Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:het klinkt mij toch wat raar in de oren dat je het contact met het paard moet verstoren moet gebruiken als truukje om zelf recht te zitten.
Zwelgje schreef:Maar wat doe je dan als je in de ring moet corrigeren![]()
Ik kan mijn paard in de proef ook best corrigeren als hij tegen mijn binnenbeen aanvalt of niet nageefelijk is. Valt niet echt op voor de jury maar als jullie in het AdB systeem moeten corrigeren wanneer je paard op een volte wegloopt dan zullen jullie toch die binnenhand moeten gebruiken en ook als jullie paard gaat hangen dan moeten die handen toch de lucht in.
Dus je gaat me niet vertellen dat je deze zaken niet meeneemt in de proef, iedereen moet schakelen in een proef. Liefst zo subtiel mogelijk dat de jury het niet ziet![]()
Taaclover schreef:Euhh, jawel
Ik zou niet weten waarom ik mijn rijstijl tijdens mijn proef zou moeten veranderen.
Dat is nou juist dressuur, verfijnen van je hulpen
Mijn pony is zo fijn op de hulpen dat het niet uitmaakt of ik nou thuis aan het trainen ben of op wedstrijd ben.
Op wedstrijd is hij eigenlijk nog feller omdat ik dan sporen om moet.
Synthe"]ik begrijp wel wat je ermee wilt bereiken. ik heb alleen mijn vraagtekens bij de manier waarop het bewust gemaakt moet worden, no offence.
Contact verstoren? Je hand iets omhoog doen verstoort het contact niet hoor.
[/quote]vind ik wel, het is een onnatuurlijke en gedwongen houding.
[quote="Synthe"]
Als je je binnenhand zo laag houdt en buitenhand hoog en het paard dweilt naar buiten om het contact met de ruiter te herstellen en daar krijgt hij met de zweep om dat hij over de buitenschouder valt, DAT verstoort het contact.
[/quote]ja, dus? lijkt me ook niet geheel correct rijden.
[quote="Synthe schreef:Veel mensen zijn zich niet eens bewust van het feit dat ze het paard zo hinderen. Met zo´n tussenoplossing maak je mensen bewust van hun eerdere fout en dan kunnnen ze het contact weer verbeteren met hun paard
Haagsemeid schreef:Lijkt me erg leuk om lekker een tijdje zo bezig te zijn met je paardje.
Ik las al wat over die hoge handen, maar hoort daar ook bij dat je lange teugel moet houden.
Ik zelf vind namelijk dat ze wel iets korter mogen.
free schreef:Héhé, inderdaad ik ben absoluut geen perfecte ruiter en heb nog IMMENS veel te leren. Daarom ook dat ik ben meegaan op cursus (niet alleen voor het paard maar toch ook evenveel voor mij te verbeteren). De teugels, welja die zijn altijd al een struikelpunt geweest he, maar op de foto's vind ik het echt nog wel goed meevallen van lengte. Daarbij zit ik met de zaak dat mijn teugelstopt van mijn teugels afzijn en ik van die heel dunne rubbere heb waardoor ze supersnel uit mijn handen glijden
Citaat:Volgens mij zijn er in ieder geval twee bokkers die hier hun "negatieve" mening geven op zo'n clinic geweest (sjuimpje, Levy) dus die stelling gaat niet op!
ynskje21"]
Even beter lezen: ik schreef, als je een clinic meegemaakt heb kan je een mening geven, of die nu positief of negatief is.
[/quote][/quote]
Effe beter lezen, Asmilla heeft die conclusie wel!!
[quote="Asmila schreef:weet je wat me opvalt, de mensen die het in het echt hebben gezien zijn wel tevreden en de mensen die alleen op foto's kijken of dingen horen zijn het er niet mee eens. toeval??? niet oordelen voordat je iets gezien hebt. .