theorie en de praktijk van "advies topics" op bokt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 08:09

Nou ja dat heb ik ook wel als ik echt iets gevaarlijks of Doms zie staan dan geef ik vaak wel commentaar. Ook bijvoorbeels op gewoon makkelijkke vragen, mensen die willen weten wat een appuyement is ofzo. Dat vind ik gewoon eerlijke leuke vragen.

Wat ik wel storens vind is mensen die een probleem aan geven en vervolgens iedere goede tip afwijzen zolang die betrekking heeft op de ruiter, die vinden dan dat het aan het paard ligt of aan het weer, of aan de bak, maar niet aan de ruiter zelf, kritiek ontvangen is ook een vak apart blijkbaar.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:20

Heel vaak lees ik op RT van die dingen waarvan ik denk: "Sjeez, neem toch gvd les!!!" Alsof je je problemen kunt oplossen via bokt! het advies van een willekeurige bokker kan lessen nooit en te nimmer vervangen. Denk je dat dit wel zo is dan ben je imo verkeerd bezig.

Algemene vragen kun je uiteraard wel beantwoorden, of in ieder geval een richting aangeven c.q. jouw mening delen.

Maar de daadwerkelijke reden waarom een bepaald probleem zich voordoet kun je vanaf je pc-tje niet beantwoorden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:28

Ik wil best wel reageren, vooral als ik dingen zie die mn pet te boven gaan....

Waar ik me dan zo mateloos aan irriteer is dat iemand een topic opent met fotos of een probleem........ dan geef je een mening of advies, en vervolgens ben JIJ gek, want je snapt er helemaal niks van volgens topic starter Haha! Haha! Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:34

gijsenkim schreef:
Ik wil best wel reageren, vooral als ik dingen zie die mn pet te boven gaan....

Waar ik me dan zo mateloos aan irriteer is dat iemand een topic opent met fotos of een probleem........ dan geef je een mening of advies, en vervolgens ben JIJ gek, want je snapt er helemaal niks van volgens topic starter Haha! Haha! Haha!

En dat noem ik dan het hebben van een mega plaat voor je kop, of het koste wat het kost zelf toch beter willen weten.

Heel vaak merk je dat mensen enorm in de verdediging schieten. Dan denk ik "je stelt toch een vraag, waarom heeft iedereen dan uiteindelijk ongelijk, behalve jijzelf?" Dan zie ik het allemaal als aandachttrekkerij.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 12:59

ja dat vind ik ook G&K maar goed dan ben ik na 2 reacties ook wel klaar hoor, ik ga echt echt niet meer tegen in (oke ik laat me soms verleiden toch de discussie aan te gaan) maar daar wordt je wel moe van.
En dan heb je ook nog als je merkt dat twee ruiters ongeveer op hetzelfde niveau zitten dat ze "om het gelijk" gaan discussieren.. dat is heel even leuk maar niet als het veroordelend wordt. Het moet wel een beetje inhoudelijk en opbouwend blijven. Je hebt toch recht op je eigen manier er is nou een keer niet één geldende wet die voor ieder paard geldt??