Chandler @ work (andalusier)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 23:57

Okay, hier mijn reactie over de teugels!! Ik zat er voor het eerst zelf op en was zelf ook best gespannen, daardoor ben ik mijn ook erg gaan verkrampen. Kreeg ook van mijn instructeur op mijn kop dat ik hem te veel opnam en dat ik hem lang moest rijden. Maar omdat hij echt super voorwaarst is nam ik hem steeds terug, waardoor ik dus ook de teugels veel te kort nam. We zijn hem daarna lang gaan rijden zodat hij dus zodat met zijn neus over de grond ging en daarna langzaam weer opnemen. Het is jammer dat er alleen foto's zijn gemaakt van het begin, maar ik beloof dat er binnenkort andere foto's te zien zijn.

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 23:58

Maar bedankt voor alle reactie en ik zal er zeker wat mee doen!!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 01:00

Nou ik wil Chandler nog wel eens zien over een jaartje of twee! Wordt vast een hardstikke stoer beest!
Hoewel de reacties die je nu krijgt in essentie hier en daar best terecht zijn, doen ze helaas wel afbreuk aan de mijlpaal die dit voor jou geweest moet zijn, voor het eerst zelf op je beessie. Maar dat is waarschijnlijk niet voor iedereen duidelijk geweest.
In ieder geval heel veel succes met de verdere opleiding van Chandler!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 02:52

leuk hoor! lekker kleurtje! alleen vind ik hem een wat lange rug hebben!Veel succes er verder mee Knipoog

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:48

Skattie schreef:
Okay, hier mijn reactie over de teugels!! Ik zat er voor het eerst zelf op en was zelf ook best gespannen, daardoor ben ik mijn ook erg gaan verkrampen. Kreeg ook van mijn instructeur op mijn kop dat ik hem te veel opnam en dat ik hem lang moest rijden. Maar omdat hij echt super voorwaarst is nam ik hem steeds terug, waardoor ik dus ook de teugels veel te kort nam. We zijn hem daarna lang gaan rijden zodat hij dus zodat met zijn neus over de grond ging en daarna langzaam weer opnemen. Het is jammer dat er alleen foto's zijn gemaakt van het begin, maar ik beloof dat er binnenkort andere foto's te zien zijn.

ha, dit klinkt al helemaal anders OK dan! ! dit hadden we twee pagina's terug al moeten weten Haha! (vond het uit jouw profiel te zien ook al zo vreemd dat je hier het paardje met zoveel spanning op de teugels reed Knipoog ).

ben benieuwd hoe het er over een poosje uitziet. en ga dan maar lekker in je eigen komfortabele zadel zitten!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:02

Als het zadel niet van jou is, maar van degene die 'm inrijdt... Waarom rijd jij 'm dan nu in? Verward *you lost me there*

Verder zal ie ook vanzelf wel rustiger gaan lopen als ie lang loopt, maar telkens ophoudinkjes krijgt...

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:08

De basis ziet er al netjes uit. Dat ie wat ontspannender word dat komt vanzelf. Als je hem maar vaak genoeg rijd.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:10

Karina schreef:
Nou ik wil Chandler nog wel eens zien over een jaartje of twee! Wordt vast een hardstikke stoer beest!
Hoewel de reacties die je nu krijgt in essentie hier en daar best terecht zijn, doen ze helaas wel afbreuk aan de mijlpaal die dit voor jou geweest moet zijn, voor het eerst zelf op je beessie. Maar dat is waarschijnlijk niet voor iedereen duidelijk geweest.
In ieder geval heel veel succes met de verdere opleiding van Chandler!

Hier ben ik het helemaal mee eens, tjsonge jonge zeg... maar ja dat is nogal eens de gewoonte hier op bokt. Tuurlijk gaat dit veranderen en tuurlijk ziet dit er niet helemaal lekker uit maar dat gaat helemaal goedkomen dat weet ik zeker Ach gut

Chandler staat nu bij een africhtingsstal en Skatti is zijn trotse eigenaresse. Chandler had zulke goeie vorderingen gemaakt dat haar was gevraagd of ze er zelf opwilde. Voorheen was Chandler erg bang en onzeker (waarschijnlijk omdat hij eerder erg slecht behandeld is geweest) en daarom was hij dus aan het stijgeren nog maar zelfs voor ze erop was geweest. (sorry skat dat ik even voor je spreek maar ik kan hier niet zo goed tegen!) Ik denk dat hij zo voorwaards was doordat zij ook een beetje gespannen was, anda's voelen dat over het algemeen erg goed aan en gaan dan wegvluchten. Daardoor nam Skatti waarschijnlijk steeds de teugels aan en krijg je dit opgekropte beeld.

Met veel vertrouwen en geduld komt dit helemaal goed dus mensen geef nou eens niet zo snel commentaar maar denk even een beetje na voordat je wat schrijft, een kind kan wel zien dat dit niet het perfecte plaatje is van wat met hier dagelijks op bokt verwacht maar daar is dus wel een rede voor Knipoog

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 11:16

Clitia schreef:
Als het zadel niet van jou is, maar van degene die 'm inrijdt... Waarom rijd jij 'm dan nu in? Verward *you lost me there*

Verder zal ie ook vanzelf wel rustiger gaan lopen als ie lang loopt, maar telkens ophoudinkjes krijgt...

Chandler staat op een africhtingsstal!! www.gelderkamp.tk
Hij wordt daar ingereden!! Ze doen het daar op de volgende manier!! Chandler is daar eerst dus 2 weken door Edwin bereden en na die 2 weken is dus de afspraak dat ik hem om de 2 dagen zelf ga rijden om te zien hoe het gaat!! Edwin die wil dat jezelf ook de ontwikkelingen van je paard voelt en niet als die na een maand thuis komt zelf dan gaat ondervinden hoe het is!! Hij heeft 30 paarden op stal staan en hij wil niet dat iedereen zijn eigen spullen meeneemt. Dit omdat hij dan achteraf altijd gezeur krijgt dat er van alles weg is enz. Ik kan daar wel inkomen!!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:35

ingeo schreef:
ha, dit klinkt al helemaal anders OK dan! ! dit hadden we twee pagina's terug al moeten weten Haha! (vond het uit jouw profiel te zien ook al zo vreemd dat je hier het paardje met zoveel spanning op de teugels reed Knipoog ).

ben benieuwd hoe het er over een poosje uitziet. en ga dan maar lekker in je eigen komfortabele zadel zitten!

hier ben ik het mee eens Haha!

het is nu een stuk duidelijker!
veel plezier met hem en ons wel op de hoogte houden he (met evt. foto's) Haha!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:23

zoo dit is een van de mooiste anda's die ik gezien heb!!
wouw... echt een mooi paardje!!

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:25

voor 2,5 weekjes ziet het er top uit hoor !!!
leuk paardje Lachen

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:50

ik vind het een mooi dier, en het loopt niet slecht. ik vind alleen dat je veel en veelste veel aan zijn hoofd zit. als je zo blijft rijden heb je kans het paard helemaal vast te rijden in de rug, enzijn mond hard te maken. het is een leuk dier,veel succes er nog mee!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:32

Heey
Mooie Anda Bloos!
Ik vind het er goed ui zien hoor Tong uitsteken

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:35

Ashleytjee schreef:
hehe.. dat vroeg ik me dus ook al af.. het lijtk alsof er alleen gereageerd (door skattie) op alle "lieve en leuke" reactie's.. misschien kun je ook reageren op de kritiek van de teugels enz....

heeft mijn "zegje" toch nog geholpen!! Schijnheilig

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 01:56

Als je erwat beteraan gewend bent om op hem te rijden en door ktijgt dat hij gaat ontspannen wordt het ongetwijfeld voor jou ook een heel stuk makkelijker om te ontspannen. Probeer gewoon de hele tijd in je achterhoofd te houden dat als hij ruimte heeft aan de voorkant hij niet omhoog zal gaan of iets dergelijks. Een keertje een rondje hard door de bak is niet zo erg, dat kun je meestal wel uitzitten. Ze gaan vaak pas gek doen als je vast houdt aan de voorkant.

succes met het inrijden en vergeet niet om tussendoor ook nog even te genieten dat je je paardje aan het inrijden bent Knipoog

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:26

Ashleytjee schreef:
heeft mijn "zegje" toch nog geholpen!! Schijnheilig

en die van mij dan

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:44

allebei dan.... Schijnheilig

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 18:20

Sommige mensen moeten tussendoor ook nog gewoon werken!! hahaha!!
Soms kan je dan niet even uitgebreid reageren vandaar dus dat ik daar later pas op reageer!!

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:21

ja, ik kan best begrijpen dat hij dan "automatisch" in de krul gaat omdat je hem dan moet tegenhouden heb ik ook soms, ik dacht dat het de bedoeling van je was om gewoon in de krul te lopen.
In ieder geval mooie combinatie vind ik, nog veel succes Lachen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:28

ik vind hem echt supermooi!! En ik vind dat je hem netjes rijd, hij ziet er een beetje spaans gereden uit: kop omhoog en lopen maar! Wij hebben ook een paar van die anda's gehad dat je nog maar net tussen die oortjes door kon kijken, zo gespannen omhoog gereden waren ze.Maar dat komt vast helemaal goed emt jullie!! Heel veel succes samen en geniet ervan!