Aris Floint onder ´t Zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:46

Ik vind het ook fijn dat je er over na bent gaan denken en hem nu lekker op de wei gaat zetten met een maatje. Ik ben wel heel benieuwd hoe hij er over een paar maanden uit ziet, plaats je dan weer foto's? Lachen Ik ben namelijk erg benieuwd of hij dan veel verandert is!!

Succes ermee OK dan! !

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:49

Sorry hoor maar vin ut wel een beetje onzin dat als je paard ongeveer 2 is dat je um dan nog nie kan rijden...zijn van die pony's die gewoon dan wel al sterk genoeg zijn, we waren ook van plan mijn pony met ongeveer 2 jaar te berijden alleen kwam daar wat tussen...gwn lkkr rijden....alleen hij lijk niet egt op een haflinger moet ik zeggen is ut een kruising???

Groetjes

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:53

zeg marije. ga jij die reactie van nimber op pagina 2 eens heel gauw lezen! en dit;

Kyno schreef:
Zoals hierboven al zovaak gezegd: dit beestje ziet er niet uit!!
Kijk voor de lol nou bijvoorbeeld eens naar de kont van het diertje, het skelet, de magerheid. Dit beestje is nog láng niet klaar om ingereden te worden, hoort nog van zijn jeugd te genieten. Dat haflingers al met 2.5 kunnen worden ingereden is bullshit!. Ik heb jarenlang naast een haflingerstoeterij gewoont, en er zijn érg veel haflingerhouders die pas in het 4e levensjaar beginnen met inrijden, JUIST omdat het een haflinger is, die hebben lange ontwikkeling nodig!!!!

en het lijkt niet op een haflinger omdat het diertje nog niet uitgegroeid is! nog een keer; laat hem gewoon nog een half jaartje op het land staan om lekker uit te groeien!
Laatst bijgewerkt door Sok op 31-08-04 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:53

Marijuhhhhh schreef:
Sorry hoor maar vin ut wel een beetje onzin dat als je paard ongeveer 2 is dat je um dan nog nie kan rijden...zijn van die pony's die gewoon dan wel al sterk genoeg zijn, we waren ook van plan mijn pony met ongeveer 2 jaar te berijden alleen kwam daar wat tussen...gwn lkkr rijden....alleen hij lijk niet egt op een haflinger moet ik zeggen is ut een kruising???

Groetjes

tuurlijk .
Je hebt altijd uitzonderingen in de paardenwereld die een sklet hebben dat op hun 2de volgroeid is ipv op hun 6-7de zoals alle andere paarden.
Rij maar, cros maar, spring maar

en kom drie jaar later op medisch met het probleem dat paardjelief chronisch kreupel is Lips are sealed

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:55

xKatleentjex schreef:
tuurlijk .
Je hebt altijd uitzonderingen in de paardenwereld die een sklet hebben dat op hun 2de volgroeid is ipv op hun 6-7de zoals alle andere paarden.
Rij maar, cros maar, spring maar

en kom drie jaar later op medisch met het probleem dat paardjelief chronisch kreupel is Lips are sealed

AMEN!
met de nadruk op ALLE andere paarden! geen een ras is op z'n 2e al uitgegroeid

FlEuRXBoNnY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:55

heej, ik schrok ook wel een beetje van die foto's datie zo iel is enzo .. maar ik vind het echt goed van je dat je nu alleen maar gaat longeren enzo.. echt top Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:59

even terug voor de TS: ik vind het heel goed van je dat het rijden terug achterwege laat OK dan!
Persoonlijk zou ik ook nog een paar maanden tot een half jaar wachten met longeren, omdat ie er nog echt als een veulen-jaarling uitziet. En anders niet meer dan een paar keer per week en niet langer dan een minuutje of 10, en als je volgend jaar begint met rijden heb je heel fijn paardje waar je nog lang plezier mee gaat hebben Knipoog

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:06

Hulde voor de TS OK dan! Knap dat je hebt besloten te stoppen met rijden!
Ik persoonlijk zou ook nog helemaal niet longeren, gewoon alleen lekker op de wei, dat is het beste Lachen Paardje moet nog uitgroeien, wat meer 'vet' kweken etc. Lachen

Aan Marijuhhhhh (en dat heet een naamgenoot Lips are sealed ), hoe kom je daar nou weer bij Verward Een paard hoor je op z'n minst op driejarige leeftijd in te rijden. Niet eerder, liever nog later. Helemaal bij de zwaardere rassen als de haflinger. Ben dus helemaal met xKatleentjex en de rest eens.

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:15

ik ben het ook met de rest eens, ik heb ook een haffie van 3,5 en begin ook pas met inrijden, en hij heeft ook een veel stevigere bouw. goed dat je hem niet meer gaat berijden, ik zou echt wachten tot ie 3,5 is, afhankelijk hoe de bouw is. als je ze te vroeg inrijd kunnen ze er later erg last van hebben

er zijn ook andere dingen die je kan doen, oals vrijetijdsdressur longeren wandelen enzo, gewoon een goed eband op gaan bouwen dan komt het allemaal goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:44

ehh pluimpje vrijheidsdressuur maag ook pas met z´n 3e!!

love_nadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:45

goede beslissing janneke Pling

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:50

goed dat je hem niet meer gaat berijden , want het diertje heeft totaal geen bouw , en laat hem maar lekker eten Tong uitsteken , verstandig dat je deze beslissing hebt genomen !!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:51

jeminee hoe komt iemand daarbij om een kind (want dat is dit paardje eigenlijk nog) nu al te gaan inrijden... Wat maak ik mij zorgen over mensen die foutieve info geven aan meiden zoals OojannekeoO. Wat kunnen ze daar veel paarden mee verpesten..

Jammer dat je daar persoonlijk weinig aan kunt doen Boos!

Maar tog goed janneke dat je erover bent gaan nadenken, want dit kan ik echt niet vind ik..

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:12

Heel erg goed dat je besloten hebt te stoppen meid!
heel veel plezier met hem verder en met volgend jaar oppakken!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:33

Heel goed van je, Janneke OK dan! , Zo heb je over een jaar een hartstikke leuke pony . Natuurlijk kun je hem wel lekker poetsen en er mee wandelen. Af en toe een keertje een kwartiertje aan een lange lijn longeren kan geen kwaad, maar gewoon wandelen zou helemaal toppie zijn. Op een volte belast een paard z'n gestel namelijk behoorlijk, lange lijnen lopen is op een jonge leeftijd makkelijker en beter voor hem Lachen .

Maar het vergt best veel moed om zo'n beslissing te nemen aan de hand van een topic als dit, dus nogmaals: hartstikke goed van je OK dan! .

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:57

Idd knap van je Janneke, om toe te geven dat je het niet helemaal goed gedaan hebt.

Ik moet zeggen dat mijn mond ook openviel van de foto's en jouw eerste reactie; "Nou en?"
Daarom OK dan! dat je terug bent gekomen op je beslissing. Niet teveel longeren, zoals al een paar mensen zeggen. Wandelen en poetsen kan geen kwaad. En vooral veel op de wei.
Succes.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 23:08

Dit paardje is er lichamelijk niet aan toe om alleen al zadelmak gemaakt te worden, laat staan ingereden te worden. Goed dat je beslist hebt om te stoppen, gun hem of haar nog een fijne jeugd. Werken kan hij de rest van zijn leven nog.

Maaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 23:10

Wauw wat dapper om toch toe te geven dat je fout zat, zeker na een aantal zeer felle reacties!
Veel succes ermee!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:57

Goed dat je deze beslissing genomen hebt!
Juist bij deze stevige rassen moet je niet te vroeg beginnen. Ze zien er van buiten dan wel stevig uit, maar zijn het van binnen nog lang niet. Bovendien is die van jou wel heel iel voor een Haf, ook op keuringen lopen stevigere/gespierdere dieren rond.

Ps: Heb je wat info over zijn vader? Ik heb nog nooit van die hengst gehoord.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:09

Ik ben blij dat je door de vele reacties bent gaan nadenken
Je hebt nu de juiste beslissing genomen OK dan! goed van je
Laat hem nog lekker een jaar met zijn vriendjes spelen, wandelen en een sterke band opbouwen, dan heb zoals velen zeggen over een paar jaar een superleuke pony!! *LOL*

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:20

Ik hoop dat het goedkomt met je paardje.. ik heb zelden zo'n tweejarige gezien, die er zo veulenachtig uitziet. Ik zou hem echt 1,5 schatten... ik hoop dat je hem niet al te veel belast hebt!! Laat hem maar lekker in de wei staan totdat hij er als een paard uitgaat zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:42

k heb een foutje gemaakt met de naam van z´n pa z´n pa heel Alcantara

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:49

Dacht ik al Haha!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:58

ik schrok echt van de foto's.... maarja, er is al een hele discussie over geweest. Waar haal je het vandaan dat je een haflinger en bv ook een fjord met 2.5 mag inrijden????!!!!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:04

Zo, meiden nu zien jullie waar bokt allemaal niet goed voor is!
Ik schrok me ook rot toen ik die foto's zag, maar misschien heeft ze ervan geleerd? laten we het hopen! arm beest!