die momenten Rolleyes Tong uitsteken