. Over het steigeren: je zegt dat hij het doet als hij aan de teugel moet lopen. Hoe rij jij de pony aan de teugel? Probeer te voorkomen dat je hem teveel van voor tegen houdt.
Verder zeg je dat je hem een tik geeft als hij weer op de grond staat. Dat is te laat. Probeer de tik te geven op het moment dat hij net wil gaan steigeren. Op het moment van de eerste foto dus
. Daarnaast: als hij wil gaan steigeren direct je hand naar voor zodat er helemaal geen spanning op de teugels staat. Zoals je erop zit op de tweede steigerfoto heb je juist kans dat de pony omvalt met jou erbij. Steek je handen richting zn bit. Hou desnoods een pluk manen vast of sla je armen om zn nek.
Tenslotte kan het ook geen kwaad eens te kijken of het zadel wel goed past en of hij nergens last van heeft. Vooral als je hoort dat hij het vroeger nooit deed en nu wel.
dus ik knalde dus met mijn kop op het hek, goed dat ik een cap op had (heb ik altijd wel op hoor)
....en dat hij het bij een longeersingel ook doet kan JUIST betekenen dat er iets niet goed zit in het zadel,want daardoor kan hij last krijgen van zijn rug..snap je?