Sikiley (IJslander)@work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Artemiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:16

Wat een schatje! Jullie passen goed bij elkaar.
Over het rijden kan ik niks zeggen, heb niet zoveel verstand van het ijslandse rijden. Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:53

ik heb idd ook geen verstand van ijslands rijden, al zou ik het graag een keer uitproberen. Het ziet er wel heel eluk uit, jullie met z;n 2en!! Haha! Egt super! Over je houding en zit: zo te horen heb je een goede instr. en hoef ik er geen commentaar op te geven

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 20:50

Lachen Bedankt voor de leuke reacties. Ja we zijn druk bezig met lessen om aan mijn houding te werken en om Sikiley weer te laten tolten. Gelukkig pakt ze het supersnel op!
Maarreh... patsur, tips zijn natuurlijk altijd welkom Knipoog

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:46

het ziet er heel mooi uit. Leuk dat jullie nu bij ons staan! Lachen

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 22:54

Alytje schreef:
het ziet er heel mooi uit. Leuk dat jullie nu bij ons staan! Lachen

Het bevalt mij ook super!! Voel me meteen helemaal opgenomen bij jullie Lachen En Sikiley vermaakt zich geloof ik ook prima met Stupa en de Shetjes!

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:10

Kijk, daar doen we het voor. Wacht maar tot je merkt waar je echt terechtgekomen bent Haha! Cool

Nee, ik zal je topic niet verder vervuilen. Nog een ding, Sikiley was weer half naakt vanavond Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:54

hejj daar is sikiley weer.. dat is vlak bij mn huis waar alytje ook rijd *LOL*
het ziet er wel goed uit iniedergeval Haha!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 14:03

Hihi, de wereld is klein Haha! Alles oke met Roos?
Vandaag weer les gehad trouwens en volgens Marjolein was het alweer beter geworden allemaal, dus over een tijdje plaats ik wel weer es foto's Lachen

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:27

Haha misschien word er met doorzitten ook wel puur bij het tölten bedoelt ofzo, dat lijkt me in elk geval wel logisch! Maar is sik hoefbevangen geweest ofzo?? Op die ene standfoto heeft ze de typische stand van een paard die hoefbevangen is geweest... maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn fansels Cool

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 18:00

Haha nee doorzitten wordt toch echt bij draven bedoeld Knipoog Ik zou niet weten hoe je bij tolt zou moeten lichtrijden Verward Tolt heeft namelijk geen zweefmoment, dus je zit daardoor gewoon stil in het zadel.
En nee, ze is niet hoefbevangen geweest, ze staat gewoon te slapen!

FlEuRXBoNnY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:42

heej, ziet er leuk uit hor! Haha! lieve pony Haha!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:41

ziet er leuk uit Lachen , leuke combinatie ,
skiley is echt een schat van een paardje Tong uitsteken , ik had jou nog niet bij bert gezien Bloos maar skiley wel Tong uitsteken , want ik sta daar ook nog niet zo super lang Bloos
veel plezier nog met zijn tweetjes *LOL* !!!!

mysticlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:27

Hoi hoi,

Staat sikiley bij kreuze op het land in groningen?
Ik weet het niet zeker hoor maar heeft er hiervoor een meisje op gereden die danielle heet ? xx jordi (mysticlady)

msn: jordi_romano@hotmail.com *LOL*

mysticlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:29

oneej ze staat ze niet maar stond ze daar ook niet ?

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 12:30

Haha ja Sikiley heeft ook een tijdje in Noorddijk gestaan, maar dat is alweer een tijdje geleden.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:06

leuke ijslander! Ze lijkt wel groot idd, maar dat is ze dus niet...dan heb ik nog hoop, ik ben ook 1,65m en ik ga morgen (of vanaaf) bellen voor 2 ijslanders te verzorgen...spannend..(offtopic srry)

Ik doe ook altijd mn handen zo hoog in tolt hoor, hoort misschien niet maar anders vind ik het nog best wel moeilijk, k had geen natuurtolter nl.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:21

In tegenstelling tot Kimmieloves vind ik het er heel netjes uitzien Alet, jullie zijn een leuke combi.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:54

Het ziet er allemaal leuk uit hoor.
Leuk dat je de tölt er weer in kan krijgen zo.
Zelf heb ik dat probleem ook gehad, maar na een flinke massage van een kennis en oefenen tölt mijn ijslander ook weer lange stukken en dat na bijna 2jaar!

Succes verder!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 19:43

Bedankt voor alle leuke reacties Lachen
Nou, ik moet zeggen dat we inmiddels alweer een stukje verder zijn!
Sikiley kan nu ook tolten met minder teugeldruk en in een langzamer tempo. Haar takt wordt daardoor ook stukken beter!
Het is net of zitten we in een soort stroomversnelling, we gaan allebei ineens zo snel vooruit, echt geweldig Lachen
Ik kreeg in dit topic een tip over de zit, ik moest mijn bekken meer kantelen en dat heeft echt super geholpen! Ze is veel losser in de rug, veel meer ontspannen.
He wat zijn IJslanders ook geweldige paarden...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:49

NienkeBL schreef:
Eh, dat is onzin Knipoog

Ziek idem .. dat dacht ik ook meteen De Basis is bij alle paarden/rassen hetzelfde en dus ook bij IJslanders . Beheersing basisgangen/voorwaarts neerwaarts/werken vanuit ontspanning enz enz.. en toevallig heb je daarnaast nog 1 à 2 extra gangen Knipoog
OK, soms is het misschien een millimeter anders of moeilijker omdat ze meer kunnen "rommelen" met hun gangen als het nog niet allemaal bevestigd is!! Ook kun je bij een groter paard eventueel wat kuitdruk gebruiken en heb je bij een ijslander over het algemeen (afhankelijk van je lengte Tong uitsteken ) eigenlijk alleen knie/bovenbeen en zit/heup tot je beschikking !!

Is juist ook makkelijker voor je paard dat lichtrijden/handen iets lager--> draf is ... en zit erin/kniëen eraan en handen ietsie hoger--> tölt is

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 22:00

Knipoog het grote doorzitmisverstand was inmiddels de wereld al uitgeholpen.Wat je zegt over duidelijkheid voor het paard dmv lichtrijden vind ik best aannemelijk klinken

FlEuRXBoNnY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:02

heey bij ijslanders moet je toch je handen ongeveer op hoogte van je navel houden?? maar ziet er leuk uit hor... Haha!