Aman @ wedstrijd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:39

Buster schreef:
en die juryleden moeten er inderdaad eens mee om leren gaan; Welshjes in de ring!

Als een Welshje gewoon goed wordt voorgesteld dan kunnen de juryleden daar prima mee omgaan.
Als je goed rijdt maakt het ras helemaal niets uit, daar zijn voorbeelden genoeg van.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:41

Wat ik van andere mensen hoor die al officieel rijden, is dat de jury juist soepeler jureerd, zodat de ruiters gemotiveerd worden.
Als ik ooit aan een onderlinge mee zou doen om te kijken of ik het wel leuk vind, dan zou ik juist gedemotiveerd worden, als ze bijvoorbeeld niet nageefelijk loopt, en het dus voor gezien houden.

En ik neem aan dat het Marrie meer om de figuren en verzorging ging, dan om het nageeflijk lopen. Nageeflijkheid kan je overal oefenen, buiten of in de bak, figuren gaat een beetje moeilijk over een dijk.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 15:42

Ja idd ThePast03 dat zeker. Ikheb het een beetje verkeerd omschreven mijn fout!! Het was zo dat de jury de Kwpners erg hoge punten gaven, niet bij ons want daar reden geen Kwpners in mee Knipoog
Maar me tante reed L met haar Fries, deed het super. Maar een ander met een dressuurpaardje deed het ontzettend slecht en scoorde volop hoge punten en was 1e echt onbegrijpelijk! Nou ja ach er zijn daar al voldoende topics over geweest!!!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 15:44

Kusia schreef:
Wat ik van andere mensen hoor die al officieel rijden, is dat de jury juist soepeler jureerd, zodat de ruiters gemotiveerd worden.
Als ik ooit aan een onderlinge mee zou doen om te kijken of ik het wel leuk vind, dan zou ik juist gedemotiveerd worden, als ze bijvoorbeeld niet nageefelijk loopt, en het dus voor gezien houden.

En ik neem aan dat het Marrie meer om de figuren en verzorging ging, dan om het nageeflijk lopen. Nageeflijkheid kan je overal oefenen, buiten of in de bak, figuren gaat een beetje moeilijk over een dijk.

Dat dacht ik dus ook!! Maar het tegendeel is bewezen! Maar ja we zullen maar zeggen van je fouten leer je he?!

Er waren geen hogere punten dan ik d8 150 gegeven! Terwijl het met die friesjes en die ene haf heel goed ging!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:46

Ik kan er niet over oordelen zonder de combinaties gezien te hebben natuurlijk. Een beetje persoonlijke voorkeur zal een jury altijd hebben, sommige houden niet van vossen met veel wit, anderen weer niet van schimmels etc. Maar ik Friezen genoeg gezien die kwpn-ers eruit reden.
Als je een goede proef neerzet kunnen ze echt niet om je heen en er zal geen jury zijn die enkel omdat hij niet van een bepaald ras houdt een combinatie te weinig punten zal geven.
Vaak als je een video terugkijkt snap je wel waarom je toch minder punten hebt als die ander.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:48

Jullie gaan steeds meer vooruit! Ik heb de 1e foto's gezien en dan vergeleken met dit, ziet er echt veel beter uit.
Nageeflijk komt vanzelf. Eerst voorwaarts en dan de rest pas.

Het belangrijkste is nog steeds dat je zelf en je paard lol hebben en dat je het gevoel hebt dat het lekker ging.
Wat dat betreft heb je dus een goede wedstrijd gereden. Tsja, en dat de jury (en sommige mensen hier op bokt) er anders over denken.... Ik zou zeggen: lekker laten denken, zolang jij maar plezier hebt in je paard!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 15:50

Tja... bij mij zijn er ook filmpjes gemaakt. Pfiew Bloos ik weet dus ook wel waarom ik lage punten heb hoor Knipoog hihi ik kan er gelukkig wel om lachen en ga hard met aman aan de slag! We komen er wel daar heb ik het volste vertrouwen in! Volgende keer doen we het gewoon weer een stukje beter!!! Ik was al blij dat ze braaf was!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:50

Amanda schreef:
Jullie gaan steeds meer vooruit! Ik heb de 1e foto's gezien en dan vergeleken met dit, ziet er echt veel beter uit.
Nageeflijk komt vanzelf. Eerst voorwaarts en dan de rest pas.

Het belangrijkste is nog steeds dat je zelf en je paard lol hebben en dat je het gevoel hebt dat het lekker ging.
Wat dat betreft heb je dus een goede wedstrijd gereden. Tsja, en dat de jury (en sommige mensen hier op bokt) er anders over denken.... Ik zou zeggen: lekker laten denken, zolang jij maar plezier hebt in je paard!

Amen

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 15:51

Dank je aman, naamgenoot hihi!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:54

Ha ha, ja, idd.
Ik zal ongetwijfeld wel weer het begin van een discussie zijn.
Helaas word je mening ook niet altijd geaccepteerd hier.
Maar zo is het toch? Mensen die echt rijden voor de punten en er geen plezier meer in hebben kunnen er volgens mij beter mee stoppen.

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:57

Leuke foto's..Ik ga ook maar geen commentaar geven..Grappig om te zien ik ben daar toen onderuit gegaan met me paardje..

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 15:57

Ja daarom, ik heb er enorm veel plezier in gehad met aman, de punten zie ik ook echt als iets positiefs! Jammer dat het laag is maar wel fijn dat ze overal opmerkingen hadden bij gezet als het bijv. een 4 was! Ik ga daar iig mee aan de slag en we leren er weer een hoop bij zo!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:04

Heb ik toen ook gedaan na m'n onderlinge. Mijn punten waren alleen wat hoger (154 en 160). Het commentaar sloeg vooral op mij en m'n houding. Daar heb ik heel veel aan gehad.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:31

Marrie schreef:
Ja idd ThePast03 dat zeker. Ikheb het een beetje verkeerd omschreven mijn fout!! Het was zo dat de jury de Kwpners erg hoge punten gaven, niet bij ons want daar reden geen Kwpners in mee Knipoog
Maar me tante reed L met haar Fries, deed het super. Maar een ander met een dressuurpaardje deed het ontzettend slecht en scoorde volop hoge punten en was 1e echt onbegrijpelijk! Nou ja ach er zijn daar al voldoende topics over geweest!!!

Euhm,, hoop n iet dat dit op mij slaat Haha!
Mijn eerste proef ging redelijk, halverwege begon hij langzaam een beetje uit elkaar te vallen, maar dat kon ik gelukkig snel weer oppakken. En zonde van mijn middengalop... wissels om de pas worden helaas nog niet gevraagd in de L Knipoog
De tweede proef (die jij gezien hebt denk ik) was echt de slechste die ik in mijn leven heb gereden geloof ik.
Ik moest er aan de ene kant wel om lachen.. Flapsie kwam de ring in, die oren ginegn rechtop, en hij had zoiets van... zo heeeee we kunnen ook wel een feestje bouwen in de ring! Ik kon eigenlijk weinig meer doen, het was net een vat buskruid. Ik had echt geeneen onderdeel dat ik netjes vond gaan, ja het afgroeten Haha!
Hoe ik daar in godsnaam ooit 156 punten mee had kunnen scoren mag joost weten, en nog 2e ook in die proef??? Vind je het gek dat ik je niet geloofde? Knipoog Normaal loopt ie zoieso veel beter, heel zijn schwung was een beetje weg, die die normaal heel erg heeft.. Hij liep zo voorzichtig!
Maargoed, we hebben weer wat geleerd.. daar ging het om..
Pffff. ik vond trouwens wel dat er een hoop trixers reden in Rhoon zeg , handjes vast en raggen maar... bah..
Ik vind jou iig irl fijn rijden, en ik vond je ponyook niet overdreven dik ofzo..is me iig iet echt opgevallen zo snel..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:59

waarom zet je fotos op bokt als je toch geen commentaar wilt Verward

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:02

Ze vroeg om ander commentaar. Dus niet het commentaar dan Aman dik zou zijn, of de punten die ze eerder noemde, maar tips.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:02

achzo... dan heb ik niets gezegd

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:50

leuke foto´s hoor. heb je je zenuwen nog in bedwang kunnen krijgen? eerlijk gezegd als ik je foto´s zo ziet, dan lijkt het me best leuk om het met wessel ook een keer te proberen (zeg ik nu dan...).
jij en aman hebben in ieder geval de eerste stap gezet en kan je werken voor de volgende wedstrijd, zolang je zelf je fouten erkent en daaraan gaat werken kan het alleen maar beter gaan. eerlijk gezegd vind ik het er niet slecht uitzien voor een pony die net een goed jaar onder het zadel is.
komt helemaal goed met jullie 2en.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 08:22

Dank je Duivelintje Knipoog

Passionato, nee het slaat niet op jouw! Mijn tante reed L met haar Fries! Maar zat niet bij jou hoor!
Jij rijd ook goed hoor. Ik vond er idd een paar meuten tussen zitten die erg aan het zagen waren ja! Maar ja joh Scheve mond

Zo slecht vond ik het bij jou btw niet gaan hoor, je paard heeft ook uitstraling en hij is echt mooi! Loopt netjes dat scheelt allemaal een hoop hoor Knipoog En nee joh aman is ook niet dik, het lijkt op de foto's dat ze dik is maar dat is ze IRL niet, maar ja ach dat weten die mensen hier niet he?! Wel knap dat ze zo kunnen oordelen! Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:49

Marrie schreef:
Zo slecht vond ik het bij jou btw niet gaan hoor, je paard heeft ook uitstraling en hij is echt mooi! Loopt netjes dat scheelt allemaal een hoop hoor Knipoog En nee joh aman is ook niet dik, het lijkt op de foto's dat ze dik is maar dat is ze IRL niet, maar ja ach dat weten die mensen hier niet he?! Wel knap dat ze zo kunnen oordelen! Tong uitsteken

als je hier fotos zet, dan kan je je er aan verwachten dat ze hun commentaar op de foto bazeren! op de foto lijkt je paardje inderdaad nogal dik...dus...
ik zou ook zeggen dat hij te dik is sorry! maar op de fotos lijkt dat wel zo

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:59

Eens, ze lijkt idd aardig dik op de foto's

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:04

Ja ach ik weet gelukkig hoe aman IRL is!!! En de mensen die haar gezien hebben ook! Het lijkt op de foto's ook echt zo maar ja ach ze is het niet. Er kan nog wel ietsjes vanaf maar niet veel meer!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:06

Afbeelding
Hier heb je een idee hoe ze is zonder mij!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:07

Maakt toch verder ook niet uit... is ook een kwestie van smaak, de ene houd meer van dikkere paarden, dus die zal een paard niet snel TE dik vinden.
Ik hou daarentegen juist van slanke paarden dus ik vind een paard al snel te dik.
Ieder heeft daar zijn eigen idee over Knipoog

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:08

Ik hou absoluut niet van smalle paardjes!