ik en breitie @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:21

Bij mij doet hij het ook niet
Ik vind ook dat er teveel verzet is. Ik zie ook liever het neusje eruit ook al is hij pas net onder het zadel. Juist dan hoort het neusje eruit.
Ik vind ook dat je beugels wel een gaatje of 4 langer mogen, je zit zowat in jockey-stand Haha!
Wel een heel leuk paard om te zien en hij kan leuk lopen.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:37

<zucht> Dat gezemel over houding en zit altijd! Het belangrijkste is dat je mee bent in de beweging. Het is toch niet zo dat je dagelijks een dressuurproef aan het rijden bent waar alles perfect moet zijn? Een jong paard rij je altijd met kortere beugels want die kunnen wel eens een sprongetje maken. Bovendien moet je in het begin de rug niet teveel belasten dus dan ga je ook iets naar voren zitten. Zoals ik al zei hebben Olivi's dat wel vaker dat ze te diep en rond gaan lopen maar dat komt goed als ze sterker worden. Dus helemaal niks mis met de foto's vind ik!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:44

Ik heb zelf ook met kortere beugels ingereden, maar vond dit wel erg kort. Moet ze verder ook zelf weten, maar dat was mijn mening alleen maar.
Na het zien van het filmpje (die het dus wel deed, na veel geduld Haha! ) zie je dat Breitling graag zijn neusje eruit wil zetten, maar dat dat tegen gehouden wordt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 12:18

Ik hielt hem absoluut niet tegen, ik had de teugels heel losjes vast en deed eigelijk vrij weinig alleen goed naar voren rijden omdat hij liever lui als moe is. Als ik mijn beugels 4 gaten langer doe dan zitten mijn benen bijna recht, 1 gaatje langer had idd nog wel gekunt maar ik had er geen last van met rijden, vond het wel fijn zitten dus wat maakt het uit ik zit op een springzadel geen dressuur zadel. Verder vind ik het een beetje onnodig om nu al over mijn houding te oordelen en over hoe het paard loopt. Zoals je boven de foto's kunt zien is mijn houding zo met een reden en het paardje is pas voor de 13e keer onder het zadel. Als hij straks thuis is en ik rij vaker op hem en ga lessen met hem rijden komt dat vanzelf allemaal wel goed. Ik vind het al heel goed van hem dat hij nu al zo goed meewerkt

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:31

Citaat:
sammetje schreef:
Ik vind het knap van je paard dat hij al zo ver is! 13x onder het zadel en dan al zo lopen, dat komt vast wel goed. Maar wat ik niet begrijp... waarom rijd je met sporen? Niet als aanval bedoeld hoor, maar dat heeft persoonlijk mijn voorkeur niet.

als je het hele topic even doorleest weet je waarom.
ze heeft dat al uitgelegd

Ik heb het hele topic nog even doorgekeken maar zie het nergens staan hoor. Misschien dat ik niet goed gelezen heb? Wil je me even zeggen waar het dan staat? Dan kan ik het nalezen. Thanx

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 12:35

Ik denkt dat ze in de war was met het andere topic.

Ik vind beter 1x prikken met resultaat als 20x schoppen in een buik zonder resultaat, ik had ook een zweepje in mijn handen om hem bij te tikken maar zelfs daar reageert hij niet echt op. Dus vandaar

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:39

Oke bedankt voor je uitleg. Ik ben op het moment ook bezig met mijn paard inrijden. Ik rij ook wel met een zweepje. De eerste paar keer reageerde mijn paard ook niet op mijn been, ze begreep niet wat ik bedoelde. Nu (heb er 6 keer op gereden) is het kwartje gevallen en begrijpt ze wat ik van haar vraag als ik aandrijf. Mijn zweepje heb ik nu ook al niet meer nodig, maar die houd ik er wel bij.

Maar verder veel succes met je paardje! Hij is erg leuk!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:40

ik ben ook tegen de sporen
het is niet goed, of beter gezegt ronduit slecht om na 13 x al sporen te gebruiken !
dat zegt mij iig veel over de wijze van inrijden
ik vind het belangrijker dat een paard eerst leert te lopen,en als ie goed voorwaarts is en blijft,dan begin ik pas aan zijn koppie
je beugels mogen langer, je zit nu helemaal ineen gedoken
en je handen zet je vast op je schoot
verderga ik helemaal met gijsenkim mee

als je zo lang niet gereden heb ,snap ik dat je kwaliteit een stuk achteruit is gegaan, maar zou het dan dus niet verstandiger zijn om een tijdje te lessen op andere ervaren paarden ??

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 12:43

Hij is eerst ook zonder sporen gereden hoor! Maar hij reageerde gewoon niet dus vandaar het spoortje er bij.

Jij ook succes met je paardje !!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:43

Ik ga helemaal met Crossmonster mee...
Als je paard niet reageert op je been (zonder sporen) moet je zorgen dat hij daar attent op wordt. Dat kun je met een tikje van de zweep net achter je kuit doen, maar niet met sporen... Dat is geen tijdelijke hulp, maar permanente hulp!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:44

Breitling schreef:
Hij is eerst ook zonder sporen gereden hoor! Maar hij reageerde gewoon niet dus vandaar het spoortje er bij.

Jij ook succes met je paardje !!

Wat als hij straks ook geen reactie meer op de sporen geeft? Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:48

haha ja idd lydiia!!

het kan helpen om een goederuiter erop te zetten voor het nog erger word Knipoog

en anders , iemand in het midden met een longeer zweepje kan ook al veel helpen
leer hem op een lichte druk van de kuit tevertrekkken
als je zo doorgaat zit je dalijk in de B al met wielen van hier tot tokyo, te rijden .
ik neem aan dat je dat ook niet wil
tis dus niet om je aan te vallen, tis een hele goede tip om erger te voorkomen

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:49

Als hij niet reageert op 1 keer been, dan een tikje... hij gaat dan vanzelf wel begrijpen dat hij dan moet vertrekken, geen reactie dan weer een tikje..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 12:49

Mijn handen raken mijn schoot niet eens aan dus zet ze absoluut niet vast, heb mijn handen idd wel te dicht bij mijn schoot maar dat komt omdat ik mijn teugels losjes vast had en gewoon lekker aan het rijden was ( niet bezig met hoe is mijn houding blablabla) vond het allang best op gewoon op hem te zitten.

Ik heb al gezegt waarom ik niet eerst op een ander paard gereden heb dus even goed lezen graag!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 12:50

_Romana_ schreef:
Als hij niet reageert op 1 keer been, dan een tikje... hij gaat dan vanzelf wel begrijpen dat hij dan moet vertrekken, geen reactie dan weer een tikje..

Dat snap ik ook maar als je continu geen reactie krijgt

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:51

sta dan zou ik hem eens een goede tik geven...

CM_

dan laat m n tijdje door een goede ruiter rijden

Lydiia

Beperk jij je nou maar tot het rijden van varkens Crossmonster Haha! Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 12:55

crossmonster schreef:
haha ja idd lydiia!!

het kan helpen om een goederuiter erop te zetten voor het nog erger word Knipoog

en anders , iemand in het midden met een longeer zweepje kan ook al veel helpen
leer hem op een lichte druk van de kuit tevertrekkken
als je zo doorgaat zit je dalijk in de B al met wielen van hier tot tokyo, te rijden .
ik neem aan dat je dat ook niet wil
tis dus niet om je aan te vallen, tis een hele goede tip om erger te voorkomen

Dan moet je heel hard slaan met die longeer zweep voordat hij daar op reageerd, met longeren reageerd hij daar al amper op. Jullie weten niet hoe dit paard is en hoe hij reageerd Verder is en blijft het jullie mening Hij word gereden door een goede ruiter maarzoals gewoonlijk net als in alle topics hier op bokt weet iedereen het altijd beter

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:57

Breitling schreef:
Dan moet je heel hard slaan met die longeer zweep voordat hij daar op reageerd, met longeren reageerd hij daar al amper op. Jullie weten niet hoe dit paard is en hoe hij reageerd Verder is en blijft het jullie mening Hij word gereden door een goede ruiter maarzoals gewoonlijk net als in alle topics hier op bokt weet iedereen het altijd beter :j

Zei zij.

Ik vind het een gigantisch leuk paard hoor, daar niet van.. Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 12:59

zeg ik ja!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:04

sommige mensen kunnen gewoon niet tegen kritiek

bokt heeft alleen maar het beste met je voor !
en ertegenin gaan ,daar maak je het alleen erger mee
accepteer je tekort komingen
en accepteer kritiek
als jij het wel allemaal supergoed vind,mij prima, maar denk niet dat je het met deze foto's dan gaat winnen van de bokkers

nogmaals, het zijn dus gewoon tips waar je aan zou kunnen gaan werken
wat je er mee doet moet je zelf weten, maar als meerdere mensen er iets van zeggen, zal er toch wel iest van waarheid inzitten, nietwaar?

ik wens je alle geluk toe met je paardje en ik hoop dat je goed aan jezelf en je paard gaat werken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 14:54

haha denk jij maar wat je wilt denken. Dus omdat jij je mening geeft en ik daar tegen in ga maak ik het erger? dus alleen jou mening is de juiste? haha sorry hoor maar daar ga ik echt niet in mee. Verder zeg ik niet dat ik dit super goed vind, ik zeg wel dat ik het van het paard super goed vind. Zoals je zelf ook al hebt kunnen lezen heb ik er neer gezet waarom mijn houding zo is en waarom ik er niet op gelet heb en dat ik het niet nodig vond om daar over te gaan reageren. Blijkbaar moet daar zoals gewoonlijk toch wel op gereageerd worden en moet je als je voor het eerst op je eigen paard gaat zitten wat net onder het zadel is er perfect op zitten en moet alles gelijk goed gaan, nou bij mij gaat dat niet zo en dat maakt me niks uit. Als hij straks thuis is en ik ga lessen komt dat allemaal vanzelf wel. En verder kan ik zeggen dat die kritiek van hier me helemaal niks uit maakt want ik vind het meeste toch onzin wat hier op bokt gezegt word Haha! en hier wil ik het verder maar bij laten want ik heb geen zin in die welles nietes discussie jij hebt jou mening gegeven en ik de mijne dus klaar!

bedankt! zoals je al hebt kunnen lezen gaan we lessen dus het komt allemaal wel goed

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:23

Rolleyes altijd die stomme kritiek altijd Rolleyes
de beugels mogen idd een gaatje langer. so? als zij zo lekkerder rijd moet ze zo gewoon blijven rijden Verward
ik zie hier geen protesterend paard! zeker niet!
het paard is 13 keer onder het zadel geweest! ze heeft goede begeleiding en het paard loopt niet super slecht!
dus aub stop met zeiken. Ik zie hier een jong paard dat het wat moeilijk heeft met zijn balans etc. net zoals élk jong paard!
vergeet niet dat ze 9 maanden niet meer gereden heeft en fouten zijn menselijk
vandaar dat veel bokkers geen maken wsl:x

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 15:27

uhm nou eerste jongen paarden klopt niet helemaal Tong uitsteken