springfotos!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:16

Geen punt! Lachen

Ik bedoelde het hier goed, ook wel eens niet Knipoog

Het voordeel van le sis dat je het gelijk goed leert, en geen foute dingen later hoeft af te leren Lachen

Succes ermee! Lachen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:55

Pimlover schreef:
Ha mensen! Ik wilde even mijn excuus aanbieden aan miss petit..je bedoelde het goed, net zoals iedereen hier op bokt..
We moeten geen ruzie maken en gewoon bokt gezellie houden, dus ik hou verder me mond en ga springles nemen..Tong uitsteken
Bedankt voor jullie commentaar we zullen het onthouden! OK dan!

dit vind ik een hele nette reactie, je hebt weinig mensen op bokt die hun excuses aanbieden OK dan!

enige wat ik kan zeggen is dat je een mooie fries hebt, en een schattig veulen!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 07:51

Ik vind het ook een hele beste zet. OK dan!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:34

1 keertje met een veulen springen kan geeeeeeeen kwaad hoor in de "wilde kuddes" springen ze ook hoor!!! alleen het halstertouw moet eraf en het is idd haar veulen en ik denk ECHT NIET DAT ZE HAAR WIL VERPESTEN HOOR! en het veulen springt met veeeel plezier tis niet dat ze haar erover sleurt! mamie springt mooi je houding valt wel mee als dit jou 2e keer was (had je mij moeten zien toen) Clown Scheve mond

je profiel is trouwens heel mooi Rachel15
ik voeg je toe op msn (oke??)

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:52

heeey marijke Lachen
leuke foto's joh
wat zit je grappig Lachen
wat kan hunter hoog springen zeg Haha! echt cool Lachen
leuk om zo'n fries ook eens te zien springen
en meike is echt een schatje Haha!

DarwinLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:53

heej leuke foto's hoor.. maar met dat veulenje had je denk ik beter nog ff een jaartje mee kunnen wachten!! maar voor de rest. Doe je handen naar voren boven de sprong want zo kan je zijn hele mond kapot trekken en dat wil je denk ik niet of wel?? maar voor de rest is het wel netjes!!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 14:04

LaFunkyJazz schreef:
ik heb geen commentaar over het veulen laten springe, fokkers die springpaarden fokken laten de veulens ookal vroeg srpingen, en daar komen toch ook goede paarden uit?

voorderest qua rijden, ben ik het eens met mannonnetjoe

sorry?? ik heb op verschillende springstallen gesprongen en daar staan de veulens de eerste 2, 3 jaar in de opfok. om hem goed uit te laten groeien. En dan beginnen ze pas met los springen, sjezus hoe krijg je verhalen in de wereld zeg.

ff ontopic die fries springt idd een beetje rommelig, verder wel een heel mooi type OK dan! Zal je aanraden om peesbeschermers te gaan gebruiken.

rachel15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 14:46

ff ontopic die fries springt idd een beetje rommelig, verder wel een heel mooi type OK dan! Zal je aanraden om peesbeschermers te gaan gebruiken.[/quote]

ze springt nog er rommelig omdat dit pas haar 3e keer is dat ze mag springen. vroeger (4/5 jaar geleden) is er ooit met haar een keer 30 cm max. gesprongen. een maand geleden hebben wij voor het eerst gesprongen en dit was haar 2e keer. en een fries he... niet bepaald springpaard, vind je het gek dat het er nog zo uitziet.... peesbeschermers? waarom? jah heb geen verstand van die dingen want gebruik ze nooit

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 15:04

ik vind het een mooie fries...
over het springen enzo zeg ik maar niks kan er zelf namenlijk niks van Tong uitsteken

en uh met een veulen springen...
agh dat heb je nu vaak genoeg gehoord... Lachen
daar ga ik verder niet op in Lachen

staljaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:06

Vind het super dat je fries zo kan springen, ze heeft echt een goede techniek! en al dat negatieve commentaar over je veulen, mijn paard sprong als veulen al over de bak heen achter moeder aan (1.30m) later ging hij in het land voor de lol over alle hekken, ook als hij vond dat het gras daar groener was, als ik riep dan kwam hij aanrennen en sprong over 2 hekken omdat dat sneller was dan omlopen! enne hij springt nog steeds super en keiharde benen.

dus je ziet het als ze het niet willen doen ze het ook niet, en wat je zegt in de wei springen ze ook en maken slidingstops..

veel succes

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:03

staljaim schreef:
Vind het super dat je fries zo kan springen, ze heeft echt een goede techniek! en al dat negatieve commentaar over je veulen, mijn paard sprong als veulen al over de bak heen achter moeder aan (1.30m) later ging hij in het land voor de lol over alle hekken, ook als hij vond dat het gras daar groener was, als ik riep dan kwam hij aanrennen en sprong over 2 hekken omdat dat sneller was dan omlopen! enne hij springt nog steeds super en keiharde benen.

dus je ziet het als ze het niet willen doen ze het ook niet, en wat je zegt in de wei springen ze ook en maken slidingstops..

veel succes

goede techniek is wel erg overdreven, want dat heeft ze dus echt niet Knipoog
maar het is al knap dat een fries kan springen Haha!

staljaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:51

zoals ik op de foto's kon zien had ze een mooi voorbeen, en ik ben geen beginner in de sport of fok, maar als jij zelf zo negatief erover bent, waarom wil je dan dat mensen reageren????
jammer

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:00

Ik vind het er netjes uit zien! Leuke fries heb je ook! Van dat zandhappen heb je dan hopelijk ook weer iets geleerd Clown

Verder vind ik dat springen met het veulen ook niet goed! Maarja, dat is jou eigen keuze.. Scheve mond

looniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:22

leuk dat dat veulentje het leuk vindt om te springen Knipoog later een springpaard erbij
en zoveel kwaad kan het niet denk want in de wilde natuur moeten ze ook springen dus....

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:29

staljaim schreef:
zoals ik op de foto's kon zien had ze een mooi voorbeen, en ik ben geen beginner in de sport of fok, maar als jij zelf zo negatief erover bent, waarom wil je dan dat mensen reageren????
jammer

* Ongelijk voorbeen, vouwt zn voorbenen niet mooi weg.
* Ongelijk achterbeen, zet dus niet gelijkmatig af.
* Heeft moeite met afstanden in schatten, dan te vroeg, dan te laat af.
* Heeft moeite met de juiste hoofd-hals houding.

Maar het belangrijkste is dat ze er plezier inhebben OK dan!
Je kan beter een paard hebben die alles op karakter springt, als een met een superrrrrr techniek die geen hindernis wil springen Knipoog

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:32

ik vind hé...

iedereen die hier 10X de zelfde comentaar schrijft(waar ik dus zot van word!!)
eens zelf springfoto's van zichzelf op bokt moet zetten...

dan kunnen we ze eens keuren Lachen

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:40

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:06

hallow

Ik heb nu zelf een veulen van nu 1,5 jaar ... en ik heb een boekje gekocht over het klaarmaken van veulen tot rijpaard.. en daar staat in dat j je veulen minstens 1 keer in de 3 maanden moet aten vrijspringen omdat het beter is voor de ontwikkeling van de spiere... dus ik begrijp niet waar jullie je druk over maken..... en wat al veel mensen gezegd hebben als het veulen het niet leuk vind zou die het zow ook niet doen....

* leuke fries man en kan mooi springen als dit pas z'n TWEEDE KEER is en van je houding dat zei je zelf al .. duz daar ga ik nix meer over zeggen...
ik geef als tip springlessen samen met je paard leer je superveel van ... no hee veel suc6 gr... OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:09

Dat boekje ook maar meteen de kachel in Haha!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:27

Miss_Petit schreef:
* Ongelijk voorbeen, vouwt zn voorbenen niet mooi weg.
* Ongelijk achterbeen, zet dus niet gelijkmatig af.
* Heeft moeite met afstanden in schatten, dan te vroeg, dan te laat af.
* Heeft moeite met de juiste hoofd-hals houding.

Maar het belangrijkste is dat ze er plezier inhebben OK dan!
Je kan beter een paard hebben die alles op karakter springt, als een met een superrrrrr techniek die geen hindernis wil springen Knipoog

miss_Petit heeft gelijk, dit heeft echt niks met een goede techniek te maken maar dat maakt niet uit, als je maar plezier hebt Haha!

en voor springfoto's--->profiel Knipoog

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:44

leuk beessie !!

en ik denk dat als er een boomstronk in de wei ligt en het veulen daar net overheen moet, springt ie daar toch ook overheen?
tis maar een voorbeeld maar maakt toch niks uit een keertje?

leuke beessies !!!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:52

Zo die fries! Knipoog Iedereen heeft het commentaar al gegeven over wat je benen betreft. En een veulen bewust laten springen op deze leeftijd lijkt me niet goed voor de groei. Tuurlijk paarden in het wild die moeten ook over bomen heen, dan zal een veulen heus ook wel een sprongetje maken.. Maar wacht daar maar lekker mee. Dat een fries al zo leuk kan springen is al een opsteker dus laat dat veulentje maar lekker dartelen in de wei

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:55

Renee_vd schreef:
leuk beessie !!

en ik denk dat als er een boomstronk in de wei ligt en het veulen daar net overheen moet, springt ie daar toch ook overheen?
tis maar een voorbeeld maar maakt toch niks uit een keertje?

leuke beessies !!!

je weet niet of het 1 keertje is of vaker...
hier word alleen gezegt dat ze niet slim bezig is en het dus niet al te vaak moet doen...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:49

* Grinnik * *LOL*

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:00

Ik vind de fries supetmooi springen. Hele leuke foto's ook Lachen.

Dat je een veulen laat springen vind ik niks mis mee, moet je maar eens kijken wat een rare sprongen veulens soms in de wei maken Tong uitsteken.