Kyra @ work

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:52

We zijn helemaal niet denigrerend naar kleine ruiters toe, het is gewoon niet verantwoord!
En als je het topic een beetje volgt lees je dat het TIJDELIJK is!! Het zou pas onverantwoord zijn als we er gewoon zo een kind op laten, daar helpt geen cappie tegen dan ...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:00

irish_lady"]
ik vind dit grensen aan dierenmishandeling
[/quote]

[quote="Waterkippie schreef:
Sjee zeg overdrijven is ook een vak..

En tuurlijk gaan er kleinere mensen op rijden, maar daar is kyra op het moment nog niet braaf genog voor, en ze moet het toch leren, En sinds pril op haar rijd is ze stukken braver en kunnenn de kleinere kinderen er straks wel op.
En ze weegt ergens in de 50...



jemig.. ik ben het dus eens met waterkippie he.. dierenmishandeling gaat wel een beetje verder dan een shetje inrijden. goed.. voor t oog lijkt het raar, maar die shet heeft er geen problemen mee hoor.. tsss overdrijven is ook een vak

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:01

Hoe of wat voor bedoeling er ook achter zit, de foto's zijn gewoon om van te schrikken, kan er niks aan doen.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:02

en altijd dat gezeur om die caps.. laat de mensen dat toch lekker zelf bepalen.. jij hebt er geen last van als een ander die niet dragen wil!!

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:13

pfff ik word zo moe als ik telkens weer mensen hoor over oh zo zielig enz enz.. Echt altijd als er fotos geplaatst worden met een groter iemand met een shet word altijd weer gezegd.. je bent te groot het staat niet enzenz... zucht... Oke, ik ben het er mee eens dat het niet staat.. Maar een shet is sterk genoeg en ze zegt dus dat ze hem alleen inrijd.. Ik heb dat liever dan dat ze er een jong kind op zet die er met gebroken dingen af zou komen.. Dus please mensen.. hou nou eens op met die opmerkingen... (zal hier ook wel weer reacties op krijgen maar dit is gewoon even mijn mening Haha!) Verder vink het leuke shetten en leuk dat het rijden al zo goed gaat Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:16

Ja daarom snap ik ook niet dat je zo'n foto's plaatst.. je mag toch ook niet verwachten dat er dan veel mensen zijn die zeggen "oh leuk", dus dan vraag je er toch om? Altijd lopen die topics uit op discussie, en dan nóg reageren de topicstarters alsof ze zo'n reacties totaal niet verwachtten.

Caira
Berichten: 26089
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:18

Nee, want dit soort dingen zijn zoooooooo normaal! Sorry hoor maar je hebt een plaat voor je kop als je de commentaren niet verwacht had!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:18

Gaan we weer Rolleyes

Over de lengte van de ruiter: ja, ze is te lang, het is voor het gezicht niet mooi, maar ik denk dat de shet haar nog makkelijk kan dragen. Zo niet, dan was ie vast allang in staking gegaan, zo te horen in ieder geval wel.

Over de cap: da's ieders verantwoording.

marleen_88

Berichten: 14166
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:18

sorry dat ik het zeg maar je kan die pony haast tackelen! Bloos!
het is wel zo dat er iemand hem in moet rijden die consequent is, maar ik vind je wel een beetje te groot!
het zijn wel leuke shets trouwens!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:20

Ik denk ook wel dat de shet haar kan dragen, dat zal echt geen probleem zijn..
maar omdat ze zo lang is hindert ze hem gewoon in zijn bewegingen.. het arme beestje heeft haast geen schoudervrijheid meer..

sorry, maar ik vind het niet kunnen Scheve mond
zoek liever een meisje wat een stuk kleiner is, en handig genoeg om die shet in te rijden..

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 19:25

Janneke18 schreef:
sorry, maar ik vind het niet kunnen Scheve mond

zoek liever een meisje wat een stuk kleiner is, en handig genoeg om die shet in te rijden..



als je nou eens leest wat we allemaal zeggen had je kunnen weten dat het niet mogelijk is om die te vinden, anders was het heus wel anders geweest

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:28

als je goed zoekt, moeten die vast te vinden zijn Knipoog
al is het iemand die iets kortere benen heeft,

sorry maar ik vind je echt niet te zwaar voor die shet hoor, maar je hindert dat arme beestje gewoon enorm
lijkt me niet fijn voor jezelf, en ook niet voor de shet, al rijd je hem maar tijdelijk

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:33

Lenn schreef:
Ja daarom snap ik ook niet dat je zo'n foto's plaatst.. je mag toch ook niet verwachten dat er dan veel mensen zijn die zeggen "oh leuk", dus dan vraag je er toch om? Altijd lopen die topics uit op discussie, en dan nóg reageren de topicstarters alsof ze zo'n reacties totaal niet verwachtten.

Natuurlijk verwachten wij dit soort commentaar. We weten heus wel dat bepaalde mensen bepaalde meningen hebben en dat graag in veelvoud verkondigen. Maar mag ik niet trots zijn op mijn pony als ze iets goed doet? Mag ik niet laten zien wat voor pony's ik heb alleen omdat mensen elke keer weer hetzelfde commentaar leveren?
Natuurlijk heb ik eerst gezocht naar een jonger ruitertje die Kyra kan inrijden met mijn hulp. Had er ook een gevonden. Zij heeft twee keer op Kyra gereden en is er twee keer afgevallen. Durft niet meer. Nu komt ze binnenkort wel weer rijden, omdat Kyra nu braver is. Gaat dat goed, gaat zij verder. Dit is een hele eigenwijze pony, ik heb weinig keuze. Ik ben helemaal niet denigrerend tegenover jonge ruiters, maar ik heb nog niemand gevonden die geschikter is voor Kyra dan Priscilla momenteel.

En trouwens, ik wil ook nog even kwijt dat bepaalde mensen wat vriendelijker mogen doen. Als je een mening hebt ok, maar blijf een beetje respectvol. Termen als dierenmishandeling zijn hier totaal niet van toepassing.

MarijkeO

Berichten: 232
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:36

ik vind je te groot ik vind het zielig ik zou als ik jou was door zoeken naar een kleiner meisje en haar leren inrijden
dit is geen doen ookal vind je het zelf wel leuk

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:39

Natuurlijk mag je trots zijn op je pony.. zeker weten, want het is een mooie shet..
Maar ik blijf van mening dat Priscilla gewoon te lang is en Kyra daardoor enorm hindert in de bewegingen..

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:41

Daar gaat het niet om! Je wil niet weten hoeveel meisjes ik al gezien en gesproken heb. Maar er is altijd iets. Of ze durven niet, of ze kunnen het gewoon niet, of ze mogen niet van ouders in verband met risico's, of ze zijn klein, maar te zwaar en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zielig is iets heel anders. Bij deze nodig ik alle mensen die dit zielig vinden uit om een keer te komen kijken bij Kyra als Priscilla er op zit. Dan neem ik je daarna mee naar een zielig paard. Dan zie je het verschil.
Deze pony is niet zielig, ze vindt het heerlijk om bereden te worden, ze werkt graag hard voor de ruiter, heeft er lol in en is nooit belemmerd door de ruiter. Omdat Priscilla stil zit en ook haar benen stil houdt. En gewicht is helemaal geen probleem. Dus dan is het toch niet erg, het is (nog steeds) maar tijdelijk hoor.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:43

Janneke18 schreef:
Natuurlijk mag je trots zijn op je pony.. zeker weten, want het is een mooie shet..
Maar ik blijf van mening dat Priscilla gewoon te lang is en Kyra daardoor enorm hindert in de bewegingen..

Bedankt voor het compliment. Haha!
Op deze foto's zie ik nergens dat Kyra gehinderd wordt. Bovendien zou een logisch gevolg daarvan zijn dat Kyra veel struikelt, en dat is niet het geval. Echt, kom maar eens kijken, het valt allemaal echt wel mee hoor.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:44

ik vind dat hinderen in de bewegingen toch best belangrijk hoor.. maar het is blijkbaar maar een tijdelijke oplossing.. en als jij vind dat Priscilla haar niet hindert zal dat wel zo zijn..
ik neem aan dat je het beste voor hebt met je pony

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:51

Dat is zeker het geval, daar kan je wel van uit gaan!
Ik weet ook dat dit niet de ideale situatie is, maar als Kyra het er niet mee eens is laat ze dat echt wel merken. En goed ook, dat kunnen mensen die haar kennen beamen! En dit vindt ze gewoon leuk.
Bedankt in ieder geval dat je de moeite neemt om te luisteren naar wat er gezegd word, want dat gebeurt niet altijd.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:21

Loesjuh schreef:
Natuurlijk heb ik eerst gezocht naar een jonger ruitertje die Kyra kan inrijden met mijn hulp. Had er ook een gevonden. Zij heeft twee keer op Kyra gereden en is er twee keer afgevallen. Durft niet meer. Nu komt ze binnenkort wel weer rijden, omdat Kyra nu braver is. Gaat dat goed, gaat zij verder. Dit is een hele eigenwijze pony, ik heb weinig keuze. Ik ben helemaal niet denigrerend tegenover jonge ruiters, maar ik heb nog niemand gevonden die geschikter is voor Kyra dan Priscilla momenteel.

Als je dit er in het eerste bericht bij had gezet was er een hoop minder negatief commentaar geweest.. helaas leest nu iedereen er overheen.
Ik begrijp dat je het zo op probeert te lossen ook al worden daar de foto's niet mooier om Knipoog Maar je mag best trots zijn als hij het goed doet hoor OK dan!

DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:22

Ik vind ook zeker dat ze te groot is.. (maar dat hoef ik eigenlijk niet meer te zeggen.. hehe.. Tong uitsteken )

Er zijn ook kleine, lichte mensen van 13/14 jaar hor! Dus als die een beetje kunnen rijden.... Tsjah.. shetten kunnen veel hebben, het gaat niet om hoe zwaar je bent maar dat je dat beestje gewoon onwijs in de weg zit..

bon_mel_love

Berichten: 55
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:53

ja inderdaad!
ik ben 161 en weeg 40 kilo mn shetlander is 105 en ik ga wel eens racen in het weiland met hem maar als ik dan ga draven merk ik ook wel eens da ik met mn voeten tegen zn benen stootte. nu rij ook nie meer op hem.
ik ga gweeon andere leuk dige met hem doen

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:18

Ik ben 1.80, dus 6 cm langer. Moet er niet aan denken om op een shet te rijden. hahaha. Ik zat echt even Bloos! toen ik die foto's zat. Zoals al eerder gezegt is kunnen ze je idd makkelijk houden. Maar ik weet wel zeker dat hij er last van heeft onder het rijden (ook al merk je dit niet).

Vind het wel schattige dingetjes, maar ik vind alle kleine ukkie schattig Haha!

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:26

ik vindt persoonlijk dat ze dat zelf moeten uitmaken! ze is allesinds niet te zwaar !! en als het tijdelijk is waarom maakt iedereen er dan een probleem over? ik heb ook een shet moeten inrijden! hij was veel te hevig voor de kinderen en ik heb hem een maand gereden en dan rustig een meisje les gegeven en dat ging prima! ik heb ook vrij lange benen maar ik zette meestal mijn stijgbeigels vrij kort of reed zonder zadel! dat kan je natuurlijk ook eens proberen! maar ik denk dat ze die pony niet stoort en ik vindt dat je daar niet over moogt oordelen als je enkel een paar foto's hebt bekeken als zij haar benen nu heel stil kan houden?? dat kan je toch niet zien op een foto! ik vindt dat je hier dus niet over mag oordelen! het zijn super mooie shetjes! ze had helemaaaal geen ingezakte rug dus ik zou zegge rijd haar nog maar voort! kalmpjes aan! en dan kan je een kleiner iemand helpen haar goed te rijden als kyra er klaar voor is! de shetjes zien er echt super gezond uit dus OK dan! je moet je niets aantrekken van de negatieve reacties hoor! ik vindt het een schande als ze zo oordelen ik weet dat je daar verdriet van hebt als mensen zo'n dingen zeggen! dus houd de negatieve commentaar voor je eigen! nog veel succes met de shetjes!!!!
*LOL* kim

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:34

Hoi Loesjuh, nou weet ik eindelijk hoe je eruit ziet......kom gauw eens even kijken met Rain.