Voor de derde keer op Thijs!!!! (met fotos!!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:14

Ik heb al 100 keer gezegt dat ik commentaar over de cap niet meer hoef aan te horen en Astrid ook niet! Het is eigen keus!
En ik rijd er niet meer op want astrid rijd hem nu verder in.
Misschien soms nog een keer maar verder doet astrid hem!

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:48

Wat een gezeur van die cap! dat weten ze nu wel hoor!
en by the way, lees eerst de reacties voordat je gaat zeuren! in het begin word al duidelijk gezecht dat ze naar aanleiding van het commentaar waarschijnlijk wel een cap gaat aanschaffen dus ze heeft dat commentaar over de cap wel gehoord hoor!

als je commentaar geeft geef dan commentaar dat nog niet 6x is gegeven en beantwoord!

effe on topic, ziet er leuk uit! mooi paardje! succes ermee.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:58

Dank je nikitah86!! Eindlijk iemand die het begrijpt!! OK dan!

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:00

ghgh wacht maar totdat je hard op je hoofd valt... dan had je gewild dat je naar ons (+medevoorstanders van een cap) had geluisterd, we zeggen het heus niet voor niks 800 keer...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:03

Weet je wat ik ook zo raar vind: (is volgens mij al een keer genoemt)
Als je op een 8-jarig paard zonder cap rijd word er niet gezeurt.
Rijd je op een paard wat net onder het zadel is word er wel over gezeurt.
Alsof je van een 8-jarig paard niet kan vallen en geen hersenletsel van kan krijgen...

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:06

Vind het er netjes uitzien, ik zie jou er eingelijk liever opzitten omdat jij je teugels redelijk los hebt, die andere heeft wat strakker en dat kun je ook zien aan zijn oren.
(Niet hard bedoeld maar wou het even kwijt Schijnheilig )

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:09

lizjuhh schreef:
ghgh wacht maar totdat je hard op je hoofd valt... dan had je gewild dat je naar ons (+medevoorstanders van een cap) had geluisterd, we zeggen het heus niet voor niks 800 keer...

Meid ik heb geen zin meer naar dat gezeur te luisteren van jou.
Ik heb al gezegt dat ik een cap ga KOPEN! Ik heb op het moment een hele verrotte en daar kun je echt niet mee rijden!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:11

Snoevie schreef:
ik ben het wel een beetje met je eens,maar ik vind,dat een cap,net als bv een rijbroek,tot je vaste rij uitrustig zou moeten behoren.
een rijbroek heb je over het algemeen toch ook altijd aan

maar ontopic: leuke foto's en een heel mooi paardje *LOL*

Maar rijbroek is gewoon omdat het lekkerder zit dan met een spijkerbroek of wat dan ook Knipoog
Cap is voor je eigen veiligheid en dat moet iedereen zelf weten of die hem op doet of niet.
Meestal rijd ik ook zonder cap of het moet een pony zijn die ik aan het inrijden ben of nog gewoon een jong beestje.
Eigen verantwoording..

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:14

Nikitah86 schreef:
Wat een gezeur van die cap! dat weten ze nu wel hoor!
en by the way, lees eerst de reacties voordat je gaat zeuren! in het begin word al duidelijk gezecht dat ze naar aanleiding van het commentaar waarschijnlijk wel een cap gaat aanschaffen dus ze heeft dat commentaar over de cap wel gehoord hoor!

als je commentaar geeft geef dan commentaar dat nog niet 6x is gegeven en beantwoord!

effe on topic, ziet er leuk uit! mooi paardje! succes ermee.

Vind ik ook
Al zou ze geen cap gaan kopen en zo gaan rijden zonder cap dat mag ze dan nog zelf weten.
Het is niet dat als er door bokt mensen word gezegt dat je beter een cap op kunt doen dat je daar ook naar hoeft te luisteren,
het is natuurlijk wel veiliger en dat weet je zelf ook heust wel, tog? Knipoog

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:15

ik zeur tegen iedereen die zn cap niet op heeft... want ook een 8-jarige kan schrikken! en zelfs een 20 jarige kan schrikken! en je paard kan ook per ongeluk uitglijden bijvoorbeeld... dan lig je ook op de grond in de hoop dat er dan net geen paal/hek staat...

hij is het bit toch wel een beetje gewend van voor de wagen?? dan lijkt het mij niet erg om de teugels op maat te pakken, voor de derde keer kan dat wel lijkt mij. Je moet ze natuurlijk niet gelijk gaan gebruiken maar hij mag best wel al voelen dat er een ander bitje in zn mond zit en dat jij daaraan zit.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:55

Milkaatjuh schreef:
Weet je wat ik ook zo raar vind: (is volgens mij al een keer genoemt)
Als je op een 8-jarig paard zonder cap rijd word er niet gezeurt.
Rijd je op een paard wat net onder het zadel is word er wel over gezeurt.
Alsof je van een 8-jarig paard niet kan vallen en geen hersenletsel van kan krijgen...
er wordt wel commentaar gegeven op iedereeen die zonder cap rijdt. en het is wel heeeeel erg riskant om zonder cap op een groen paard te kruipen. op ieder paard trouwens

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:56

x_shirley_x schreef:
Maar rijbroek is gewoon omdat het lekkerder zit dan met een spijkerbroek of wat dan ook Knipoog
Cap is voor je eigen veiligheid en dat moet iedereen zelf weten of die hem op doet of niet.
Meestal rijd ik ook zonder cap of het moet een pony zijn die ik aan het inrijden ben of nog gewoon een jong beestje.
Eigen verantwoording..

rijbroek is veiliger dan gewone broek ! is niet gewoon omdat het beter zit
met een wijdere broek kan je blijven hangen bij een val

ps : sorry dat ik 2 x achter elkaar reageer maar ik weet niet hoe je moet 2x moet quoten in 1 bricht

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:58

ik vind dat iedereen het lekker zelf moeten weten.
Ik rijd altijd met cap ook al ziet het er niet zo fantasties uit.
Maar wat er al meer gezegt is wacht maar tot ze ( iedereen die geen cap draagt trouwens) er eens afdondert en dan had je gewilt dat je een cap droeg.

I know jullie hebben al genoeg hier over gehoort moest het gewoon ffies kwijt en ik vind dat iedereen het mag zeggen niet als 1 iemand het al gezegt heeft dta dan niemand het meer mag zeggen omdat het al gezegt is.
en by the way iedereen heeft zijn eigen mening hier over.
Maar goed heb geen zin een slechte naam te krijgen en bedoel dit helemaal niet banketstaaf of wat dan ook maar ik zeg alles recht voor zijn raap dus .. sorry voor het een beetje verklote van je topic..

sorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorry Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 16:51

Paljassofie schreef:
er wordt wel commentaar gegeven op iedereeen die zonder cap rijdt. en het is wel heeeeel erg riskant om zonder cap op een groen paard te kruipen. op ieder paard trouwens

Ik zie bij bijna niemand dit commentaar. Bij heel weining mensen maar! Ik heb dit comentaar ook nooit gehad op mijn haflinger!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 16:52

qwinty schreef:
ik vind dat iedereen het lekker zelf moeten weten.
Ik rijd altijd met cap ook al ziet het er niet zo fantasties uit.
Maar wat er al meer gezegt is wacht maar tot ze ( iedereen die geen cap draagt trouwens) er eens afdondert en dan had je gewilt dat je een cap droeg.

I know jullie hebben al genoeg hier over gehoort moest het gewoon ffies kwijt en ik vind dat iedereen het mag zeggen niet als 1 iemand het al gezegt heeft dta dan niemand het meer mag zeggen omdat het al gezegt is.
en by the way iedereen heeft zijn eigen mening hier over.
Maar goed heb geen zin een slechte naam te krijgen en bedoel dit helemaal niet banketstaaflig of wat dan ook maar ik zeg alles recht voor zijn raap dus .. sorry voor het een beetje verklote van je topic..

sorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorrysorry Haha!

Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb al 100 keer gezegt dat ik geen commentaar over de cap wil hebben. En wat doet men; over de cap zeuren Lachen

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:13

omdat je doet alsof het je niks kan schelen, als je straks in het ziekenhuis ligt kan het je misschien wel wat schelen maar dan is het te laat.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:19

manzano schreef:
Ze heeft toch gezegd dat ze dat waarsch. ook gaan doen. Maar je er toch niet zo druk om. Is toch ieders eigen verantwoording? Dat gezeur altijd......

Sja, een jong paard kan toch altijd anders reageren als een ouder paard.
Net als mijn jonge paard. Oh zo braaf, maar verloor vorige week wel zijn evenwicht in de galop. Daar schrok ze zo van dat ze begon te bokken waardoor ik eraf viel. Als ik geen cap op had gehda zat ik hier nu niet.
Tis maar wat je belangrijk vindt....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:36

Wat een gaaf paard!! Mjin eerste reactie: "Die staat super met Otto samen in het tuig *LOL*"
Echt een leuk paardje! Lovers

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:01

lizjuhh schreef:
omdat je doet alsof het je niks kan schelen, als je straks in het ziekenhuis ligt kan het je misschien wel wat schelen maar dan is het te laat.

Ik heb helemaal niet gezegt dat het e niks kan schelen! Jesus waar haal je dat vandaan?
Ik weet wat er kan gebeuren maar ik heb alles al uitgelegt. LEES EERST dit topic maar eens goed en die andere.

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:10

aan je reactie... die cap ga ik kopen, maar ondertussen zit je er wel weer op. leuk dat je zo enthousiast bent maar daar kom je dan wel achter.
succes ermee

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:18

x_shirley_x schreef:
Vind het er netjes uitzien, ik zie jou er eingelijk liever opzitten omdat jij je teugels redelijk los hebt, die andere heeft wat strakker en dat kun je ook zien aan zijn oren.
(Niet hard bedoeld maar wou het even kwijt Schijnheilig )

Ik ben er toch meer een voorstander van om de teugels wat meer op maat te nemen. Je kan gewoon contact houden met de mond zonder hard met je hand te zijn.

Verder wel erg fijn dat het paard het allemaal zo snel begrijpt. Het is toch al heel wat dat hij kan stappen en draven met een ruiter op zijn rug terwijl hij pas voor de derde keer onder het zadel is.

Veel plezier met het inrijden!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:35

Uhhm, Milkaatjuh ik denk dat je niet zo boos moet reageren. Vinden ze alleen maar leuk. Negeer het gewoon en laat dit topic zitten.

Ook ik ben hele erge voorstander van cap, maarja ieder zijn eigen keuze en ben het helemaal eens met de mensen hier.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:50

Ik heb al een pb gestuurd naar lizjuhh. We zijn er al uit Knipoog

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:17

Haha! inderdaad!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:22

Rinske schreef:
Sja, een jong paard kan toch altijd anders reageren als een ouder paard.
Net als mijn jonge paard. Oh zo braaf, maar verloor vorige week wel zijn evenwicht in de galop. Daar schrok ze zo van dat ze begon te bokken waardoor ik eraf viel. Als ik geen cap op had gehda zat ik hier nu niet.
Tis maar wat je belangrijk vindt....

Ik zeg niet dat ik het niet belangrijk vind....... ik rij zelden zonder cap (echt bijna nooit) omdat ik het wel wil voor mijn veiligheid. Maar IEDEREEN kent het risico die paard rijdt en ook echt wel het verschil tussen een jong of oud paard. En ze heeft gereageerd op een opmerking over een cap, waarom moet iedereen dat herhalen. Ik wordt er zo zat van dat in elk topic er over gezeurd wordt. Het slaat toch nergens om in een FOTOtopic 4 pagina's te discuseren over een cap. Als ze valt en ze heeft wat is dat natuurlijk erg, maar wel eigen schuld, dikke bult. Eigen verantwoording!!!