springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:50

Er worden ook leuke reacties gegeven, of niet soms, Kevin is ook echt een schatje om te zien! Lachen
Ik wist trouwens ook niet dat die zo goed kon springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:56

Was het al gezegt dat je voor de sprong moet blijven zitten? Haha!
Dus pas uit het zadel komen als het paard van de grond komt.
Doordat je nu te vroeg naar voren gaat zitten, krijgt het paard de ruimte en kans om uit te breken, dus langs de hindernis te glippen.

Een grondbalk voorkomt ook onzekerheid bij het paard, daar schat een paard de afstand op in, niet op de bovenste balk, zoals je misschien zou verwachten.
Kijkt hij er onderdoor, word het moeilijker voor hem.

Verder de kleren die je draagt dat moet je helemaal zelf weten.
Dat is je eigen gevaar, daar kies jezelf voor.
Maar het paard zou ik wel beschermen met een peesbeschermer
En een fijne aanleuning kun je niet krijgen met je sperriem er doorheen, dus gewoon een heel stuk hoger hangen.
2 vingers onder het jukbeen dan zit het bovenste riempje goed.

Ik hoop dat je wat aan mijn commentaar hebt, omdat er tussendoor wat tips neer heb gezet Lachen
En het is dus ook als tip bedoeld, niet als zeikerig Lachen

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:27

je kan het commentaar ook gewoon aannemen want meer dan de helft zegt dingen waar ik het ook mee eens ben en best wel belangrijk is. Jij denkt dat dat niet zo is, maar dan loop je er zelf wel een keer tegenaan. We proberen je alleen te helpen en te waarschuwen dat het niet fout kan gaan en dat je jezelf kan verbeteren. Als je daar nix van aan trekt vind ik dat wel erg raar want ik denk dat de meeste hier veel verstand hebben van paarden en misschien nog wel meer dan jou (weet ik denk wel zeker) want er zijn veel dingen die je fout hebt gedaan, dat is niet erg daar kan je van leren maar neem het dan aan en probeer er wat mee te doen.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:28

siccootje schreef:
je kan het commentaar ook gewoon aannemen want meer dan de helft zegt dingen waar ik het ook mee eens ben en best wel belangrijk is. Jij denkt dat dat niet zo is, maar dan loop je er zelf wel een keer tegenaan. We proberen je alleen te helpen en te waarschuwen dat het niet fout kan gaan en dat je jezelf kan verbeteren. Als je daar nix van aan trekt vind ik dat wel erg raar want ik denk dat de meeste hier veel verstand hebben van paarden en misschien nog wel meer dan jou (weet ik denk wel zeker) want er zijn veel dingen die je fout hebt gedaan, dat is niet erg daar kan je van leren maar neem het dan aan en probeer er wat mee te doen.

OK dan!

Konijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:36

Olevalover schreef:
Dit vind ik dus echt niet kunnen !! Ten eerste: je gaat toch niet op steentjes springen?? Als ie dr een in zijn hoef krijgt .. en dan gewoon door springen, dan heb jij een kreupel paard morgen.. of nog erger.. Ik vind de spring omgeving zowieso er niet goed uitzien.. gevaarlijk voor paard en ruiter.. En dat riempje door het bit??? Dat is al helemaal onverstandig~!! Maak dan gewoon een gaatje bij bij het riempje!! Dit kan echt niet...
verder vind ik het een leuk paardje, maar ik denk dat jullie nog moeten leren hoe je een paard zorgvuldig behandeld, want ik vind het er niet altij even diervriendelijk utizien (ondergrond, omgeving etc etc)

Oja.. enneh een cap is niet onverstandig.. zeker niet als je paard dus verkeerd land op die steentjes en denk dan is aan de gevolgen...

idd...... Schijnheilig

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:36

Inderdaad.. volgens mij proberen de mensen je alleen te helpen.. misschien niet op zo'n aardige manier nee.. Maareh.. Leuke pony heb je hoor OK dan!

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:32

Oke je kan beter een gaatje bijmaken in je sperriem maar voor 1 keer kan het volgens mij toch niet echt zo ontzettend kwaad Verward
Ik vind de reacties eigenlijk ietsje overdreven
het is nu 100 keer gezegt dus ze zal het intussen wel al weten.
In ieder geval: een leuk paardje! Lachen

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:45

Iedereen heeft het over steentjes.. Verward
Volgens mij zie ik toch echt Houtkrullen op de foto hoor, en Gras.

Cap is je eigen Risico.. Beenbeschermers en een Grondbalk zijn misschien wel handig Lachen
En je neusriem iets hoger, maar dat heb je nu allemaal vaak genoeg gehoord!!

Ik vind dat je paardje super kan springen!
Volgens mij heeft hij er veel plezier in, als ik het van de foto's af zie..
Leuk Beestje..

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:21

gaaf beest zeg! mooie manen ook!
die riempje door het bit vind ik beetje vaag en niet egt verstandig. De neusriem mag ook wel 2 gaatjes hoger!
springt goed verder!
is dat in jullie achtertuin? Haha!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:33

Tralalala en we gaan weer met zn allen iemand afzeiken Scheve mond
Ik denk dat ze het nu wel weet.
Leuke pony en hele mooie manen Haha!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:51

sorry dat ik het zo hard zeg, maar ik hoop dat je flink valt, de verzekering dekt namelijk helemaal niets als jij meent dat je geen cap op hoeft, bovendien zie ik nergens omheining??? rij kleding kan je niets aan doen, als je het niet hebt of niet bij je hebt, valt er best mee te rijden, maar zeker een cap, en met springen ook peeskappen, wil jij je pony voorgoed kreupel hebben? als hij met zijn achterbenen verder lant als met zijn voorbenen, waardoor hij met zijn achterhoeven tegen zijn pezen klapt, zit er grote kans in dat je de pony voorgoed kreupel hebt.. ben jij dan een dierenvriend? dit is toch geen stijl van rijden! waar ben jij mee bezig?? en zoals al gezegt, je ondergrond is veelste glad om zo hoog te springen, het lijkt zo stoer maar het stelt niets voor, je komt als een echte wannabe over.. kijk eens wat ik kan? en je neusriem wat optrekken, of je sperriempje strakker doen, is veel beter als het door je bit halen, je bit kan nu geen kant op, die zet je vast in de mond! en jij wilt rijden? dat is geen rijden, je regelt zelf niets op deze manier!

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:00

flirtvogel schreef:
sorry dat ik het zo hard zeg, maar ik hoop dat je flink valt, de verzekering dekt namelijk helemaal niets als jij meent dat je geen cap op hoeft, bovendien zie ik nergens omheining??? rij kleding kan je niets aan doen, als je het niet hebt of niet bij je hebt, valt er best mee te rijden, maar zeker een cap, en met springen ook peeskappen, wil jij je pony voorgoed kreupel hebben? als hij met zijn achterbenen verder lant als met zijn voorbenen, waardoor hij met zijn achterhoeven tegen zijn pezen klapt, zit er grote kans in dat je de pony voorgoed kreupel hebt.. ben jij dan een dierenvriend? dit is toch geen stijl van rijden! waar ben jij mee bezig?? en zoals al gezegt, je ondergrond is veelste glad om zo hoog te springen, het lijkt zo stoer maar het stelt niets voor, je komt als een echte wannabe over.. kijk eens wat ik kan? en je neusriem wat optrekken, of je sperriempje strakker doen, is veel beter als het door je bit halen, je bit kan nu geen kant op, die zet je vast in de mond! en jij wilt rijden? dat is geen rijden, je regelt zelf niets op deze manier!

Nou, nou iets minder kan ook wel hoor. Over de verzekering, mijn verzekering betaald gewoon uit hoor, en ik rijd echt zonder cap. Wat heeft de omheining er mee te maken? Die heb je in het bos toch ook niet, en ik spring ook wel eens in het bos.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:04

een verzekering keert bij ongeval niet uit wanneer de ruiter onder de achtien jaar geen goedgekeurde cap gedragen heeft.

de meeste hindernissen in het bos zijn niet zo hoog als deze op de foto, en de ondergrond is bij deze hoogte glad voor een pony, meer kans dat je valt?

springen in het bos op dit tijdstip van het jaar is trouwens ook gevaarlijk, met natte bladeren en zo:)

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:10

flirtvogel schreef:

springen in het bos op dit tijdstip van het jaar is trouwens ook gevaarlijk, met natte bladeren en zo:)

Ben het met je eens over de verzekering enzo maar dat moet ze lkker zelf weten, ik lig er niet wakker van ofzo.. Maar springen in het bos is niet altijd gevaarlijk, bij ons in het bos heb je bijvoorbeeld een goede ondergrond van zand en gras en dat is niet glad.. maar wat hier op de foto's gebeurd is toch wel riskanter want als het paard uitwijkt staat er meteen een voorwerp naast waar het tegen aan kan botsen met alle gevolgen van dien Vingers aflikken

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:13

ben ik met je eens Lachen bij ons in het bos kan ik nu niet komen, er liggen veelste veel bladeren, kan de ondergrond niet zien (konijnekuilen etc.) maar stukken met zand is wel heel goed te rijden, gras ben ik niet zo'n fan van, dan heb ik hem liever stiften in, hij staat niet altijd even "vast" op zijn benen Haha!

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:15

flirtvogel schreef:
ben ik met je eens Lachen bij ons in het bos kan ik nu niet komen, er liggen veelste veel bladeren, kan de ondergrond niet zien (konijnekuilen etc.) maar stukken met zand is wel heel goed te rijden, gras ben ik niet zo'n fan van, dan heb ik hem liever stiften in, hij staat niet altijd even "vast" op zijn benen Haha!

ja daar heb ik geen last van mijn heeft blote voetjes.. en idd moet je niet om 6 uur sochtends (dauw) en savonds rijden op gras want dan gebeuren er ongelukken..

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:07

flirtvogel schreef:
een verzekering keert bij ongeval niet uit wanneer de ruiter onder de achtien jaar geen goedgekeurde cap gedragen heeft.

de meeste hindernissen in het bos zijn niet zo hoog als deze op de foto, en de ondergrond is bij deze hoogte glad voor een pony, meer kans dat je valt?

Gelukkig ben ik geen achttien meer en ik vroeg me af wat de omheining er mee te maken heeft.
Gek dat er trouwens momenteel weer veel jachten en crossen worden gereden.... denk je nou echt dat het zo gevaarlijk is?

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:20

Hey,

Ik vind dat je een erg leuk paard hebt met erg knappe manen. Wat doe je ermee? Praat je er elke dag tegen want ze lijken er erg netjes verzorgt uit.

De commentaar hierboven over je houding, ik neem aan dat je daar aan werkt dus ga daar niet overzagen. Peesbeschermers zijn toch niet verplicht om te springen volgens mij want dan moeten véél mensen dit gaan halen voor hun paard voor maar misschien eens 1 keer in hun leven te springen (overdreven gezegd).

De omgeving dat maakt niks uit, als jij gewoon bent van (grof gezegd) in een piste rijdt waar gladde plekken zijn, dan kijk jij er toch ook voor uit en na een tijdje wordt je dat gewoon. Zowel paard als ruiter, dus dat is er hier in dit geval ook, dus geen gezaag van mij Lachen

De ondergrond ziet er niet te hard uit of niet te zacht, dus even kan volgens mij geen kwaad. Als je het constant doet, dan wel, maar het is dan ook maar voor enkele keren Lachen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:23

Het is weer Bokt tijd Knipoog !

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:25

Correctie Ruitje: Slotjestijd