[sgw] de grote verdwijntruc: Pablo en de afsprong

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:19

Eng, echt goed van je dat je gewoon door durft te rijden!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:31

Jezus.... Ik krijg helemaal de kriebels als ik er maar aan DENK dat ik dat was in dat filmpje... Ik blijf toch lekker met paard en al op de grond voorlopig Tong uitsteken

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:39

Uhhll echt eng Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig dat jullie er niets aan over hebben gehouden Lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:47

Najaaa. Zo hoog is het ook weer niet, ze is niet in een ravijn van 15 meter diep gevallen ofzo. Een sprong van een dikke meter naar beneden kunnen ze wel hebben hoor... Alleen als je er als ruiter niet op verdacht bent komt het wat onverwacht. Maar een beetje SGW ruiter moet daar tegen kunnen, Dat zijn geen watjes..... en de paarden ook niet.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:59

het was wel wat meer dan een meter. maar een sgw-ruiter heeft toch geen hardere botten dan een dressuur ruiter? hoezo moeten ze daar beter tegen kunnen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 23:18

annegti schreef:
Najaaa. Zo hoog is het ook weer niet, ze is niet in een ravijn van 15 meter diep gevallen ofzo. Een sprong van een dikke meter naar beneden kunnen ze wel hebben hoor... Alleen als je er als ruiter niet op verdacht bent komt het wat onverwacht. Maar een beetje SGW ruiter moet daar tegen kunnen, Dat zijn geen watjes..... en de paarden ook niet.

Misschien een toelichting voor nodig want de stills zijn niet zo duidelijk. Annegti, het is dus niet zo dat Pablo er gewoon afspringt, we vallen er zijwaarts af en klappen dus gewoon om. Ik viel op mijn rechterzij, net als Pablo (gras zat tot op het zadel) en ik was echt even alle lucht uit mijn longen kwijt. Dit was echt een rotval, en dat zeg ik niet zo snel. Ook Rob Jansen was behoorlijk geschrokken.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:27

fsoudan schreef:
Oei... dat is nou de reden dat ik niet zo gek ben op dat soort dingen (om zelf te doen dan)

Ziet er naar uit!

mee eens,alleen ben er ook niet gek op dat anderen het doen,
hiermee verwonden heel veel paarden en ruiters zich toch of niet?

(B.T.W bij mij gaat het ook in slomotion)

gelukkig zijn jullie nog wel helemaal heel Tong uitsteken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:27

Een crosser is gewoon veel harder voor zichzelf als het gemiddelde dressuurmiepje. Feit is dat als je door het het bos galoppeerd je nogal eens in aanraking komt met een overstekende tak etc.

Als ik zo tel zijn het 5 a 6 bielzen op elkaar, dat valt toch wel mee. Alleen kan ik natuurlijk niet zien hoe diep het aan de andere kant is. Overigens mag een afsprong in het L paarden al 1.40 zijn, dus hij zal wel niet bij zijn pootjes afbreken.

De gemiddelde crosser zeurt niet maar probeert het gewoon nog een keer.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 23:29

hij landde niet op zijn voetjes, hij landde plat op zijn rechterzijkant en ik daar net naast.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:23

loez schreef:
hiermee verwonden heel veel paarden en ruiters zich toch of niet?

Nee hoor met springen gebeuren net zo vaak ongelukken. Er bestaat 1 groot vooroordeel over sgw, en dan heb ik het dus niet over milatry, dat het heel gevaarlijk is.
Het is niks gevaarlijker dan springen hoor.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:48

Ik ben een dressuurmiep, en ik maak ook weleens een bosrit. Bij een cross worden die afhangende takken weggesneden, en als ik een bosrit maak niet. Ik snap verder eigenlijk niet wat het hele verhaal hiermee te maken heeft Verward

Ik heb naast die trap gestaan. Ik schat het op 1.40 zo ongeveer (ik heb het gat wat Pablo daar gemaakt heeft maar even dichtgegooid). Bewust van een afsprong van 1.40 afspringen is totaal iets anders als ergens vanaf donderen.

Verder heb ik Lielle totaal niet horen zeuren en is ze idd gewoon doorgereden daarna.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:33

jeetje Lielle wat heb je een klap gemaakt als ik dat zo zie.Zag hij het gat niet of?
Ik zal zo je verslag eens lezen. fijn dat je weing tot niets hebt en dat je door kon rijden

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:40

Hij keek recht in de zon, waardoor hij niet zag dat recht geen grond was.. hij stapte "in het niets", en viel zijwaarts eraf..