Chanel & Goldflower @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:45

zeg seg net 10000x dat ik al wat anders het gekocht en dat het nu supper ga en alsik het er af haal dat ik der dan nog steeds aan de teugel krijg..
Lovers
dus dat ELASTIEK heeft best goed geholpen

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:52

Alsof ik geen goed les heb Verward
slaat nergens op
woor alleen maar verdriettig van jullie alsof ik niet kn rijden en niet weet wat ik doe en nix van paarden weet Bloos Verward

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:53

Mensen.. mensen.. Ik zeg het nog 1 keer.
Een paard loopt uitzichzelf als je goed en netjes rijdt, al nageeflijk. Je pony kan het wel, waarschijnlijk omdat het niet lukt, kun JIJ het gewoon niet!! Je 'leert' een paard niet aan de teugel lopen. En aan de teugel lopen is trouwens een ontzettende foute uitdrukking, je paard kan NAGEEFLIJK lopen. Dit is echt onweet van mensen, sorry, ik heb hier niks zinnigs over te zeggen.

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:57

Kan ook wat aardiger

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:10

Sorry ik heb er geen verstand van dus kan er niet op reageren (en ik gebruik het zowiezo niet) maar ik denk niet dat hun het "negatief" bedoelen of wel!?

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:16

Kay ik bedoelde jou niet,want heb zelf gevraagd om advies,en dat vind ik ook helemaal geen probleem,want ben juist blij met asdvies en eerlijkheid!!
Maar er zitten een paar reactie,s tussen van bepaalde mensen waarvan ik denk,,oke kritiek goed negatieve reactie,s ook goed,maar iemand afze*ken,van ik word er kotsmisselijk van hoe jullie dit doen en van je kan niet gewoon niet rijden(en dan over een meisjuh van 14)Dat vind ik nou net niet nodig toch.Maar daar bedoel ik dan ook echt de mensen mee die dat letterlijk hebben geschreven!!! gewoon kinderachtig mensen.
Je wil allemaal t beste voor je diertje en ja soms vraag je om hulp,en waardeer ook zeker de hulp van mensen die je echt willen helpen.
Maar goed je kan dit verwachten op bokt heel jmmr vind ik dat Verdrietig

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:39

Ja dat komt idd niet zo leuk over.. want ze doet echt haar best met goldje, maar ik denk dat sommige mensen het niet zo bedoelen. Verdrietig

Jeannet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:48

Dat van tulandro als laatste kwam zker onaardag over!!.. terwijl dat elastiek ZAT helemaal NIET strak..!! het was volges mij meer dat gold ut gevoel had dat ie het omhad en dan deed ie ut.. en tahnee weet egt wel hoe ze moet rijden!!! en als wij nou vaker AAN DE TEUGEL hebben gehoort dan NAGEEFLIJK lopen.. wat is het versgil dan Verward omdat jij dat mooier vind klinken ofsow?? en tahnee heb ook zker WEL verstand van paarden!! dus kraak der AUB niet sow af!! je kent der nog geen eens Verward en je weet ook zker niet hoe ze rijd! Duss als je dat niet weet.. hou dan AUB je MOND gewoon! Srry hoor mar moest er ff uit Bloos En het gaat nu alleen maar bter met gold en hij lopt zelfs NAGEEFLIJK zonder hulpmiddel.. als ze die er later af haalt.. en je zei wel dat ze het moesten doen als je erop ging zitten en uit ontspanning en uit de achter benen.. dat is ook wel sow maar als je op een pony van 4 gaat zitten die dat nog niet kent dan doet ie het echt niet.. zelfs niet als jij er waarschijnluk op gaat zitten.. en je kent die hele pony niet.. dus slaat nergus op wat je zei.. Bloos! Majaa Was niet boos bedoeld hoor!! Bloos!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:52

Zo dat is er uit he Jeannet, maar mee eens hoor, vind dat Tahnee heel goed kan rijden net als Jeannet en het komt allemaal wel goed Haha!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:59

ik vind de reactie van sommige mensen hier ook overdreven hor Lachen.

een bijzetteugel: hij wordt gedwongen om in een bepaalde houding te lopen Verward hij wordt wel gedwongen, maar de bijzetteugel moet zo zitten dat als hij netjes nagevelijk loopt, dat de bijzetteugel ontspannen zit. los zeg maar.
ik zie dat veel mensen deze gebruiken en veel paarden reageren er goed op en worden er losser van en lopen makkelijker nagevelijk.

en een thiedemann: ik heb alleen slechte ervaringen met dat ding, want op de manege waar ik wel is kwam. deden ze dat ding om om meer controle over het paard te hebben en ik ken een meisje die hem verkeerd had gebruikt en dus heel haar paard er mee vast had gereden.

de elastiek kan je op meerdere manier gebruiken. en het is elastiek, dus als hij neit heel strak zit kan de pony zo zijnhoofd gewoon op oude stand zetten.
mijn pony hoef ik geen elastiek bij te gebruiken want hij gooit gewoon nog zijn kop omhoog hoe strak de elastiek ook zit.

en als je les heb komt het vanzelf wel goed.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:00

Zo en nu weer de gezellige ,leuke en lieve reactie,s AUB OK dan!
De naam zegt t al T LEUKSTE,GEZELLIGSTE paardenforum dat er is Haha! Haha! Haha! Dus vanaf nu weer allemaal Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? Vriendjes zijn?
OK dan! OK dan! OK dan!

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:03

Maar dat komt wel allemaal goed he Sam.Tahnee,Jeanet,en alle mensen die t goed bedoelen of t nou positief of negatief is toch Haha! Haha! Haha! OK dan! OK dan! OK dan!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:03

Tahnee_ schreef:
zeg seg net 10000x dat ik al wat anders het gekocht en dat het nu supper ga en alsik het er af haal dat ik der dan nog steeds aan de teugel krijg..
Lovers
dus dat ELASTIEK heeft best goed geholpen

waarom heb je die hulpteugel nodig dan?

GoldFlower heeft wel een erg leuk kleurtje!

:edit: Goldflower sorry :edit:

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:12

Tahnee ik hoop niet dat mijn reactie zo overkwam want zo bedoelde ik het niet Scheve mond
ik geloof best dat je goed kan rijden! ik weet ook dat Gold niet zo makkelijk nageeflijk te rijden is, dus dat ligt echt niet helemaal aan jou. Ze is nog jong en haar lichaam is nog niet helemaal in balans. Gold loopt (of liep Verward , toen ze hier nog stond) best wel op de voorhand, dus met meer gewicht op haar voorbenen. dat komt vooral door haar bouw denk ik. ik denk dat het belangrijkste wat je Goldflower moet gaan leren is dat ze wat meer gewicht op haar achterbenen gaat dragen. dan gaat ze namelijk met haar hele lichaam rond lopen en gaat haar hoofd ook "vanzelf" naar beneden, en dat is de bedoeling van "aan de teugel" of nageeflijk Knipoog

rij je op een manege of heb je ook les met Goldflower? Het is namelijk hardstikke leuk om met je eigen (verzorg)paardje les te hebben, al is het maar 1 keer in de maand ofzo.. je steekt er heel veel van op en dan leer je vanzelf wel hoe je Gold zonder allerlei hulpteugels ontspannen en nageeflijk kunt rijden. (dat is ook beter voor Gold haar lichaam)
een instructrice kan het je vast beter uitleggen dan ik Bloos

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:14

ja gold is als een valk geboren maar is nu valkschimmel geworden ze was eerst veel gouder vandaar haar naam ,,nu word ze steeds lichter,maar tis voor de rest een lieverd Lovers

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:22

leuk paard!!!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 15:03

ik ga trouwens ook lessen op chanel.Lachen

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:47

al de mensen die kritiek hebben op de elastiek hebben gelijk. die willen je niet afkraken , maar jou en je paard helpen want met die elastiek maak je je paard alleen maar harder in de mond. als je je paard nou eens wat losser in de mond zou rijden en ontspannen zou laten lopen dan zal ze nageeflijk worden. maar je paard in een houding dwingen is helemaal fout. geven en nemen beetje bij beetje en vooral je paard ontspannen houden, dat zal veel meer helpen dan elastiek, slof bijzet of wat dan ook.

sofie

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:40

Ik wil jullie niet afkraken.. en ik heb zelf ook een paardje van 4, dus ik weet waar ik over praat. Ik zeg dit alleen om jullie te helpen, want als ik jullie hoor praten, vind ik dat jullie verkeerd bezig zijn.
Iemand die er namelijk verstand van heeft, zal nooit zeggen dat de pony moet ' leren' om ' aan de teugel' te lopen.

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:20

er komen nieuwe foto's

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:25

hey,
ik ben het het met tulandro eens, verder leuke paardjes,
en het komt allemaal wel goed Lachen

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 18:32

ik plaats de fotos wel in dit topic, anders maak k een beetje veel topic's aan oke Knipoog

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 18:44

Tahnee had mij gevraagt of ik deze "Nieuwe" fotos op bokt wou plaatsen dus hier komen een paar fotos van goldflower en tahnee Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Sorry maar ik kreeg de fotos niet groter ! Verdrietig

En ik wou nog even een nieuwe foto van mijn schatje Chanel plaatsen die vind ik echt mooi Lovers Tong uitsteken

Lief he Lovers

Afbeelding

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:48

Je kan misschien beter een nieuw topic openen over deze foto's, want zo vallen ze niet op.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 18:48

Ow oke Lachen