nathalie1981 in een beulende les :))

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:43

Moet toch ieder voor zich weten waarmee men rijdt........is het niet een cap dan zijn het wel weer de laarzen waarover we kunnen zeuren. Get a life!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:44

Purtje schreef:
volgens het zieken huis zou het in haar geval de klap hebben opgevangen. Natuurlijk ligt het er wel aan hoe hard en waar het is. Maar de laarzen geven in iedergeval wel meer bescheming dan je sokken.

Het beste kun je dan ook scheenbeschermers onder je laarzen doen Haha!

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:46

Sorry maar ik ga niet verder met deze discussie.

Ik heb geen beeld waar ik me aan moet houden...

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:50

zoals ik al eerder zei: de schoenen waar in dit geval mee gereden wordt, zijn speciaal hiervoor gefabriceerd. Er is rekening gehouden met hak en verdere vormgeving.
Als ze nou met pumps had gereden, begrijp ik kritiek, dat is dus echt niet veilig.
Ik vind dit echt gezeur en wat betreft het plaatje, het is jouw mening dat je het niet mooi vindt. Maar eerlijk gezegd zou ik daar lak aan hebben.

Als ik aan het lesgeven ben, heb ik er geen problemen mee als er niet met rijlaarzen gereden wordt. Wel als er met schoeisel gereden wordt dat gewoon niet geschikt is. Met jodphurs en eventueel aangevuld met chaps, vind het prima.

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:52

het was ook niet als discussie bedoeld mijn opmeriking. Wilde alleen ff zegen dat mijn leerlingen zo de les niet in komen. En gelukkig doen ze dat ook niet.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:54

Als ik eerlijk ben ik die sokken ook niet mooi staan bij mezelf, maar ik ga geen dure laarzen aanschaffen voor die 1 tot 3 keer in de week dat ik rij. Sorry ben wel gek, maar zo gek nou ook weer niet.

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:55

Purtje schreef:
het was ook niet als discussie bedoeld mijn opmeriking. Wilde alleen ff zegen dat mijn leerlingen zo de les niet in komen. En gelukkig doen ze dat ook niet.

gaat het jou nou echt dan om dat plaatje? Of uit veiligheid?
(al zie ik nog niet hoe je een trap tegen je been kan ontvangen als je priveles hebt, maar dat zal dan wel aan mij liggen)

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:56

Nathalie1981 schreef:
Sorry ben wel gek, maar zo gek nou ook weer niet.

hmmmm, toch niet?? Haha!

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:57

Kyra schreef:
hmmmm, toch niet?? Haha!

Nope Haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:05

Purtje schreef:

Ben ik ff blij dat het bij mij andersom is........ik stel eisen aan mijn instructeur ipv zij aan mij. Maar wil best met laarzen rijden als ze dat wil, maar dan mag ze zelf voor me regelen Haha!.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:08

manzano schreef:
Ben ik ff blij dat het bij mij andersom is........ik stel eisen aan mijn instructeur ipv zij aan mij. Maar wil best met laarzen rijden als ze dat wil, maar dan mag ze zelf voor me regelen Haha!.

Hmmmm misschien moet ik dat ook maar gaan doen, aangezien ik nu echt voor l*l rij Haha!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:51

leuke foto's! Maar wat een hoefslag in die bak zeg Haha!. Ziet er verder heel netjes uit, begint echt lekker te ontspannen!

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:51

Dat is nog eens een echte hoefslag he *LOL*

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:51

dat hangen aan de teugel of in de mond hoe je het ook zegt doet mijn verzorgpony ook alleen hen ik meestal pijn in me handen en armen dan in me schouders mjahh
en die van mij begint altijd aan te springen in galop als k hem verzameld rijd Rolleyes

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:57

josientjuhh schreef:
dat hangen aan de teugel of in de mond hoe je het ook zegt doet mijn verzorgpony ook alleen hen ik meestal pijn in me handen en armen dan in me schouders mjahh
en die van mij begint altijd aan te springen in galop als k hem verzameld rijd Rolleyes

Ik heb ook altijd last van mijn handen en armen hoor. Maarja suus maakt er maar gelijk schoudermoeheid van Haha!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:59

ohh hahah Clown

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:36

Kyra schreef:
gaat het jou nou echt dan om dat plaatje? Of uit veiligheid?
(al zie ik nog niet hoe je een trap tegen je been kan ontvangen als je priveles hebt, maar dat zal dan wel aan mij liggen)

het gaat mij dus om allebei!

en dan nog iets dat mensen het over eisen hebben. Die opmerking vind ik echt nergens op slaan!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:43

Purtje schreef:

Ik zie nog steeds niet in waarom niet

Zoals Kyra ook al opmerkt, die jodphurs zijn net zo goed ontwikkeld om mee te rijden als de laarzen.
De jodphurs en chaps zijn alleen veel makkelijker goed passend te krijgen dan rubberen laarzen, en daarmee dus veiliger.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 18:55

even over de combinatie instructie en dit schoeisel, janna controleert bij iedereen of dit aan haar wensen/ eisen voldoet. Als dit niet het geval is zal zij zeker haar mond opentrekken

zo heeft ze ooit een stalgenootje opgedragen om of met rijschoenen of met laarzen te rijden, omdat zij met stalschoenen reed.

maar dit terzijde Knipoog

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:00

Purtje schreef:
het gaat mij dus om allebei!

en dan nog iets dat mensen het over eisen hebben. Die opmerking vind ik echt nergens op slaan!

Heb deze discussie even vanaf de zijkant gevolgd, maar ik ben het absoluut niet met je eens. Iemand die een correcte jodphur aanheeft is net zo veilig als iemand die een laars aanheeft. Een laars biedt absoluut niet meer bescherming dan een jodphur. Tennisschoenen en stalschoenen mag iemand van mij absoluut NIET gebruiken om mee te rijden. Deze zijn hier gewoonweg niet voor bedoeld en maken het gevaarlijk voor de ruiter.
Dat een laars meer bescherming biedt dan een jodphur is nergens op gebaseerd. De laatste die ik heb gezien die een trap van een paard tijdens het rijden opving met en onderbeen kon afgevoerd worden. Het was overigens niet een echt spectaculaire klap, maar voldoende om het been te breken.
Persoonlijk vind ik dat je ook behoorlijk hoog van de toren blaast als je begint met opmerkingen als: zo komen leerlingen bij mij de les niet in. Jij bent niet degene die hun lesgeeft en het is belangrijker te kijken naar het aspect veiligheid dan naar het aspect beeld. Als jij een "perfect" plaatje wilt zien is dat jouw goed recht. Maar het is ook hun goed recht om met jodphurs te rijden en daar is NIETS onveiligs aan.

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:31

ik heb het vandaag ff getest maar behalve dat ik het persoonlijk veiliger vind is het idd zo dat je onderbeen veel meer beweegt dan in een laars. Daarom mogen mijn leerlingen niet zonder rijden. ondat je dan je paard veel te veel stoort door die bewegingen van je onderbeen waardoor ze niet meer op je kuit reageren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:05

Dat ligt toch echt aan jezelf hoor. Mijn onderbenen bewegen echt niet meer als ik geen laarzen aan heb.
Overigens heb ik van een GP ruiter les gehad die er absoluut geen probleem van maakte als je met rijschoenen en bijvoorbeeld chaps reed dus ik vind ook dat je behoorlijk hoog van de toren blaast.

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:09

hoog van de toren blazen? zal ik toch eerst omhoog de toren op moeten en dat word moeilijk want ik heb hoogtevrees.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:19

Pffffffff wat een gezeur om een paar jodphurs zeg Rolleyes
Ik heb er nog nooit commentaar op gehad en voor zover ik weet beweegt mijn onderbeen niet zo erg hoor.
Ik vertik het gewoon om dure laarzen aan te schaffen voor de 1/3 keer in de week dat ik rijdt (en al helemaal niet omdat het plaatje voor anderen niet mooi genoeg is).
Bovendien heb ik veel te dunnen kuiten voor rubberen laarzen dus dan ziet dat "perfecte plaatje" er al helemaal niet mooi uit.

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:43

Purtje schreef:
ik heb het vandaag ff getest maar behalve dat ik het persoonlijk veiliger vind is het idd zo dat je onderbeen veel meer beweegt dan in een laars. Daarom mogen mijn leerlingen niet zonder rijden. ondat je dan je paard veel te veel stoort door die bewegingen van je onderbeen waardoor ze niet meer op je kuit reageren.

??? Moest je dat eerst testen om vervolgens te zeggen dat is dus mijn reden? Je zoekt een reden om het er niet mee eens te zijn.

En die stille beenligging hoor je niet van jouw laars te krijgen, maar van jouw onafhankelijke zit/houding