Wanneer beginnen springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:23

schoentje schreef:
dus volgens jou lopen er in de basis maar heel weinig oudere paarden?

ik denk dat het gemiddelde op basis wedstrijden zelffs hoger ligt als 7 jaar!

Dat moet wel!

Als ik mijn startlijst in de B van volgende week bekijk zie ik al een heleboel paardennamen met een P. Die zijn dus al 7 jaar. Ik weet zeker dat er in de L en de hogere klassen nog veel meer zijn.

Anders zou bijna iedereen in de M en Z met een 6 jarig paard rijden. Lijkt me niet toch?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:34

vreya is nu 4 en ik ben al best goed bezig met springen!
ze vind het wel leuk en kan het ook goed!
ze springt al gauw 70 cm..
is dit slecht? volgens mij niet want ze probeert ook niet te weigeren ofzo..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:21

Marliesje schreef:
Dat moet wel!

Als ik mijn startlijst in de B van volgende week bekijk zie ik al een heleboel paardennamen met een P. Die zijn dus al 7 jaar. Ik weet zeker dat er in de L en de hogere klassen nog veel meer zijn.

Anders zou bijna iedereen in de M en Z met een 6 jarig paard rijden. Lijkt me niet toch?

Wat je nu zegt op de quote van schoentje is tegenstrijdig, jij beweert nu dus OOK dat er oudere paarden rondlopen....

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:43

Citaat:
Cijfers komen gewoon uit de bladen....

HMM.. uit de penny zeker?

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:51

orionneke schreef:
Wat je nu zegt op de quote van schoentje is tegenstrijdig, jij beweert nu dus OOK dat er oudere paarden rondlopen....

Inderdaad ik ben het met Schoentje eens. Ik wilde haar uitspraak alleen bevestigen.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:16

jaja, had ik al begrepen, thanks Lachen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:48

runningkawa schreef:
Nogmaals denk ik dat hier vele denken dat springpaarden elke dag over 140 moeten.
Dat is niet zo!
Dressuur is ook voor een springpaard het belangrijkste
dat word dan ook het meeste gedaan.
Ook oefeningen met 2 balken op de grond
oefeningen met kleine sprongetjes.
want als je technisch de kleine dingen netjes kunt springen, kun je het grote werk ook.
Veel ruiters die alleen op concours wat hoger gaan.

daarbij blijft het belangrijkste goede begeleiding.
en dan kom je er ook achter dat springen niet gaat over hoeveel mogelijk hindernissen met flinke hoogte kan ik dagelijks overwinnen Lachen

Helemaal mee eens!!!

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:48

Ik heb de mijne vrij laten springen toen ik haar net had (3 jaar) gewoon een laag hindernisje. Puur voor de lol voor haar. Voor afwisseling..
Toen ze 4 was gooide ik haar regelmatig buiten op het veld (wat overigens gewoon zand is Tong uitsteken) los..
En bouwde een hindernis van minstens 1 meter waar ik haar vrij over heen liet springen.
Ze vind dat leuk.. Nou ik vind het ook leuk als zij er plezier in heeft.
Ik laat haar dan een keer of 5 er over heen gaan en dan vind ik het wel weer mooi geweest.

Soms zelf stiekem een sprongetje nemen, maar dan niet hoog. Ja misschien 1 hoge..
Maar ik rij vooral dressuur met haar.. En ben zelf ook niet echt springerig-aangelegd o.i.d.. Dus ik hou het bij dressuur, maar laat haar dus wel los springen.. Vooral voor de afwisseling van het gebruik van heel haar lichaam.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 23:09

annegti schreef:
Ken ook een paard wat thuis helemaal geen dressuur mee gereden wordt maar wel Z met 30 winstpunten loopt op zijn 7e jaar. Volgende week ZZ trouwens want hij moet ook nog naar de paardendagen. Die mafkees loopt gewoon 5x per week aan de lange lijnen als een tuigpaard omdat er geen dressuur mee te rijden is en 1x per week trainen ze wat op het springen onder de man. Zodra er hindernissen staan is ie pas te rijden, zonder hindernissen is het een rodeopaard.

heb je dat stukje over MissMontana gelezen? Die rijdt de groom door de week, Emile zit er alleen maar op concours op, daar valt nl ook niet mee te dressuren.