Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Idra schreef:Even toevoegen dat ik op sommige foto's mijn teugels een stuk korter mag nemen, dit heeft niets te maken met het systeem maar met mijn eigen rij-onkunde.
Lovely schreef:Als je dat doet, dan plaats je je arm ook gelijk in een betere lijn/positie tov de rest van je lijf. Nu heb je steeds je elleboog achter je rug en dat betekent dat je je sterk maakt en terug werkt. Teugels korter, hand meer naar voren en elleboog aan je heup aan de voorkant; op die manier kun je sensibeler inwerken op je paard.
Sjuimpje schreef:Op de foto's die je eerder plaatste was Licor zijn achterbeen altijd eerst aan de grond. Nu zie je echter dat hij zijn rug naarmate de week vordert steeds meer wegdrukt en hoewel hij zijn neus steeds meer voor de loodlijn draagt, duikt hij wel meer de grond in.
Idra schreef:Even toevoegen dat ik op sommige foto's mijn teugels een stuk korter mag nemen, dit heeft niets te maken met het systeem maar met mijn eigen rij-onkunde.
Idra schreef:Om een voorbeeld te geven van zijn vorderingen: Licor sprong zijn wissels van de linker- naar de rechtergalop 8/10 keer in twee tijden. Dankzij de hulp van Antoine springt hij ze nu correct.
We hebben ook enkele passen passage en piaffe gereden. Niet op noemenswaardig niveau natuurlijk, maar dat gaat imo niet zonder wat verzameling.
Tyrza schreef:Super dat de wissels beter gaan
Alleen... een beetje piaffe en passage uitproberen kan ik niet echt als functioneel bestempelen.. Hoogstens wat "spielerei".
Enniewee: plaatje van een paard!
Idra schreef:Nog niemand van jullie, buiten wat Belgjes, heeft mij al irl zien rijden. Foto's blijven helaas toch vertekenen....
Idra schreef:Op deze manier moet je je paard eerder tegen je hand aandrijven wil hij nageven.
De uiteindelijke bedoeling is wel dat je arm vanaf je elleboog 1 lijn vormt met je teugels.