een draver@dressuur work in set

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:04

Je hoeft haar ook niet aan de teugel te laten lopen ( wat een rot term).
Alhoewel dat vanzelf komt als hij genoeg ontspant.
Bij dravers werkt het juist averechts om de teugels vast te houden. Hierdoor geef je ze juist de kans om harder te gaan.
Het werkt veel beter als je een korte ophouding maakt en dan weer ontspand. Dat komt veel beter aan bij je paard en zorgd er voor dat je armen niet 10 meter langer zijn als je van je paard afstapt.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 18:30

ben net op stal geweest en ik had het gevraagd op stal over haar handen en toen zeiden dat dat hoorde op wedstrijd zie je dat ook. niet je handen hoog houden maar lang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:44

miekelover schreef:
ben net op stal geweest en ik had het gevraagd op stal over haar handen en toen zeiden dat dat hoorde op wedstrijd zie je dat ook. niet je handen hoog houden maar lang

Goh, dan hebben ze de regels zeker veranderd. Clown

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:48

leuk beessie hoor die uitgestrekte draf foto is inderdaad mooi

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:05

miekelover schreef:
nee we hadden ff de cap afgedaan voor de foto en we gingen maar 2 min rijden ofzo voor de foto en daarna hadden we de bandage er weer om gedaan.

Haha, altijd als ik foto's maak doe ik juist een cap op, voor de rest rijd ik er echt nooit mee *LOL*. Mooie foto's hoor, je zou niet zeggen dat het een draver is, en wat een uitgestrekte draf zeg Kwijl!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:29

miekelover schreef:

Vraag me af waarom anky dan niet zo rijd Clown

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 21:32

Breitling schreef:
Vraag me af waarom anky dan niet zo rijd Clown

ik zou het niet weten oke niet iedereen rijd perfect zelfs anky niet

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:34

Nou ik neem aan dat anky toch wel weet op welke hoogte ze der handen moet houden Haha! Ik heb zelf ook altijd geleerd dat je je handen hoog moet houden Schijnheilig

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 21:35

ja dat heb ik ook geleerd maarja heb geen zin om verder in te gaan over hoe je nu je handen meot houden

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:39

miekelover schreef:

Dit schreef jij. Naar mijn idee hebben ze er dan niet echt veel verstand van bij jou op stal Lips are sealed

En vraag me ook af hoe het een kwpn ex draver kan zijn Verward

Vind het trouwens wel een leuk paardje!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 21:40

weet ik veel ik wist niet precies hoe dat heette als ze niet meer op de ren baam gelopen heeft of dat nog steeds een draver is of een ex draver. En op stal hebben ze wel verstand van paarden. jij kan daar niet op oordelen omdat ze 1keer een andere mening hebben dan andere mensen op bokt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:48

Nou ik weet wel dat ze erg fout zitten als ze zeggen dat je je handen zo laag hoort te houden. Maar als jij dat advies wilt opvolgen moet je dat vooral doen!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 22:28

ik zeg toch niet dat ik mijn handen zo hou kijk maar bij mijn topic mieke@work ik hou mijn handen niet zo

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:41

Zoals jij ze hebt is het goed alleen oppasse dat je niet met piano handjes gaat rijde Tong uitsteken

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:28

Dames (en heren ? Knipoog),
Ik heb dit topic doorgelezen en naar mijn mening gaat het er niet helemaal aan toe zoals we het graag zien.
Het leuke aan discussies kan zijn (!!!) dat er op een opbouwende manier over en weer een discussie gevoerd kan worden over een aantal zaken.
Dat houdt in dat de topicstarter open staat voor tips en commentaar (dat is tenslotte het doel van het plaatsen van de foto's), en dat degenen die reageren zowel de topicstarter als de andere gebruikers met respect behandelen.
Uiteraard is het toegestaan om je mening te verkondigen, maar graag wel op een constructieve manier en met respect voor elkaar !

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:32

miekelover schreef:

Goh, ik had pas nog op m'n protocol: handen te laag... Dan moeten ze bij mij wel op m'n knieën gezeten hebben blijkbaar.

Je moet ontspannen trouwens niet verwarren met lange teugel...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:34

miekelover schreef:
dat is het juist. je heb dan haar beter in de hand anders gaat ze kei hard draven en galoperen in het bos ook je kan nie met lange teugels rijden anders gaat ze er als een speer vandoor

Om m'n vorige post toe te lichten, iemand zegt dat je moet ontspannen en dan antwoord jij dit.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 19:08

wat zeggen ze nu hierboven

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:58

misschien zou het handig zijn om iemand met wat meer verstand erbij te halen en te gaan lessen

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:25

Whahaha *valt van stoel, rolt over de grond van het lachen, probeert weer op te staan; lukt niet, staat op* Op wedstrijden heb ik dat echt nog zelden gezien en als het een "regel" is moet het dan een regel bij de KNHS zijn ofzo ???

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 00:04

Uhm, ik ga niets zeggen over je houding of manier van rijden, maar ik vind wel dat je ene bandage niet goed hangt. Veel te diep, hangt veel te ver over de kogel. De bandage mag tot net rond de kogel, die van jou hangt in haar kootholte...

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 19:22

ik rij er niet op dat is onze nieuwe berijdster.

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:21

Het valt me wel op dat Miekelover overal een weerwoord op heeft Haha!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 23:28

hahah Bloos Bloos Bloos schaam schaam

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:07

miekelover schreef:
nou als jullie het allemaal beter weten dan moet je maar een keer op mairska rijden die hangt zo erg in je hand dat het gewoon zeer doet. Het is geen Z dressuurpaardje maar een draver die het moelijk vind om te ontspannen en om aan de teugel te lopen

Je vragt toch aan hun wat ze er van vinden??Loop dan ook niet alles goed te praten en daarna ook nog eens te zeggen: "tja als jullie het allemaal beter weten moet je..." dat slaat dus echt NERGENS op!!! Boos! dan moet je ook niet vragen wat ze er van vinden... Scheve mond