wenK/Fellor MEETING pas op: zware dressuur!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:12

Oh ja.... Haha!

Vamos is en blijft een cool paard... Mooi van karakter, mooi van buiten, echt super!!!!

En zoals ik al tegen je zei, Fellor; ik vind het heel knap wat je tot nu toe met hem bereikt hebt, dat kan alleen met veel geduld en liefde.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:13

Kasteel Nescio gaat zondag op vakantie, dus dat moet even een maandje wachten.
Of jullie moeten zin hebben om een eindeloos Loosdrechts weiland door te sjouwen om uiteindelijk te kijken naar een dik paard die aan het grazen is... Vork

Je schrijft Nescio en je spreekt uit Neskio. Gewoon met een K, geen neszio ofzo. Is Latijn en betekent "ik weet het niet" Haha!

Hij heeft het trouwens niet zo op licht gekleurde paarden en dat is echt geen geintje! Dus dan ben je vast gewaarschuwd }> Knipoog

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:15

Hmm, dat word dan maar een maandje wachten...

Damn, er zit nog een betekenis achter die naam ook... Die van mij is gewoon malissa... Is eens wat anders dan mElissa, maar das dan ook alles wat er achter zit... Haha!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:16

Fellor schreef:
Het komt zeg maar over alsof jij het wel even weet en tpevallig is dichtsnoeren van zn mond inderdaad slechter dan met een pelham op los teugeltje als je een getraumatiseerd paard had, dus sorry dat ei niet meteen geweldig met strakke aanleuning je hand opzoekt, maar ga jij maar s op een hittepetit met trauma en hensgtengedrag rijden en leer hem binnen 1 weken verzamelen op je zit, sorry, maar kan dan echt wel zeggen dat ik geen beginner meer ben. Maar jij weet het natuurlijk allemaal toppie OK dan! Kom een keer rijden.. Wie zegt dat ik hem nooit op druk ga rijden? En als ik met sperriem zou moeten rijden omdat ik nou perse dressuur wil rijden...dan maar niet (overigens onzin, maar goed)

kom op zeg!! wie zegt dat je hem gelijk met strakke aanleunig rijden moet???heb het woord strak nergens gelezen.

En als je hem echt aan het werk gaat zetten moet je gewoon wel iets druk op de teugels hebben, niet alles gaat op je zit.
een pelham wekt in op de mond, het stimuleert niks.
En ik denk dat ik wel weet waar ik over praat, ik werk op een handelstal, en daar komen ook veel probleem paarden aan bod, ook paarden met mondproblemen, en daar doen we dan echt geen pelham in ookal ligt het zo 'perfect' in de mond.

Maargoed je doet maar wat je wil, het is tenslotte jou paard, maar vind de reactie wel heel achterlijk, je kon wel normaal reageren als ik je op een vriendelijke manier zeg wat ik er van vind.

MickeyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:19

Het zou fijn zijn als we ontopic kunnen blijven Haha!

Verder soms even ademhalen voordat je op een reactie van iemand anders reageert, kan wonderen doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:29

Nimmedor schreef:
kom op zeg!! wie zegt dat je hem gelijk met strakke aanleunig rijden moet???heb het woord strak nergens gelezen.

En als je hem echt aan het werk gaat zetten moet je gewoon wel iets druk op de teugels hebben, niet alles gaat op je zit.
een pelham wekt in op de mond, het stimuleert niks.
En ik denk dat ik wel weet waar ik over praat, ik werk op een handelstal, en daar komen ook veel probleem paarden aan bod, ook paarden met mondproblemen, en daar doen we dan echt geen pelham in ookal ligt het zo 'perfect' in de mond.

Maargoed je doet maar wat je wil, het is tenslotte jou paard, maar vind de reactie wel heel achterlijk, je kon wel normaal reageren als ik je op een vriendelijke manier zeg wat ik er van vind.

Sorry voor de reactie, zal inderdaad even ademhalen, maar wordt er gewoon moe vanm dat je hem totaal niet kent en gewoon niet weet waar je het over hebt (in het geval van mijn paard dan). Ik ben op het moment blij dat ie netjes de hand op gaat zoeken, lekker loopt, ik hem met lang teugeltje tot ver kan laten verzamelen slechts op mn zit en dat ei dat alles zo snel geleerd heeft omdat ie zo zn best doet. Dus sorry dat er nog geen perfecte aanleuning heb, maar heb hem voorlopig liever helemaal van de hand af (snap treouwens niet zo geod wat er slecht aan is als je alles op je zit doet en als je dat wil je paard gewoon netjes aan de hand loopt) dan dat ik nou perse meteen met dressuur bezig ben. Das nu bijkomstig, belangrijker is dat ie nu gewoon paard leert worden en de klappen vergeet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:11

ik word "vriendelijk" per pb verzocht om mijn kop te houden

van mijn kant dus ook geen tips meer

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:41

Marreke schreef:
Een paard dat twee maanden onder het zadel is zo'n scherp bit inhangen omdat hij met een trensje z'n mond openhoud? Dat snap ik echt niet. Probeer dan in alle rust het "probleem" met de trens op te lossen ipv meteen maar een Pelham erin.

On-topic nu maar: wat een vreselijk mooie manen heeft die Tinker.

echt weer een typische bokt opmerking!!

iedereen weet het van een foto altijd beter..de eigenaresse weet heus wel wat ze doet! en ik vind het een prachtig beest! Wat een geweldige uitstraling zeg

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:54

Je kan een paard een scherp bit in hangen no problemo als je er vanaf kan blijven dan heeft het net zo'n werking als een gewoon bit. Als je er aan komt en loopt te plukken en rukken tja dan is het andere koek.

Sporen met wielen daar kan ook iedereen meerijden als je hem daarmee dan normaal rijdt en niet lek prikt hoor je er niemand over. Spaanse paarden en portugeze paarden staan erom bekend dat ze beter reageren op een wat '' zwaarder'bit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:09

Makhali"]
Je kan een paard een scherp bit in hangen no problemo als je er vanaf kan blijven dan heeft het net zo'n werking als een gewoon bit. Als je er aan komt en loopt te plukken en rukken tja dan is het andere koek.

Sporen met wielen daar kan ook iedereen meerijden als je hem daarmee dan normaal rijdt en niet lek prikt hoor je er niemand over. Spaanse paarden en portugeze paarden staan erom bekend dat ze beter reageren op een wat '' zwaarder'bit.
[/quote]

[quote="mesastamp schreef:
echt weer een typische bokt opmerking!!

iedereen weet het van een foto altijd beter..de eigenaresse weet heus wel wat ze doet! en ik vind het een prachtig beest! Wat een geweldige uitstraling zeg

Bedankt en bedankt. En crossmonster, sorry dat ik het zeg, maar dat van jou waren geen tips maar voorbarige conclusies over hoe mijn paard er nu en in de toekomst bijloop ehn een beschuldiging naar mijn kant over dat ik kmn paard zou verpesten met een slof terwijl die die nog nooit heeft gezien. Scheve mond

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:19

Vork Gezellig topic, heur Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:23

Heinekengirl schreef:
:Y) Gezellig topic, heur Vork

Ja, kan het ook nie helpen

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:27

Als een paard met zijn mond open loopt met een normaal trensje in, ligt het dan niet aan de ruiterhand?????

Pelham bitten zijn scherp, stimuleren geen kauwbewegingen en maken de mond hard en dood met een te harde onrustige hand. Probeer een leerbitje of een dikke bustrens. Leer is zacht en stimuleert het kauwen. Een dikke bustrens is ook zacht voor de mond. Je kan ook op de neusriem rijden.
Als je nu met een Pelham begint, is het einde zoek. Straks kan hij alleen maar met een Pelham gereden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:34

PhiaBink schreef:
Als een paard met zijn mond open loopt met een normaal trensje in, ligt het dan niet aan de ruiterhand?????

Pelham bitten zijn scherp, stimuleren geen kauwbewegingen en maken de mond hard en dood met een te harde onrustige hand. Probeer een leerbitje of een dikke bustrens. Leer is zacht en stimuleert het kauwen. Een dikke bustrens is ook zacht voor de mond. Je kan ook op de neusriem rijden.
Als je nu met een Pelham begint, is het einde zoek. Straks kan hij alleen maar met een Pelham gereden worden.

AAAAAAAAAAAAAAAAH nou allemaal kappen erover, ik heb het uitgelegd en als jullie daar geen genoegen mee nemen, jullie probleem. Ik verander het toch niet omdat mensen dat roepen. Het is niet zo dat ie hard in zijn mond is, hij vind dit gewoon het fijnst en een trens vind ie gewoon niks en nee, ook dan wordt ie niet aan zn mond gezeten en nee, ook een leerbitje vind ie niks. Tuurlijk wordt ei straks als ie meer gewend is aan rijden en wat stabieler loopt op een trens gezet, maar voorlopig wordt ie met zo'n zachte hand (eigenlijk gewoon niet op de hand) gereden dat het een wonder is als ie een harde mond krijgt. En als het geen kauwen stimuleert, waarom kauwt ie dan wel op dit bit en loopt ie in het schuim en met een andere trens niet?? Dit is gewoon een trens die iets anders in de mond ligt en met een schaar eraan. LET ME BE oke, jullie hebben zn littekens niet egzine, jullie hebben hem niet zien veranderen en jullie weten niet hoe hij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:40

Margreet schreef:
Kasteel Nescio gaat zondag op vakantie, dus dat moet even een maandje wachten.
Of jullie moeten zin hebben om een eindeloos Loosdrechts weiland door te sjouwen om uiteindelijk te kijken naar een dik paard die aan het grazen is... Vork

Je schrijft Nescio en je spreekt uit Neskio. Gewoon met een K, geen neszio ofzo. Is Latijn en betekent "ik weet het niet" Haha!

Hij heeft het trouwens niet zo op licht gekleurde paarden en dat is echt geen geintje! Dus dan ben je vast gewaarschuwd }> Knipoog

Haha, dan moeten we ze maar niet samen laten spelen Tong uitsteken , bruin vs. licht Haha! en heb zo'n vermoeden dat jouw kasteel mijn ridder omver gaat werpen als het erop aan komt

Lampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:56

Makhali schreef:

ben het helemaal met je eens!!!! Scheve mond

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:00

Even een vraagje..

Is jouw pelham eigenlijk gebroken of ongebroken??
Niet dat het mij wat uitmaakt, ik sta achter je, want het is ouw keuze Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:03

Heinekengirl schreef:
Even een vraagje..

Is jouw pelham eigenlijk gebroken of ongebroken??
Niet dat het mij wat uitmaakt, ik sta achter je, want het is ouw keuze Knipoog

Gebroken, heb persoonlijk hekel aan stangen, totaal geen gevoel met de mond van je paard
Nogmaals, da's PERSOONLIJK he Knipoog

Hera_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:07

PhiaBink schreef:

Hallooo Haha!
Hmmhmm... Interessante discussie..
Waarom gaat iedereen er vanuit dat de eigenaresse niks weet?En dat ze zo snel mogelijk dr eigen paard wil verpesten?
Ik ken eigenaresse en paard goed en hij word gereden zonder dat er aan het bit gezeten word, gefreestyled en met meer respect behandeld dan welk paard dan ook..
Dus als je de ruiter en het paard niet kent..blaat dan niet zo

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:13

Hera schreef:
Hallooo Haha!
Hmmhmm... Interessante discussie..
Waarom gaat iedereen er vanuit dat de eigenaresse niks weet?En dat ze zo snel mogelijk dr eigen paard wil verpesten?
Ik ken eigenaresse en paard goed en hij word gereden zonder dat er aan het bit gezeten word, gefreestyled en met meer respect behandeld dan welk paard dan ook..
Dus als je de ruiter en het paard niet kent..blaat dan niet zo

Ik ken Fellor ook en ik weet hoe ze rijdt. Haha!

Hera_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:15

PhiaBink schreef:

Heb je kennelijk toch iets gemist Haha! Als je impliceert dat ze ruw op de hand is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:16

PhiaBink schreef:

Jer hebt me 1 keer op nijn zien rijden die ik nog nooit gereden had. Meta lle respect, maar ej weet niet hoe ik vamos rijdt en hoe ik hem heb beleerd en met hem omga. Ander paard, andere stijl en er is veel veranderd.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:24

Fellor schreef:
Jer hebt me 1 keer op nijn zien rijden die ik nog nooit gereden had. Meta lle respect, maar ej weet niet hoe ik vamos rijdt en hoe ik hem heb beleerd en met hem omga. Ander paard, andere stijl en er is veel veranderd.

Ik heb je zien rijden. Ik weet wat je kan. Ik weet ook wat je niet kan.
Verder hou ik mijn mond voordat er een paar stoppen bij mij eruit knallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:27

PhiaBink schreef:

Sorry, maar je kan me toen onmogelijk beoordeeld hebben de eerste keer op een vreemd paard aan de longe en ja, ik rij hem totaal ander. Het is meer dan een half jaar geleden en sorry, als je hiermee wil beweren dat je boos wordt omdat ik het onterecht vind dat je zegt dat ik nie kan rijde (zo komt ie over) dan zijn we uitgepraat.

Hera_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:28

PhiaBink schreef:

Ik heb gehoord wat jij kan..maar ook ik houd mn mond wel, sommige dingen kun je beter niet oprakelen Lips are sealed