verlichte zit bij sjezers en bokkers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:36

Ik weet niet hoe jullie paarden bokken, maar de mijne vouwt haar hoofd weg tussen de voorbenen en springt dan met 4 benen de lucht in om vervolgens in de lucht haar achterhand uit te slaan. Ze staat dan zo ongeveer verticaal maar dan ondersteboven. Verlichte zit kan ik dan niet aanraden Knipoog

Paarden die niet zo smerig bokken laat ik overigens ook gewoon onder me door bokken.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:19

Het hangt nog al af van de bok waar ik op zit wat ik doe, sommige juist staan in de beugels andere juist zo zwaar mogelijk in het zadel en lichaam zover mogelijk terug.

Ook de manier van terugnemen na er vandoor gegaan te zijn, verschilt nog al per paard. Uiteindelijk kies ik als het echt moet ook voor Gijsenkim's noodplan, maar realiseer je wel dat je dan heel goed met paard en al tegen de vlakte kunt gaan (dat altijd nog liever dan een snelweg op rennen ozi).

Het liefst kies ik voor de mogelijkheid om ze gewoon uit te laten rennen, het is alleen jammer dat dat vanwege ruimtegebrek maar zelden kan.

Ik zie trouwens het probleem van een stang niet (ook al rij ik zelf met gewoon bit) als dit veiliger is, zou ik het gewoon doen. Je hoeft de stang alleen maar in te laten werken als het echt moet en dat lijkt me toch een stuk minder pijnlijk (of oneerlijk) dan in een ravijn storten of onder een auto rennen ozi Verward

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:25

Als ik op rotspaden met een ravijn op een bokkend vandoorrennend paard zou zitten, gaat er een stang in puur voor veiligheid.
Mijn paard gaat in haar joligheid er regelmatig hard tussenuit. Ik heb alle ruimte op het strand en in mul zand is ze gauw klaar met deze fratsen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:30

Anoukie schreef:
Kneepje Verward ? Bij een paard wat er "echt" vandoor ging Verward ? Ik vraag me af hoe echt dat was,...

Als een paard er bij mij echt vandoor gaat, ga ik op die dikke kont van me zitten en trek dat bit richting de oren. Alles om hem/haar te stoppen Knipoog. Dan heb ik het over ECHT ervandoor gaan.

Anders alsnog zwaar zitten en met stem, zit en teugel proberen terug te krijgen.

Bij bokken ligt het eraan hoe hoog ze gaan, als ze heel hoog bokken wil je echt niet verlicht zitten hoor Knipoog. Overigens denk ik dat je eigenlijk het staan in de beugels bedoelt ipv verlichte zit.

Ja oke trek dan Tong uitsteken
HAHA Maar wat ik ook een keer had gedaan. Echt een paard wat MAF was die door alles heen liep om maar weg te zijn!!!
Een veld op sturen met gevolg; Paard springt over dammetje in aardappelenveld.