Ik wist trouwens ook niet dat die zo goed kon springen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

siccootje schreef:je kan het commentaar ook gewoon aannemen want meer dan de helft zegt dingen waar ik het ook mee eens ben en best wel belangrijk is. Jij denkt dat dat niet zo is, maar dan loop je er zelf wel een keer tegenaan. We proberen je alleen te helpen en te waarschuwen dat het niet fout kan gaan en dat je jezelf kan verbeteren. Als je daar nix van aan trekt vind ik dat wel erg raar want ik denk dat de meeste hier veel verstand hebben van paarden en misschien nog wel meer dan jou (weet ik denk wel zeker) want er zijn veel dingen die je fout hebt gedaan, dat is niet erg daar kan je van leren maar neem het dan aan en probeer er wat mee te doen.

Olevalover schreef:Dit vind ik dus echt niet kunnen!! Ten eerste: je gaat toch niet op steentjes springen?? Als ie dr een in zijn hoef krijgt .. en dan gewoon door springen, dan heb jij een kreupel paard morgen.. of nog erger.. Ik vind de spring omgeving zowieso er niet goed uitzien.. gevaarlijk voor paard en ruiter.. En dat riempje door het bit??? Dat is al helemaal onverstandig~!! Maak dan gewoon een gaatje bij bij het riempje!! Dit kan echt niet...
verder vind ik het een leuk paardje, maar ik denk dat jullie nog moeten leren hoe je een paard zorgvuldig behandeld, want ik vind het er niet altij even diervriendelijk utizien (ondergrond, omgeving etc etc)
Oja.. enneh een cap is niet onverstandig.. zeker niet als je paard dus verkeerd land op die steentjes en denk dan is aan de gevolgen...

flirtvogel schreef:sorry dat ik het zo hard zeg, maar ik hoop dat je flink valt, de verzekering dekt namelijk helemaal niets als jij meent dat je geen cap op hoeft, bovendien zie ik nergens omheining??? rij kleding kan je niets aan doen, als je het niet hebt of niet bij je hebt, valt er best mee te rijden, maar zeker een cap, en met springen ook peeskappen, wil jij je pony voorgoed kreupel hebben? als hij met zijn achterbenen verder lant als met zijn voorbenen, waardoor hij met zijn achterhoeven tegen zijn pezen klapt, zit er grote kans in dat je de pony voorgoed kreupel hebt.. ben jij dan een dierenvriend? dit is toch geen stijl van rijden! waar ben jij mee bezig?? en zoals al gezegt, je ondergrond is veelste glad om zo hoog te springen, het lijkt zo stoer maar het stelt niets voor, je komt als een echte wannabe over.. kijk eens wat ik kan? en je neusriem wat optrekken, of je sperriempje strakker doen, is veel beter als het door je bit halen, je bit kan nu geen kant op, die zet je vast in de mond! en jij wilt rijden? dat is geen rijden, je regelt zelf niets op deze manier!
flirtvogel schreef:
springen in het bos op dit tijdstip van het jaar is trouwens ook gevaarlijk, met natte bladeren en zo:)
bij ons in het bos kan ik nu niet komen, er liggen veelste veel bladeren, kan de ondergrond niet zien (konijnekuilen etc.) maar stukken met zand is wel heel goed te rijden, gras ben ik niet zo'n fan van, dan heb ik hem liever stiften in, hij staat niet altijd even "vast" op zijn benen
flirtvogel schreef:ben ik met je eensbij ons in het bos kan ik nu niet komen, er liggen veelste veel bladeren, kan de ondergrond niet zien (konijnekuilen etc.) maar stukken met zand is wel heel goed te rijden, gras ben ik niet zo'n fan van, dan heb ik hem liever stiften in, hij staat niet altijd even "vast" op zijn benen
flirtvogel schreef:een verzekering keert bij ongeval niet uit wanneer de ruiter onder de achtien jaar geen goedgekeurde cap gedragen heeft.
de meeste hindernissen in het bos zijn niet zo hoog als deze op de foto, en de ondergrond is bij deze hoogte glad voor een pony, meer kans dat je valt?
springen in het bos op dit tijdstip van het jaar is trouwens ook gevaarlijk, met natte bladeren en zo:)