dressuur-tinker :s

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 00:11

jee joyce, wat ben jij scherp!!!! Ik ben namelijk zelf zo scheef als een hoepeltje (moet wel eerst voor de spiegel staan welke kant op) en idd Gam is bol en hol Lachen Bol op rechts en hol op links.

Miffie

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:12

hey mich! wouwie! gave foto's man! Ziet er echt toppie uit! OK dan!
En wat loopt ie gaaf! Gam is echt een gave tinker
Jammer dat je al weer zo snel weg was laatst, ik had graag nog eens nader kennis met em willen maken. En Milf ook!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 23:46

Lachen oh dank je wel danielle! we komen nog wel terug dus dan is er wel tijd denk ik!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 07:52

He, Michelle vergeet Gam zijn trucendoos niet hoor........Dat beetje E-Lite kan dat effect volgens mij niet geven. Je paard is gewoon fysiek erg sterk geworden en nu blijkt hoe slim hij eigenlijk is....volgens mij is het truc omdat je beter bent gaat rijden! En natuurlijk eerlijk rijdt!!!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:23

dat gaat goed zo te zien!! OK dan!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 09:54

dank je wel Team Spirit!! Lachen

Hmmm nou Carole, ik kan hier niet mee overweg, ik ben de laatste dagen alleen gaan longeren. Gister is 'ie uitgebroken, door de sloot, naar de andere wei waar jaarling en Sven staan. Ze hebben hem flink nagejaagd, die twee. Bloos! Dus vandaag ook nog ff rustig aan met zijn spiertjes. Maar hij heeft er psychisch niks aan over gehouden, hij was zo onstuimig als een klein kind toen ik uit mijn werk om 23.00 nog even ging kijken hoe het met hem was afgelopen. Haha!

Gam en Ewald kwam van de andere kant van de wei keihard op me af gegaloppeerd: Moet je nou horen wat ik heb meegemaakt vanavond!!!! Knap dat ze op tijd voor me remden Bloos! haha! En Gam stond zo ruw tegen me aan te duwen met zijn hoofd dat ik bijna omviel.

Als het goed is komt de reiki jongen zondag om Gam nu echt eens te ontmoeten en miss. een inwijding doen! OK dan!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:28

Die 2 mafkeesjes Haha! Gam liep gister al los hij liep zo dicht achter Ewald aan, die door het hek ging, dat ik het hek niet op tijd dicht kon krijgen Tong uitsteken Gauw naar t riet toe om dat op te eten Haha! Stelletje ondeugden Knipoog

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:22

jheee wat een giga baroke tinker is dat zeg, ben ik dus helemaal weg van.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:44

leuke foto`s hoor pellie alleen mogen je handel wel iets lager en de teugels wel iets korter.
Je hebt wel een leuke tinker. Ga zo door dan komt het allemaal wel goed.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 23:48

ik heb al 1 dag geoefend dobbel, viel me best mee dat ik er aan kon blijven denken onder het rijden Lachen

hij had me vandaag toch iets teveel kneuzingen en open plekjes op de verkeerde plaatsen dus rij even niet met hem.

Scherps, Gam barok? Verward nèh toch...?

A-J, ja hij wacht niet netjes achter Waldi, die dat wel bij Gam doet als ik die eruit laat. Haha! gelukkig loopt hij niet weg.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:42

Scheve mond hm handen lager Verward --> vond het juist netjes (alleen mag de duim het hoogste punt zijn Knipoog ) , maar juist extra als je naar de ontspanning rijdt (dus hem wat langer, maar wel aan het bit/been, laat lopen) is het belangrijk om je handen netjes/oftewel hoog en soms wat breder te houden, want anders is een paard nog sneller geneigd om (nog meer) in de voorhand te gaan lopen Ziek (vooral tinkers hebben daar nog een extra handje van Bloos is ook mijn instructrice opgevallen)
Als een paard niet meer naar de voorhand neigt/ valt kun je je handen normaal (maar dat is nog steeds boven de manenkam!!!) gaan houden!!

ach hmmm, ik zal niet heel de methode zoals ik les krijg uitleggen (dat wordt wel erg langdradig Bloos ), maar ik vind die handen juist wel OK *LOL* (als dan ook nog de duimen netjes naar boven wijzen Knipoog )

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:20

Al ben ik een leek in dressuur ryden(met hart en ziel western),ik vind het er geweldig uitzien.
Je hebt een prachtige tink!
Kom je ook naar de tinker fair met hem?? Tong uitsteken

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:11

grid schreef:
:\ hm handen lager Verward --> vond het juist netjes (alleen mag de duim het hoogste punt zijn Knipoog ) , maar juist extra als je naar de ontspanning rijdt (dus hem wat langer, maar wel aan het bit/been, laat lopen) is het belangrijk om je handen netjes/oftewel hoog en soms wat breder te houden, want anders is een paard nog sneller geneigd om (nog meer) in de voorhand te gaan lopen Ziek (vooral tinkers hebben daar nog een extra handje van Bloos is ook mijn instructrice opgevallen)
Als een paard niet meer naar de voorhand neigt/ valt kun je je handen normaal (maar dat is nog steeds boven de manenkam!!!) gaan houden!!

ach hmmm, ik zal niet heel de methode zoals ik les krijg uitleggen (dat wordt wel erg langdradig Bloos ), maar ik vind die handen juist wel OK *LOL* (als dan ook nog de duimen netjes naar boven wijzen Knipoog )


Mijn instructrice is er altijd scherp op dat ik de handen netjes bijelkaar net boven de schoft hou.
En zinds ik daar op let gaat het al een stuk beter Knipoog .
Dit was niet afkrakend bedoeld hoor maar opbouwende kritiek bedoeld want op een paar fot`s waren de handen naar mijn mening te hoog en te ver uit elkaar.
Maar voor de rest vind ik het er mooi uit zien OK dan! .

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 12:23

hahaha het is moeilijk hoor om iedereen tevreden te houden! Echt, de één vind dit goed en de ander dat. Met mijn handen ga ik wel wat meer uitproberen en verder hou ik het advies van Carole maar aan. Lachen

pocahontas, dank je wel!! Helaas is België wel wat erg ver weg helemaal met een gammele trailer die nog geen goede papieren heeft Nagelbijten / Gniffelen

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:27

Dat lijkt mij ook het verstandigst, als je al niet maar naar je instructrice luisterd dan kan je wel stoppen, dat zecht die van mij altijd en daar ben ik het ook wel mee eens.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:01

Haha! Knipoog Ja daarom houd ik ook het advies van mijn instructrice aan Knipoog en dat is toch regelmatig hoger en uitelkaar om mijn paard te ondersteunen in zijn evenwicht/houding en ervoor te zorgen dat ze niet naar de voorhand wil neigen/vallen, maar lekker met haar achterwerk aan het werk gaat Haha! Knipoog

--> en daarom geef ik meestal op bokt ook geen rijtechnisch advies Knipoog maar zeg ik bv alleen iets over hoe ik het eruit vind zien bv. mooi/netjes/ontspannen/gespannen e.d.
nu las ik over handen laag en toen had ik zoiets van néé dat moet je juist niet doen zeker niet bij een tinker dat werkt alleen "op de voorhand lopen" in de hand Ziek dus daarom moest ik het even melden Schijnheilig

Zeker Knipoog je handen moet netjes bijelkaar langs je lijf en boven de manenkam! Zo hoort het plaatje eruit te zien , maar soms heb je in je training en ter ondersteuning van je paard even een andere "houding" nodig om hem te kunnen helpen in zijn bewegingen --> als dat geperfectioneerd is, kun je weer terug naar het ideale plaatje!!

Bloos ik maak het verhaal alweer veel te lang, maar ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel Knipoog

Pell OK dan! GA ZO DOOR --> Ik vind jullie echt een leuk stel/een moooi plaatje Lovers en t rijden ziet er lekker ontspannen uit

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:21

Ben ik helemaal met je eens grid, ik heb ook zo'n tinker.
Gevolg was dat ze achter zowat dribbelde, hoebedoelje kort.
Nu rijd ik op dezelfde manier en loopt ze steeds ruimer, zelfs als ze los loopt.

TeQuiero

Berichten: 119
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Tweede Exloermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:27

WOW .. wat een commetaar allemaal Wow!
laat haar toch lekker rijden zoals zij wilt.
Niet iedereen rijd op jullie manier.

mooie foto's hoor OK dan! *LOL*

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:40

Leuke combi, jij met heel krot haar en je tink met heel lang haar!

mooie tinker, hij loopt echt leuk!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 19:09

krot haar.... Haha! Haha!

TeQuiero, ik ben allang blij dat er hier normaal gediscussieerd wordt. Schijnbaar vinden veel mensen dat je tinkers anders moet rijden dan bijv. kwpn-ers, maar ik denk dat ieder paard gebaat is bij ontspanning. en je krijgt meer/eerder ontspanning als je de teugels wat langer laat? Lachen

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:32

mijn man rijd ook op onze tinker zinds kort is dus nog een beginnen en heeft nu 3 lessen gehad van mijn instructrice, hiervoor heeft hij de bassis beginselen op de manege geleerd. En hij rijdt dus ook met z`n handen hoog en ver uit elkaar, wat gebeurt er mijn tinker gaat op de voorhand lopen gebruikt z`n achterbenen veel minder. en als ik of mijn instuctrice rijdt is dat niet het geval. Knipoog

Nogmaals ik wil hier geen dikke discussies aangaan want ik vind het er verder erg mooi uit zien

Iedereen rijdt anders en elke instructeur heeft een andere mening over het rijden ik heb al zoveel instructeurs gehad en bij deze voel ik mij het beste, zij weet ook het beste uit mij en mijn tinker te halen.
Ze heeft ook overal wel een goede uit leg over.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:43

Ieder paard reageert ook anders.
De een word nerveus als je de teugels strak houdt de ander vind een losse teugel niks.
Je moet rijden zoals je het zelf prettig vindt ben ik nu achter, en dit ziet er ontspannen uit.
Mijn reacties zijn niet als commentaar bedoeld geweest hoor.

Wat ze over je haar zeggen vind ik dan weer echt niet kunnen. Haha!

Pelia
Berichten: 46
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 07:17

Paard ziet er goed uit. Mooie kleur ook.
Op de foto lijkt hij veel groter *LOL*

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 13:02

ik ook niet coydog Haha!

dank je pelia, hij toont idd groter omdat hij best massief is. Lachen

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:39

coydog schreef:
Ieder paard reageert ook anders.
De een word nerveus als je de teugels strak houdt de ander vind een losse teugel niks.
Je moet rijden zoals je het zelf prettig vindt ben ik nu achter, en dit ziet er ontspannen uit.
Mijn reacties zijn niet als commentaar bedoeld geweest hoor.

Wat ze over je haar zeggen vind ik dan weer echt niet kunnen. Haha!


idem Haha! Knipoog

ennuh je kunt iemand die een paar lessen heeft gehad niet vergelijken met iemand die al veel langer rijdt . Een beginner houdt geen contact met het paard, die kan dan nooit aan het bit/been zijn wat wel essentieel is ook bij een lange teugel Knipoog --> ik wil geen boze discussie of zoiets dergelijks uitlokken maar deze vergelijking klopt gewoonweg niet