Fjord Viva NU rijfoto's!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:54

Ja verpest je knol maar Boos! sorry hoor maar nu doe jeje pony alleen maar pijn met in dr mond te trekken Boos! en ook nog prikken met de sporen zeker Verward
Als je fjord papieren heeft is ze nog maar 4 dus dan verwacht jij dat je pony aan de teugel loopt Boos!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:01

Prima, jij weet wat beter is voor je paard. En de rest van Bokt weet er natuurlijkniks van, nee, direct de pessoa op de scherpste stand, das goed, maarja, niemand van Bokt weet er wat van he?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:02

is het waar dat die pony nog maar 4 jaar is?

vivanes

zeg ik dat?????

maar jullie zijn niet de enige die er wat van af weten....

vivanes

ja

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:03

xKatleentjex schreef:
is het waar dat die pony nog maar 4 jaar is?

staat op haar site! maar je kan het uitrekenen! de fjordenveulens van dit jaar beginnen met een A en ze slaan ze X over..

dus A = 0
Z= 1
Y= 2
W= 3
V= 4

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:04

Ja. Jij weet wat het beste is voor je pony, dus wij weten er niks van.
Iedereen hier heeft dezelfde mening, dus wij zitten fout. Daar komt het op neer.
Dus jij hebt in 1 jaar al alle hulpteugels gebruikt om je paard maar in de krul te krijgen??
Laatst bijgewerkt door Serendipity1 op 10-10-04 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:04

vivanes schreef:
zeg ik dat?????

maar jullie zijn niet de enige die er wat van af weten....

als je heel bokt over je heen krijgt denk ik dat dat wel genoeg zegt...
fjorden kunnen ook nog laat doorgroeien! makkelijk tot hun 4/5e jaar... en nu ga jij je 4 jarige fjordje lekker met een pessoabit (scherpste stand) in de krul trekken en nog lekker met spoortjes ook? lekker fout bezig! arme pony

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:06

weetje, jullie zoeken je het allemaal maar uit. bij jullie is het echt zo, aaaah wat zielig.... nou sorry hoor.
jullie merken het vanzelf wel een keer als je zo'n rotzak van een paard als ik heb. maar dat zal voor jullie geen probleem zijn, zulke sterruiters als jullie kunnen elk paard aan....

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:06

jullie PENNY's Clown

haha!! Haha!
zoveel commentaar!
de pessoa is haar keuze!
bemoei jullie met je eigen zaken

ik zeg niet dat ik het goed keur!
maar iedereen zen eigen keuze...

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:07

Hoi,
Ik heb ook een fjord,vrij sterk.Maar heb er een dubbelgebroken bitje in hangen.Waarom een pessoa bit?Ben er niet tegen hoor,ik gebruik het ook voor het buitenrijden maar heb dan een losteugeltje...Ik heb nu na 9 maanden trainen m'n fjord ook pas lekker aan het lopen hoor!Ik heb veel les gehad en we zijn de achterhand aan het trainen,zolang je paard zijn achterhand er niet verder ondertreed gaat hij ook niet lekker lopen in de aanleuning
Waarom dan een krachtstrijd?Zal ik iets verklappen?Die verlies je toch!Los het nou op een vriendelijke manier op en neem er de tijd voor,gebruik desnoods een vriendelijk en zacht bitje met een hulpteugeltje en een goede instructie.....Maar zo zitten trekken en een scherp bitje erin Je verpest je pony best wel.
En met wedstrijden [als je die wilt rijden] mag je ook niet met een pessoa bit rijden dus dan moet je toch een gewoon bitje in doen en loopt je pony als nog k*t...Veel succes en ik zou veel lessen en veel geduld.Dan kom je er van zelf!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:07

arme pony?????? slaat nergens op!
en wat is mis met sporen????

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:08

ilufprincess schreef:
jullie PENNY's Clown

haha!! Haha!
zoveel commentaar!
de pessoa is haar keuze!
bemoei jullie met je eigen zaken

ik zeg niet dat ik het goed keur!
maar iedereen zen eigen keuze...

Penny's?Weet je het verschil wel Clown
We hebben het niet over haar maar over de pony.Het is een leuke fjord,het zou zonde zijn als ze verziekt word door een pénny..... Clown

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:09

oke alles wat hier gezegd is ben ik het mee eens..maar dat de pony pas 4 is en dan al zo gereden word? hoe kan je al ander half jaar bezig zijn met hulpteugels en alles terwijl ze pas 4 is? hoe oud was ze dan wel niet dat je der ging inrijden? is ze niet gewoon verkeerd ingereden kan dat het zijn? maar ik denk dat je eerst beter de oorzaak kan zoeken en dan pas voor zoon oplossing kiezen

nu zul je wel weer gaan zeuren over dat wij niks weten en dat je het zelf allemaal wel zo goed weet maar...als je je foto's hier op bokt zet en kritiek vraagt..dan geven de mensen kritiek en dan mag dat weer niet wat wil je dan horen?> dat het de perfecte manier is hoe je je paardje behandeld en dat iedereen dat maar moet gaan doen want het is zoo goed en alles???

hierbij heb ik gesproken en dit is alles wat ik wil zeggen.. ik weet dat de topics op bokt heel vaak op dit soort dingen eindigen maar zo is het nou eenmaal en er ijn zat ervaren paardenmensen hier dus ik denk dat hunnie ook wel een beetje heel erg gelijk hebben

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:10

tobilover, ik weet niet of je alles hebt gelezen, maar het een en ander wat je zegt, staat in het topic.... over de hulpteugels even, die trekt ze gewoon kapot. een stiek trekt ze zich gewoon doorheen.... het is maar even een voorbeeld.....

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:10

vivanes schreef:
arme pony?????? slaat nergens op!
en wat is mis met sporen????

Helemaal niets zolang je ze maar op de juiste manier gebruikt net als het pessoa bit.....

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:12

Vraag even of Anky je komt helpen Clown Zien wie er dan gelijk heeft...Bokt of jij?

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:12

misschien zijn fjorden wel 2 als ze worden ingereden.....
van het onrijden zelf weet ik niets van. ze was net ingereden toen ik haar kocht

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:13

vivanes schreef:
tobilover, ik weet niet of je alles hebt gelezen, maar het een en ander wat je zegt, staat in het topic.... over de hulpteugels even, die trekt ze gewoon kapot. een stiek trekt ze zich gewoon doorheen.... het is maar even een voorbeeld.....

Hoef je niet te geven ik heb ook zo etterbak *gehad!!*
Ik heb het opgelost,maar niet zo als jij.Neem is les man!
Jezus Boos!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:13

vivanes schreef:
misschien zijn fjorden wel 2 als ze worden ingereden.....
van het onrijden zelf weet ik niets van. ze was net ingereden toen ik haar kocht

2!
Ben je helemaal van de pot gerukt?
Jij gaat toch ook niet al als je 8 maanden oud bent naar school Clown

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:15

Huh?? volgens mij horen paarden 3 te zijn als ze beleerd worden.. Verward Ze zijn namelijk volop in de groei als ze 2 zijn...

Heleen007

Zo verpruts je dus echt je paard!!!! Verdrietig

Ik raad je aan eerst goed rijles te nemen de oorzaak ligt echt niet bij haar dat ze niet aan de teugel wil lopen, ze is nog hartstikke jong. Je trekt haar gewoon in de krul, en dat gaat zo te zien harstikke makkelijk, op bijna elke foto loopt ze te diep en heeft ze de achterhand er niet onder. De ringen trek je helemaal horizontaal!! dat zie je duidelijk op die eerste draffoto!!

vivanes

hou het wel een beetje netjes he, zoals ik al eerder zei, met het inrijden heb ik niets te maken gehad, want toen had ik haar nog niet.

Careano

tobilover schreef:
2!
Ben je helemaal van de pot gerukt?
Jij gaat toch ook niet al als je 8 maanden oud bent naar school Clown

Mee eens

Serendipity1

Dan is het paard niet geschikt voor je. Een moeilijk paard hoort een goede ruiter te hebben, niet een die direct naar allerlei hulpmiddelen grijpt Knipoog