Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Stel,als je je paard gewoon goed in de aanleunig hebt,en je wilt galopje maken, en je paard pakt het bit vast en zijn hoofd omhoog en gaat rennen.Wat doe je dan??????????
Zie de oplossingen hiervoor ...Citaat:aan rennen met het hoofd omlaag,in de goede aanleuning wat dan te doen?
NANZA schreef:Altijd ruiters fout!!! Paard kan alleen maar vastpakken als jij zelf (als ruiter zijnde) het ook doet !!! Loslaten dus !!! En naar je hand toerijdenVeel succes !!!

Zep schreef:Als ze dom aan de kletter slaan zijn imo alle middelen geoorloofd. Ik quote mijn trainer: "If he wants to be a oliebolhead then treat him like one"
Punt is dat veel aanleuningsproblemen ontstaan door "chronische ruiterfouten" en dan doe je er imo beter aan de oplossing voor dat probleem te zoeken.
@nanza: daarom moet je in zo'n geval ook niet aan je teugel gaan hangen maar 1 flinke ruk geven waar ze meteen van stilstaan
Zauber schreef:Dus er bestaan geen lastige paarden?????
Als je gewoon een normale aanleunig heb,zonder dat je aan de teugels hangt of trekt en met je been naar de hand toe rijd en ze gaan er nog van aan de kletter,dan ligt het dus aan de ruiter?
missnynke schreef:nou ja moet natuurlijk wel normaal contact kunnen houden met de mond. ik zou, als je paard dat doet, hem een rotschop met je hakken geven en de teugels meegeven, zodat het paard niet het gewenste effect heeft, en daarna meteen de teugels weer op maat maken, dit steeds weer opnieuw.