runningkawa schreef:Wat ik wel raar vind dat als ik wielspoorttjes aan doe, kawa werkelijk vliegt (beter gezegt bijna vlucht) voor mijn been, wat hij op gewone sporen niet doet.
Bij hem komt het dus zeker weten scherper aan.
in een discussie van een jaar terug werd er toen gezegt dat je ze dan verkeerd gebruikt, wat imo best zou kunnen. je moet ze namelijk meer laten rollen.
Maar ik weet van mezelf dat ik goede controle over mijn benen heb, ik alleen de spoor gebruik op het moment dat ik dat wil. Maar mij lukte het in die paar keer gebruik dan niet op de juiste manier,. blijkbaar.
En het kan best zijn dat het dan fijne sporen zijn, misschien zelfs wel zachter. Maar niet dat het altijd zo is.
maar om dus op een gewoon forum te zeggen dat ze zachter zijn dan een klein knopspoortje, dat gaat er bij mij niet in.
ik denk dat als je ze dus niet goed gebruikt ze wel degelijk heel scherp zijn en aangezien we hier niemand zien rijden, zou ik toch een knopsoortje adviseren boven een wielspoor, voordat dat elke verzorgponytje lek gestoken word met een wilspoor.
dat bedoel ik dus ook, aangezien je mensen niet hebt zien rijden zou ik ook eerder een knopspoortje adviseren
maar waarom niet beginnen met een heel klein knopspoortje als het paard niet aan het been is ipv meteen aan de wielen?
het is niet de bedoeling dat je je paard op de sporen naar voren rijd maar nog steeds op je kuit, en dat je de sporen af en toe gebruikt voor verfijning van de hulpen. Want voor de rest moet je been gewoon stil liggen.