Lesley @ work met hackmore

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 12:48

Tancreda4"]
Ziet er netjes uit, maar ook ik kijk een beetje benauwd naar de fotos hoe de hackamore hangt... Neusbeen, luchtwegen....

Ik vond hem bij mij al te laag zitten... KLIK

Maar ja, je moet lekker doen wat je niet laten kan Lachen
[/quote]

Ja hij is al een paar keer ademloos neergestort en zn neusbeen is deze week al 7 keer gebroken *LOL*

[quote="LiSSy schreef:
jlours ben ik zeker niet... ik ben het met de anderen eens van de hackamore, die moet echt een stuk hoger, daar waar een gewone gecombineerde neusriem ook zit.
ik vraag me ook af of dat paard wel lang laag kan, ik vind namelijk dat hij nogal gespannen is in de rug en zijn achterbeen niet onder brengt.

Ik zal binnekort foto's maken als ie stof zuigt Lachen

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:02

ik vind het leuke foto's hoor!
over de hackamore, daar heb ik geen verstand van en als mijn instructice zou zeggen dat ie zo goed zit, zou ik hem ook zo hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:26

Citaat:
Ja hij is al een paar keer ademloos neergestort en zn neusbeen is deze week al 7 keer gebroken

waarom neem je het niet gewoon aan als iedereen zegt dat hij te laag hangt?

dat neusbeen breken valt denk ik allemaal wel mee.
maar dat hij te laag hangt is toch echt zo

hij moet net 2 vingers onder het jukbeen zitten.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:29

pony25 schreef:
jalours ben ik niet die van mij is mooier Knipoog

Of topic, maar wat een verschrikkelijk kinderachtige reactie Lips are sealed.
Dat gaat toch helemaal nergens over, bah.

Ik vind het er goed uitzien INkie, volg de topics over jou en Lesley wel een beetje (vind het een erg leuk paard) en volgens mij zijn en worden jullie een mooie combi .

Van hackamore's heb ik ook geen verstand, maar zou zelf ook gewoon op mijn instructrice vertrouwen. Of er anders een keer een ander naar laten kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:22

Het is een mooi paardje inderdaad, maar neem nou maar gewoon van iedereen aan dat dat ding zekrr weten te laag hangt. Maar ligt het aan mij of was ie eerst wat voller?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:39

Wat denken jullie ervan om op te houden over het hackamore-gepiep. Lijkt mij dat TS zelf dondersgoed weet wat ze doet. Al hangt ze er 10 hackamores aan, ter hoogte van z'n neusgaten. Is HAAR paard en zij vraagt geen opmerkingen over 'of de hack wel goed hangt'.

Dit vind ik zo vreselijk he! Hier op bokt zijn het allemaal Anky's! Bah!! Boos!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:46

volgens mij weet ze nu echt wel wat jullie van die hackmore vinden, als het al 100x gezegt is, en ik heb gehoord dat als lesley iets niet pikt hij het ook echt niet doet, en het beeld ziet er gewoon goed uit, dus volgens mij heeft hij er ook weinig problemen mee! Als haar instructrice het toch zegt, dan zal het vast wel goed zitten,

het ziet er goed uit inki, veel succes met de wedstrijden!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:52

Quellian schreef:
Wat denken jullie ervan om op te houden over het hackamore-gepiep. Lijkt mij dat TS zelf dondersgoed weet wat ze doet. Al hangt ze er 10 hackamores aan, ter hoogte van z'n neusgaten. Is HAAR paard en zij vraagt geen opmerkingen over 'of de hack wel goed hangt'.

Go girl! Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:04

Als ik het bit om de oren van mijn paard hang ipv in haar mond en ze loopt desondanks goed, krijg ik daar toch ook reactie's op Verward

Het maakt niet uit dat dit paardje goed loopt, deze hack zit gewoon veel te laag, en werkt niet in op de manier waarvoor hij bedoelt is Clown

Een instructrice is niet heilig...

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:09

Misschien kunnen we hier anders uit opmaken dat INkie de teugels dus helemaal niet nodig heeft en hem perfect op haar zit kan rijden? Dat lijkt me een hartstikke groot compliment INkie Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:11

Quellian schreef:

Iedereen die foto's neerzet kan opmerkingen verwachten. Bokt is er toch ook niet om allemaal maar elkaars paarden op te hemelen, maar ook om dingen te leren en af en tole een goede discussie te voeren. Sommige dingen mogen best gezegt worden en als ze dr problemen mee heeft moet ze dat rechtstreeks zelf maar zeggen. En waarom ben je dan meteen een Anky Verward )(Als je je zo aan iedereen ergert waarom ben je hier dan nog?? even btw) slaat IMO nergens gezine ik die nog nooit met hackamore heb zien rijden hoor Knipoog . Maar goed, zal wel aan half bokt liggen dan.. Vind overigens (betrek dit niet meteen op de topicstarter)b mensen die nooit iets van anderenb aannemen en alles zelf wel denken te weten nog veel erger. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-06-04 16:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:13

Lydiia schreef:
Misschien kunnen we hier anders uit opmaken dat INkie de teugels dus helemaal niet nodig heeft en hem perfect op haar zit kan rijden? Dat lijkt me een hartstikke groot compliment INkie Haha!

In dat geval hadden de teugels in een boogje moeten hangen, zoals bedoelt is met een hack, misschien loopt dit paardje wel zo goed omdat de hack erg scherp inwerkt door deze manier van bevestigen en de teugelvoering niet juist is in combinatie met een hack...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:15

Omdat iedereen het altijd zo goed denkt te weten... DAT vind ik zo vreselijk!

En als zij ervan uitgaat dat het goed is, dan is het goed. Over, klaar, uit, punt. Daar kun je wel over doorzagen, heeft geen nut. Iedereen in z'n waarde laten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:24

Quellian"]
Omdat iedereen het altijd zo goed denkt te weten... DAT vind ik zo vreselijk!

En als zij ervan uitgaat dat het goed is, dan is het goed. Over, klaar, uit, punt. Daar kun je wel over doorzagen, heeft geen nut. Iedereen in z'n waarde laten.
[/quote]

Dat ben ik dus niet met je eens! Ook ik geef geregeld les, en als ik wil kan ik mijn leerlingen ondersteboven laten zitten en zeggen dat het zo hoort!

Feit is en blijft gewoon dat de hackemore verkeerd hangt. Als wij daarop willen wijzen mogen wij dat! Of de ts het daar nu mee eens is of niet. Als ik haar was zou ik haar arrogantie achterwege laten en luisteren naar de bokkers die dagelijk met zo een ding rijden.

[quote="INkie schreef:
Commentaar mag mits onderbouwd! Het meeste weet ik zelf wel. Ik heb het allerliefst tips hoe ik t kan verbeteren *LOL*

gr. Ingrid

Ze vraagt om commentaar, die onderbouwen we ook nog voor haar! En nog is het niet goed genoeg. Stel je voor dat je gecorrigeerd wordt.

Het is niet de eeuwige bemoeizucht van bokt wat vervelend is, het is het koppige van de mensen die dingen fout doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:26

irish_lady schreef:
Ze vraagt om commentaar, die onderbouwen we ook nog voor haar! En nog is het niet goed genoeg. Stel je voor dat je gecorrigeerd wordt.

Het is niet de eeuwige bemoeizucht van bokt wat vervelend is, het is het koppige van de mensen die dingen fout doen!

Neemt me de woorden uit de mond . Enige arrogantie is toch wel bij haar te bespeuren.

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:11

Als 1 iemand dit heeft gemeld weet ze dit ook... nu hebben er al weet ik hoeveel mensen gereageerd met dezelfde opmerking. Laat haar lekker zelf uitmaken wat ze doet. Ze gaat echt niet roekeloos met haar paard om, is er super blij mee (ik volg de topics ook Knipoog ) en heeft het beste met het beestje voor, ik ben het dan ook helemaal met Quellian en Rockey eens. Natuurlijk mag je commentaar geven, maar als ze aangeeft dat ze hiervoor kiest accepteer dat dan ook.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:19

kirstin schreef:
Ze gaat echt niet roekeloos met haar paard om, is er super blij mee (ik volg de topics ook Knipoog ) en heeft het beste met het beestje voor.

Ja maar waarom luistert ze dan niet? Als ze het beste met hem voorheeft? We zijn echt niet een stelletje randdebielen zonder paardenverstand! Dit zeggen we om te helpen en niet om haar de grond in te boren!

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:25

Dit is een oneindige discussie. Inkie heeft gezegd dat ze op haar instructrice vertrouwd. Voor de rest heeft ook iedereen z'n woordje kunnen doen over de hoogte van hack.
Niemand zegt dat jij er geen verstand van hebt Irish_lady... Het zal ook vast wel dat ie te laag hangt, maar dit is internet, je kan iemand niet verplichten om iemand anders zijn zienswijze door te voeren.

Jammer dat dit soort topics iedere keer zo raar eindigen..

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:30

Inderdaad, ik zeg niet dat jullie geen gelijk hebben en dat jullie randdebielen zijn, maar zoals fabienne al zei, ze vertrouwd haar instructrice hierop.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:54

Ook als die er compleet naast zit?

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:08

Ja waarschijnlijk wel, want als je eenmaal een instructrice hebt waar je op vertrouwd dan neem je daar veel van aan..
En als je er zelf geen ervaring mee hebt helemaal.

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:08

Dat is dan nog steeds haar keuze....

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:10

Klopt helemaal!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:15

dus als ik mijn paard bij wijze van met de slof op de bokrst trek omdat mijn instructrice zegt dat dat goed is maakt het jullie ook niet uit?

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:27

Dat maakt mij wel uit.. Zal het je ook duidelijk maken dat het niet goed is.
Maar ik bedoel met m'n antwoord dat je niks kan verplichten. Al helemaal niet via internet.