Ik ben namelijk erg benieuwd of hij dan veel verandert is!! Succes ermee
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kyno schreef:Zoals hierboven al zovaak gezegd: dit beestje ziet er niet uit!!
Kijk voor de lol nou bijvoorbeeld eens naar de kont van het diertje, het skelet, de magerheid. Dit beestje is nog láng niet klaar om ingereden te worden, hoort nog van zijn jeugd te genieten. Dat haflingers al met 2.5 kunnen worden ingereden is bullshit!. Ik heb jarenlang naast een haflingerstoeterij gewoont, en er zijn érg veel haflingerhouders die pas in het 4e levensjaar beginnen met inrijden, JUIST omdat het een haflinger is, die hebben lange ontwikkeling nodig!!!!

Marijuhhhhh schreef:Sorry hoor maar vin ut wel een beetje onzin dat als je paard ongeveer 2 is dat je um dan nog nie kan rijden...zijn van die pony's die gewoon dan wel al sterk genoeg zijn, we waren ook van plan mijn pony met ongeveer 2 jaar te berijden alleen kwam daar wat tussen...gwn lkkr rijden....alleen hij lijk niet egt op een haflinger moet ik zeggen is ut een kruising???
Groetjes
.
xKatleentjex schreef:tuurlijk.
Je hebt altijd uitzonderingen in de paardenwereld die een sklet hebben dat op hun 2de volgroeid is ipv op hun 6-7de zoals alle andere paarden.
Rij maar, cros maar, spring maar
en kom drie jaar later op medisch met het probleem dat paardjelief chronisch kreupel is![]()
Paardje moet nog uitgroeien, wat meer 'vet' kweken etc. 
), hoe kom je daar nou weer bij
Een paard hoor je op z'n minst op driejarige leeftijd in te rijden. Niet eerder, liever nog later. Helemaal bij de zwaardere rassen als de haflinger. Ben dus helemaal met xKatleentjex en de rest eens. 
. Natuurlijk kun je hem wel lekker poetsen en er mee wandelen. Af en toe een keertje een kwartiertje aan een lange lijn longeren kan geen kwaad, maar gewoon wandelen zou helemaal toppie zijn. Op een volte belast een paard z'n gestel namelijk behoorlijk, lange lijnen lopen is op een jonge leeftijd makkelijker en beter voor hem
.