casper@work in rood setje!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76249
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:20

Leuke pony Lachen.

Over het steigeren: je zegt dat hij het doet als hij aan de teugel moet lopen. Hoe rij jij de pony aan de teugel? Probeer te voorkomen dat je hem teveel van voor tegen houdt.
Verder zeg je dat je hem een tik geeft als hij weer op de grond staat. Dat is te laat. Probeer de tik te geven op het moment dat hij net wil gaan steigeren. Op het moment van de eerste foto dus Lachen.

Daarnaast: als hij wil gaan steigeren direct je hand naar voor zodat er helemaal geen spanning op de teugels staat. Zoals je erop zit op de tweede steigerfoto heb je juist kans dat de pony omvalt met jou erbij. Steek je handen richting zn bit. Hou desnoods een pluk manen vast of sla je armen om zn nek.

Tenslotte kan het ook geen kwaad eens te kijken of het zadel wel goed past en of hij nergens last van heeft. Vooral als je hoort dat hij het vroeger nooit deed en nu wel.

Priscilla_xx

Berichten: 561
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 10:22

als je hem aan een lange teugel laat lopen gaat hij alleen maar sneller en sneller, met het rijden doet hij het al veel, maar met het longeren nog veel meer, laatst was marjolein casper aan het longeren en ik ging er op, maar zo gauw casper de longeer zweep ziet gaat hij stijgeren, ook vaak bokken Verward dus ik knalde dus met mijn kop op het hek, goed dat ik een cap op had (heb ik altijd wel op hoor)
maar misschien hebben jullie wel gelijk dat er iets met hem is ofzo Verward

ruitje

Berichten: 12446
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:24

Ik twijfel heel erg of ik het neer moet zetten omdat je het vanaf een foto echt niet kan zien,maar ik twijfel over het zadel.Op de eerste foto lijkt het net of dat de kamer niet groot genoeg is......

Apple

Berichten: 76249
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:25

Hebben jullie weleens longeren zonder zweep geprobeerd? Gewoon op stem?

Daarnaast: als hij steeds sneller gaat als je aan lange teugel rijdt dan kan het ook betekenen dat hij last heeft van zn rug. Hij probeert dan door sneller te gaan eronderuit te komen. Als je hem dan van voor tegenhoudt kan hij nergens meer heen en komt dus omhoog. Kijk eens goed of het zadel wel past en of hij niet gevoelig is op zn rug.

Priscilla_xx

Berichten: 561
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 10:27

Apple schreef:
Leuke pony Lachen.

Tenslotte kan het ook geen kwaad eens te kijken of het zadel wel goed past en of hij nergens last van heeft. Vooral als je hoort dat hij het vroeger nooit deed en nu wel.


marjolein heeft er al 2 verschillende zadels op gelegt, hij doet het bij allebij de zadels, ook bij een longeersingel, dus aan het zadel zal het niet liggen

ruitje

Berichten: 12446
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:29

igorlover schreef:
marjolein heeft er al 2 verschillende zadels op gelegt, hij doet het bij allebij de zadels, ook bij een longeersingel, dus aan het zadel zal het niet liggen



Misschien liggen alle twee de zadels dan wel niet goed Scheve mond ....en dat hij het bij een longeersingel ook doet kan JUIST betekenen dat er iets niet goed zit in het zadel,want daardoor kan hij last krijgen van zijn rug..snap je?

Maargoed,dat kunnen wij vanaf hier niet zien.

Priscilla_xx

Berichten: 561
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 10:43

ruitje schreef:
Misschien liggen alle twee de zadels dan wel niet goed Scheve mond ....en dat hij het bij een longeersingel ook doet kan JUIST betekenen dat er iets niet goed zit in het zadel,want daardoor kan hij last krijgen van zijn rug..snap je?

Maargoed,dat kunnen wij vanaf hier niet zien.


ja ik snap het, casper is ook een grote maat shetlander, het ene zadel is een ponyzadel en de ander een shetlander zadel.
dat ponyzadel heeft de eigenaar gegeven om tijdelijk te gebruiken aan melissa(verzorgster van casper) dus dan neem ik aan dat het zadel dan goed hoort te liggen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:48

Leuke pony.

Een paard of pony steigert niet zomaar. Dat heeft een reden, het zij uit protest, pijn of nog wat anders. Zoek de oorzaak van het steigeren op en neem dat weg.
Misschien ligt zijn zadel inderdaad niet goed, heeft hij pijn, of het is een rijtechnisch probleem.
Laat zijn zadel goed nakijken, en laat iemand anders zien of het wel goed past (laat dit wel doen door iemand die er veel verstand van heeft!).
Laat hem nakijken door een dierenarts..
Komt daar niks uit, dan is het waarschijnlijk een rijtechnisch probleem wat je op kunt lossen door goede les te nemen.
Veel succes Lachen

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:28

pipolover schreef:
rowan17 hij doet het de laatse tijd erg veel melissa durft er bijna niet meer op te rijden !!


Misschien moet je eens gaan nadenken waarom hij stijgert, als ik langsrijd zie ik jullie altijd klooien en springen met die pony, misschien vind ie het helemaal niet leuk al dat gekloot en gespring... die pony heeft zn leven lang niet zo veel gedaan als jullie er mee doen... dus misschien wat rustiger aan doen met hem. En eens serieus met hem gaan rijden

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 16:14

wat een schatje Bloos!
maar idd zomaar steigeren bestaat niey

Priscilla_xx

Berichten: 561
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 12:35

Renee_vd schreef:
wat een schatje Bloos!
maar idd zomaar steigeren bestaat niey


waarscheinlijk wel, casper doet het echt uit zijn eigen!

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:48

leuke foto's hoor!!
leuk beestje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:55

igorlover schreef:
waarscheinlijk wel, casper doet het echt uit zijn eigen!


Geen enkele pony gaat zomaar steigeren. Hij kan het zich wel aangewend hebben, ik bedoel dus dat hij het 1 keer heeft gedaan en daar succes mee had. Dan gaat ie het dus vaker doen.
Zodra hij wil gaan steigeren, moet je hem op een of andere manier naar voren zien te krijgen. Als hij loopt kan hij namelijk niet gaan steigeren.

(moeilijk uit te leggen zoiets...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:06

wat voor ras is dat ponytje en wat is z'n stokmaat??

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:57

het is een shetlander, ongeveer 1.07m

Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:59

LIL ik herinner me nu, dat er was een meisje die was toen een weekend bij de eigenaar daar en die ging heel vaak op casper rijden en toen op een zondag kwam ik aan toen zei ze kijk is wat ik heb geleerst heeft ze hem laten steigeren als je je been omstebuurt aanleggen. Daar heb ik dus rekening mee gehouden maar een paar maanden geleden deed ik het perongeluk en was er afgevallen en sindsdien doet ie het!!! het kan zijn dat dat het is want het duurde heel lang hem weer te vangen!!! maar dat kon toch niet of wel???

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:07

wat een supergave pony!

Pit, eigen menign en toch sprong je er heel mooi mee!

jullie zijn een supercombinatie! OK dan!

teqil_mikey

Berichten: 2139
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:50

leuke foto's hoor maar idd uitkijken dat je niet trekt als die gaat stijgeren maar verder ziet het er erg leuk uit OK dan!