NH Filmpje : zonder zadel met al1 string en stick

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mandybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:54

Echt supergaaf dat jij dat gewoon allemaal kan met je paardje. Nog een hele tijd heel hard en lang oefenen voordat ik daar met cheyenne ben, maar het is het streven waard.

passieval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:34

echt super gaaf zeg ik heb er eigenlijk niks op aan te merken dan alleen positief.
Vind dat jullie goed samen bezig zijn en respectvol zonder geweld of snoepjes dit is toch super

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:36

Leuk filmpje. Echt goed dat je hem zo kan rijden.
Maarre, hoe heb je geleerd om er zo op te springen? Dat is echt gaaf! Ben je heel lenig ofzo?
Ik vind alleen wel dat je een beetje op moet letten dat je paardje niet te kort gaat lopen. Het zit natuurlijk lekkerder als je zonder zadel rijdt, maar goed is het niet.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 13:41

Saar4 schreef:
Leuk filmpje. Echt goed dat je hem zo kan rijden.
Maarre, hoe heb je geleerd om er zo op te springen? Dat is echt gaaf! Ben je heel lenig ofzo?

Nee, ik ben helemaal niet lenig en kan ook niet krachtig afzetten door problemen met mn knie. Gewoon heel vaak oefenen, het is de techniek en timing waarmee je erop komt. (tip: oefen eerst met een shet Tong uitsteken )

Citaat:
Ik vind alleen wel dat je een beetje op moet letten dat je paardje niet te kort gaat lopen. Het zit natuurlijk lekkerder als je zonder zadel rijdt, maar goed is het niet.

Thanks voor de tip.
Meestal rijd ik korte stukjes zonder zadel en lange ritten of oefeningen met zadel. Hij is ook laatst bij de fysio geweest om zijn rug, hals en achterhand te laten controleren. Hij moest inderdaad zijn rug wat meer leren ontspannen tijdens het lopen en daar heb ik nu oefeningen voor gekregen. Heel nuttig zo'n fysio bezoek!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:43

Wat is Shafaï een prachtig paardje zeg!!
Ik vind het helemaal super! Lachen

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:11

I'm impressed!!
Echt superdesuper leuk.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:22

Ik vind het geweldig. 1 vraag, alles gaat linksom, is dat toeval of is rechtsom moeilijker?

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:43

Wauw echt gaaf hoor! *LOL*

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:21

Whaa eef, echt super gaaf. Met Pinto kan ik dat ook wel zo'n beetje, en hehb helemaal nix aan parelli gedaan. Maar zieter goed uit ga zo door

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:49

Twwe dingen: Je kan geweldig galopperen Haha! en je stapt ontzettend soepel op Tong uitsteken , haha.

Nee, even serieus, leuyk filmpje alleen vind ik het raar dat je bij het eerste wegrijden met die zweep bij het hoofd van je paard zit, zo te zien aan het beestje is ie het daar ook enit helemaal mee eens, wat is daar precies de bedoeling van?

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 00:19

@ Fellor: het is geen zweep maar een stick (carrot stick) en daarmee buig ik voordat ik ga stappen zijn hoofd in. Door het hoofd te buigen kun je namelijk je paard stoppen (als hij niet naar je zit zou luisteren) dus ik check eerst de rem voordat ik het gaspedaal intrap Tong uitsteken

En hij vertoont inderdaad nog wat 'opposition reflex' oftewel: hij zwiept met zn hoofd omdat hij niet wil inbuigen, omdat ik deze oefening pas een paar keer gedaan heb en hij het nog niet helemaal goed begrijpt.

noranoodle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:37

haha ik heb erg om je gelachen van het eerste stukje dat je mee ging galopperen ik herken mezelf egt heel erg Tong uitsteken

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:53

Wow!
Super mooi..

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:54

Je paardje is trouwens ook super mooi
Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:31

callippo schreef:
@ Fellor: het is geen zweep maar een stick (carrot stick) en daarmee buig ik voordat ik ga stappen zijn hoofd in. Door het hoofd te buigen kun je namelijk je paard stoppen (als hij niet naar je zit zou luisteren) dus ik check eerst de rem voordat ik het gaspedaal intrap Tong uitsteken

Ach allemaal hetzelfde Knipoog , vind die carrot sticks altijd beetje onzin, IMO zien paarden absoluut geen vercshil tussen zo'n ding of een zweep, dat zit tussen onze oren en licht aan hoe je beiden gebruikt.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:48

Wow, heb met bewondering dat filmpje zitten kijken. Echt geweldig.
Mijn pony kan aardig goed naast me meestappen los. Maar in draf wordt hij boos. Ik doe ook geen Parelli eigenlijk. Maar naast me meelopen, teruggaan etc moet hij wel doen als ik het vraag. En dat doet hij ook zonder halster enzo.
En dat rijden zo zonder hoofdstel doe ik ook altijd graag. Ze luisteren dan wel goed.
Alleen zo erop komen lukt mij echt niet, haha.
Maar echt geweldig om te zien!!

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:18

Wow, dat ziet er heel ontspannen en natuurlijk uit. Ik probeer wel eens freestyle longeren, maar m´n paard wordt dat echt ´boos´ in de galop, weinig respect. Maar als ik even doorga geeft ze zich over. Maar zoals bij jou zal het niet worden denk ik. Heel mooi om te zien!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:39

Oh, wat goed zeg!!!

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:15

wouw...mn mond valt open eght heel goed...das egt vertrouwe in elkaar hebben en je hebt een pas een jaar..... *LOL* eght hemal goed... k wil da ook kunne....is daar een site ofiets waar het eens oort van uitgelegd word...?? naj iig mn complimente Haha! OK dan!

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:41

Fellor schreef:
Ach allemaal hetzelfde Knipoog , vind die carrot sticks altijd beetje onzin, IMO zien paarden absoluut geen vercshil tussen zo'n ding of een zweep, dat zit tussen onze oren en licht aan hoe je beiden gebruikt.

Nope geen onzin..wel eens een carrotstick in je handen gehad?
Deze is dikker en minder flexibel dan een gewone zweep. Waar een zweep venijnig zwiept, blijft de carrotstick vrij recht.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:52

wat een prachtig paardje en ook super dat je dat allemaal met hem kan doen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:22

wow das gaaf zieter goed uit erg mooi paardje

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:37

Knap hoor, dat je je paard dat allemaal geleerd hebt.

Ik vind het wel grappig als je in het begin met je paard zo zit mee te hobbelen. Of is dat de bedoeling dat je doet alsof je zelf galopeert?

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 00:48

Citaat:
Ik vind het wel grappig als je in het begin met je paard zo zit mee te hobbelen. Of is dat de bedoeling dat je doet alsof je zelf galopeert?

Hihi, nee, de bedoeling was dat mn paard mee gaat in galop, maar dat doen we nog niet zo vaak. Dus ik zit al in 'galop' terwijl hij nog gewoon draaft. Ziet er wel een beetje debiel uit Bloos
Memory kan dat echt veel beter met haar Fjord (heb ik ook filmpje van)

Enne, een Carrot Stick is echt heel anders dan een zweep. Het is namelijk ook niet de bedoeling dat je paard op enige manier 'angst' heeft van de stick (zoals paarden soms wel bang zijn voor een zweep)
De stick is een verlenging van je arm, waarmee je heel subtiel je paard ergens kunt aantikken, maar ook mee kunt duwen, wat met een zweep niet lukt omdat die dan buigt.

latnahc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:10

helaas kan ik het filmpje niet zien ik ben namelijk ook wel gentresserd in nh alleen weet ik niet goed hoe ik ermee zou kunnen beginnen ik zie namelijk alleen sites waar je engels talige video banden kan kopen en die kosten +- 3oo euro daar zitten dan wet een carrot stick bij en een touwhalster maar vindt dit erg duur. tips? Huilen