Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Viennanova schreef:Wormboy: jij hebt mij niet goed begrepen, ik reageerde op iets wat al eerder gezegd was, namelijk dat als je jezelf (!!) goed prikt met knopspoortjes, dat je daarvan een blauw plek krijgt. Mijns inziens krijg je van wielsporen een blauw plek en een open plek (dus op jezelf, en niet op het paard!). Daar ging het om , en niet hoe je de sporen op een paard moet gebruiken. Hypothetisch dus.
). Ik had begrepen waar je op reageerde, maar was in de overtuiging dat je bedoelde dat de schade die het aan jezelf toebrengt een maat zou kunnen zijn voor de "hardheid" of "scherpte" die het paard ervaart. Sorry, als ik je verkeerd heb begrepen.
).
!
).[/quote]Viennanova schreef:
En als je jezelf goed prikt met sporen met wieltjes heb je en een blauw plek en een open plek!
Kafue schreef:Sterker nog, zonder sporen kan nog veel onvriendelijker zijn (als je mensen soms hun paard ziet schoppen ...).
Citaat:Helemaal mee eens sommige mensen doen niet eens de moeite het paard vlug aan het been te maken. Kijk eens op die pony concoursen gewoon huilen met de pet op he. Nee een paard dat lekker loopt aan het been is, en luistert op de kuit. Daar ga ik voor. En wat voor spoor er dan aan de laars zit maakt niet uit als die er voor spek en bonen bij hangt.

Viennanova schreef:Dit is echt wel het domste wat ik ooit gehoord heb, sporen met wieltjes kopen omdat het cool staat.....![]()
De helft van de ruiters die met zulke sporen rijden, kunnen ook wel met een knopspoortje toe. En de ruiters in de B en L die er mee rijden; wat wil je gebruiken als het paard echt wat moet doen (zoals in de Z).....
Slechts mijn bescheiden mening natuurlijk.