Filmpje Lady (HAF) tijdens proef Z1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:29

Ik ben het eens met een aantal die ook al commentaar hebben gegeven.

Ik vind dat je het met een haflinger zeker niet slecht doet, je moet het maar kunnen natuurlijk! Dressuurmatig is het echter niet goed te noemen.

Je mist zoals al gezegd duidelijk de oprichting, verzameling en lengtebuiging. Verder zie ik toch behoorlijk wat tactfouten en dat alles maakt dan dat je geen wp rijd. Dus met het juryoordeel kan ik het wel eens zijn.

Wat niet wegneemt dat je het met en een haflinger zeker verder geschopt hebt dan gemiddeld!!!! Dus daar kun je trots op zijn.

Neemt echter niet weg dat je duidelijk nog moet werken aan die punten zoals al genoemd.

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:40

Ik vind het heel knap dat je zoiets kan met een niet klassiek dressuurpaard.
Je bent idd heel erg eerlijk. OK dan!
Mooie haf ook.

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 14:51

DePennyBitch schreef:
Dressuurmatig is het echter niet goed te noemen.
Je mist zoals al gezegd duidelijk de oprichting, verzameling en lengtebuiging. Verder zie ik toch behoorlijk wat tactfouten en dat alles maakt dan dat je geen wp rijd. Dus met het juryoordeel kan ik het wel eens zijn.

Tijdens de trainingen loopt Lady veel beter en is ze dressuurmatig juist erg sterk, maar dan kun je ook een oefening inzetten op het moment dat je er klaar voor bent. En tijdens een proef daar waar het gevraagd wordt. Ik ben niet sterk in proeven rijden, dat moet ik toegeven. Zal er eens meer aan werken, want dit is wel zonde ja

Ik ben het met je eens hoor, je reageert op dat wat je ziet en dat is dan terecht. Maar dressuumatig niet goed noemen vind ik wat te zwaar voor een 'moment' opname. Ze moet nog zeker beter worder en dit was zeker niet de beste proef die ik ooit gereden heb.

Lisah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:58

Ik vind het best netjes hoor! Ik doe het je iig niet na! Knipoog Ik vind alleen dat je je benen wel wat stiller mag houden...komt misschien ook omdat je paard niet echt lekker voorwaarts was? Scheve mond Verder vind ik het er wel netjes uitzien! OK dan!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:07

puums schreef:
Tijdens de trainingen loopt Lady veel beter en is ze dressuurmatig juist erg sterk, maar dan kun je ook een oefening inzetten op het moment dat je er klaar voor bent. En tijdens een proef daar waar het gevraagd wordt. Ik ben niet sterk in proeven rijden, dat moet ik toegeven. Zal er eens meer aan werken, want dit is wel zonde ja

Ik ben het met je eens hoor, je reageert op dat wat je ziet en dat is dan terecht. Maar dressuumatig niet goed noemen vind ik wat te zwaar voor een 'moment' opname. Ze moet nog zeker beter worder en dit was zeker niet de beste proef die ik ooit gereden heb.

Let wel, ik oordeel alleen over het moment op zich. Net zoals een jury. En het moment is dressuurmatig gewoon niet goed.

Misschien dat je door je zenuwen net iets minder er aan durft te rijden, dat overkomt veel ruiters. In de bit van deze maand staat daar nog een stuk over, sportpsychologie. Misschien interessant om eens over te lezen, je leert er iig veel van.

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 15:17

DePennyBitch schreef:
Let wel, ik oordeel alleen over het moment op zich.

Dat zei ik ook al in mijn berichtje Cool

En het klopt ook dat ik in een proef idd anders ga rijden????
Ik probeer ook nog steeds te bedenken waar dat door komt.
Zenuwen heb ik niet, alles wat ik nu nog bereik is mooi meegenomen, er zit dus totaal geen druk achter, mischien mis ik die druk dan wel???

Ik zal de Bit eens kopen (mijn abbonement was net afgelopen) Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:47

puums schreef:
Dat zei ik ook al in mijn berichtje Cool

En het klopt ook dat ik in een proef idd anders ga rijden????
Ik probeer ook nog steeds te bedenken waar dat door komt.
Zenuwen heb ik niet, alles wat ik nu nog bereik is mooi meegenomen, er zit dus totaal geen druk achter, mischien mis ik die druk dan wel???

Ik zal de Bit eens kopen (mijn abbonement was net afgelopen) Haha!

Tja, veel mensen rijden anders in de proef dan thuis. Betrap ik mezelf ook op hoor Knipoog

Reden? Veel mensen durven op wedstrijd niet eens een keer goed door te pakken, veel paarden hebben daardoor het idee dat ze in de 10 minuten die ze in de proef zitten, alles kunnen maken.

Tip: verknal je proef dan maar eens een keer. Stamp er een keer onder als het echt nodig is. Veel paarden snappen het dan wel.

Ik zeg niet dat het bij jou zo is natuurlijk, maar je zegt wel dat je er in de proef meer aan moet rijden als thuis. Dat zou wel een teken zijn.

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 16:20

DePennyBitch schreef:
Tja, veel mensen rijden anders in de proef dan thuis. Betrap ik mezelf ook op hoor Knipoog

Reden? Veel mensen durven op wedstrijd niet eens een keer goed door te pakken, veel paarden hebben daardoor het idee dat ze in de 10 minuten die ze in de proef zitten, alles kunnen maken.

Tip: verknal je proef dan maar eens een keer. Stamp er een keer onder als het echt nodig is. Veel paarden snappen het dan wel.

Ik zeg niet dat het bij jou zo is natuurlijk, maar je zegt wel dat je er in de proef meer aan moet rijden als thuis. Dat zou wel een teken zijn.

Dat heb ik dan bij deze proef al gedaan, ze moest namelijk zeuren bij de jury auto, daar zaten volgens Lady spoken.... Vooral in galop wilde ze er niet echt langs lopen. Na het eerst vriendelijk vragen of ze toch normaal wilde doorlopen kreeg ze later toch echt even een enorme dreun (publiek zal wel gedacht hebben...nou nou moet dat zo). In draf waren de problemen over (dus ik zei, "braaaaf") maar in galop kreeg ik het er niet uit, ze doet dit overigens nooit???? Mede hierdoor was het hele rijden natuurlijk al verstoord...

Ik moet echt gewoon meer proefgericht rijden thuis! Zweep weg en RIJDEN.
Ze kan het zo super goed, zonde als ik dat er tijdens een proef niet uit krijg, want ze heeft echt iets heel speciaals voor een haflinger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:24

Ik vond je foto's en 10 x beter uitzien. Vind je onderbenen in dit filmpje ontzettend onrustig en het ziet er een beetje uit alsof je dr de hele tijd vooruit aan het duwen bent, maar goed, zoals ik zei, de foto's zagen er vorige keer goed uit en het blijft knap wat je met haar bereikt hebt.

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 16:34

Fellor schreef:
Ik vond je foto's en 10 x beter uitzien. Vind je onderbenen in dit filmpje ontzettend onrustig en het ziet er een beetje uit alsof je dr de hele tijd vooruit aan het duwen bent, maar goed, zoals ik zei, de foto's zagen er vorige keer goed uit en het blijft knap wat je met haar bereikt hebt.

Mijn onderbenen heb ik al verklaard (probeer er wel aan te werken hoor), lees anders even terug.

Waren dat de foto's tijdens de training? Thuis loopt ze dus ook altijd erg goed...
Of van de proef in Ermelo? Toen liep ze slechter dan afgelopen zondag, foto's kunnen ook bedriegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:35

puums schreef:
foto's kunnen ook bedriegen...

Das waar. VOlgens mij waren dat foto's van een training thuis.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:33

je haflinger lijkt wel dood op je been je moet zo drijfen!
zou ik aan werken als ik jou was verder is het heel netjes om te zien

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:26

Is het een haflingerwedstrijd ofzo? Aangezien ik nog een haf zag lopen. Of start je gewoon tussen de paarden?
Het is al gezegt en je werkt eraan, maar ik vind je onrustige been ontzettend storend, schopt het hele plaatje in de knoei en dat is gewoon jammer

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 12:49

stef schreef:
Is het een haflingerwedstrijd ofzo? Aangezien ik nog een haf zag lopen. Of start je gewoon tussen de paarden?
Het is al gezegt en je werkt eraan, maar ik vind je onrustige been ontzettend storend, schopt het hele plaatje in de knoei en dat is gewoon jammer

Ik start ook gewoon tussen de paarden

Het verhaal over mijn beenligging heb ik eerder al uitlegd en ook daar wordt dus aan gewerkt, maar je hebt gelijk!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 13:24

Ik vind het een leuk filmpje hoor , zou het je niet nadoen Tong uitsteken.
Thuis lukt het allemaal goed, moest ik een keer op wedstrijd, heb men proef niet eens gereden... Dus ik vind het goed van je Tong uitsteken Haha!.

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 13:26

Sylleke schreef:
Ik vind het een leuk filmpje hoor , zou het je niet nadoen Tong uitsteken.
Thuis lukt het allemaal goed, moest ik een keer op wedstrijd, heb men proef niet eens gereden... Dus ik vind het goed van je Tong uitsteken Haha!.

Dat vind ik lief Bloos

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 13:42

wauwwwwwwwwwwwwwwwwww Kwijl
wat een supergave pony..!
En wat goed van je dat je al zo ver bent
dat zie je niet vaak *LOL*
En ik doe het je niet na Bloos
Nog 1 ding:Ik ben super fan van je halfiej Bloos!

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 14:16

xxjamiexx schreef:
wauwwwwwwwwwwwwwwwwww Kwijl
wat een supergave pony..!
En wat goed van je dat je al zo ver bent
dat zie je niet vaak *LOL*
En ik doe het je niet na Bloos
Nog 1 ding:Ik ben super fan van je halfiej Bloos!

OK dan!
Bekijk dan eens snel de website van Lady, of hab je dat al gedaan?

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:32

Ik ga mee met het commentaar hierboven allemaal Knipoog
Die benen vind ik dan ook erg storend
Maar leuke haf heb je onder je kont zitten Haha! mag je trots op zijn Haha!

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:44

puums schreef:
+:)+
Bekijk dan eens snel de website van Lady, of hab je dat al gedaan?

welke website?

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:45

ik heb het filmpje gezien
super gaaf
wat een knapperd Lovers
egt super goed van jully
ziet er egt heel leuk en geweldig uit Haha! *LOL*

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:55

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 15:03

Wat mij ook al opviel zijn je ontiegelijk slingerende benen. Maar dat weet je zelf dus ook al zag ik Lachen

Verder zou ik gèk worden van die voorlezer. Haha!

Echt nuttige tips kan ik je niet geven, daarvoor ben ik niet goed genoeg Tong uitsteken . Ik vind het wel een hele leuke haf. (En moooooie vlecht!!)

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:59

Hardstikke tof dat je met je haflinger Z bent!
Je weet zelf waar je aan moet werken en werkt er ook aan, dus dat komt allemaal goed!
Erg mooie haflinger ook!
En je site is ook mooi.
Succes verder!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:25

vind het ook superknap hoor,
wil wel eens zien wie het jou allemaal na gaan doen!!
succes in de sport met lady!!