Paard gaat aan de kletter na opstijgen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:02

Het zijn witte stroomdraadjes, alleen niet heel dik. De paarden en koeien hier blijven iig achter het draad..... Maar dat is misschien ook wel omdat ze weten dat er stroom op staat Schijnheilig

Het is in Bunschoten (vlakbij manege groenendaal/tolboom)

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:07

Manda schreef:

Essie79: Als ik in de trailer opstap ben ik verpletterd als ik eruit kom Haha! Het paard is tegen de 1,80 m.

Haha!

Nee, ik bedoelde op het parkeer terrein waar alle trailers staan. Als je dan een plek om kan zoeken waar hij geen open veld ziet, misschien helpt dat.
Maar het gaat goed zodra je erop zit toch?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 10:13

essie79"]
[quote="Manda schreef:

Essie79: Als ik in de trailer opstap ben ik verpletterd als ik eruit kom Haha! Het paard is tegen de 1,80 m.

Haha!

Nee, ik bedoelde op het parkeer terrein waar alle trailers staan. Als je dan een plek om kan zoeken waar hij geen open veld ziet, misschien helpt dat.
Maar het gaat goed zodra je erop zit toch?
[/quote]

Nou, als ik mijn voeten in de beugels heb val ik er in ieder geval niet af als hij aan de kletter gaat Schijnheilig Hij speerde hem deze keer tijdens het opstijgen en in Hierden ook, maar in Dronten rende hij weg toen de grondpersoon hem loslot na een stuk stappen naar het losrijterrein.

Het is niet zo dat hij eerst een aanloopje nam, hij klettert gelijk vanuit stilstaan in een rengalop weg dus dat is extra moeilijk om hem gelijk om te trekken.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:16

Misschien krijg in nu heel bokt over me heen, maar je zou kunnen proberen tijdens het opstappen even rustig een praam erop te zetten. Tot je goed zit en dan er rustig afhalen.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:23

Hij doet dus zo lomp dat je hem ook niet goed op zijn nummer kan zetten als je er al wel goed opzit?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 10:43

essie79 schreef:
Hij doet dus zo lomp dat je hem ook niet goed op zijn nummer kan zetten als je er al wel goed opzit?

In Hierden: zat ik er goed op bij het trailerveld, ik had hem daarvoor flink gelongeerd en mijn vriend had hem nog vast met longeerlijn door het bit. Hij speerde hem gelijk vanuit stilstand in rengalop en speelte mijn vriend een aantal meter mee achter de longeerlijn. Gingen 3x door een draad heen totdat hij flink moe was van het galoperen en toen pas konden ze hem te pakken krijgen. Ik had er echt geen houden aan... Maar toen schrok hij waarschijnlijk van mijn regenjas die klapperde in de wind en de longeerlijn die er achteraan sleepte.
Nog steeds in Hierden: 2 super proeven gereden en 2 wintpunten en prijzen. Willen we de kalkoenen eruit draaien als ik er nog op zit, speert hij hem weer, springt over de witte wedstrijdhekjes zo bij een ander de proef in.... Geen houden aan.... Maar dit was ook zijn eerste buitenwedstrijd.

In dronten: Eerst gelongeerd en ingereden in de buitenbak, daar dus ook opgestapt en dat ging echt goed. Daarna naar het inrijgras gestapt met iemand die hem daar heen leidde, daarna ging hij even in draf aan de haal maar kreeg ik hem wel terug. Hij doet dan zijn kop naar beneden en houdt het bit vast zodat ik geen moet te zeggen heb. Goede proef gereden, winstpunt en prijs en heeeeel lang gestapt op dat terrein om hem te laten wenen. Hij was heel braaf verder.

In Zeewolde: Eerst gelongeerd, daarna erop en toen ik er half opzat speerde hij in rengalop weg en verder ken je het verhaal wel Schijnheilig In de wedstrijdring verder geen problemen behalve een doodmoe paard Lachen.

Tijdens buitenritten alleen: Heel braaf van huis af. Als meneer vindt dat het tijd wordt om terug te gaan draait hij zich om en speert in rengalop terug Schijnheilig Geen houden aan, weer zijn kop naar beneden en het bit vast. Voor straf moet hij dat hele stuk ook weer terug galoperen. Als je met andere paarden bent doet hij het niet.

In bakken: Geen enkel probleem, super braaf, nageefelijk en goed aan het been.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:00

En helpt het om er een slof onder te hangen. Puur en alleen als noodrem?

Staat bij ons op stal een paard dat als ze er vandoor gaat, ook 'r kop naar beneden trekt, bit vastpakt en gaat rennen. Bij haar is de slof een prima noodrem.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 11:04

Richtje schreef:
En helpt het om er een slof onder te hangen. Puur en alleen als noodrem?

Staat bij ons op stal een paard dat als ze er vandoor gaat, ook 'r kop naar beneden trekt, bit vastpakt en gaat rennen. Bij haar is de slof een prima noodrem.

Dat kan ik weer eens proberen ja... Maar dat mag toch niet op wedstrijden?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:09

Ik heb eigenlijk geen ervaring met wedstrijdrijden, dus dat zou ik je niet kunnen vertellen. Maar zou er anders, als je de situatie uitlegt niet wat te regelen zijn? Of anders gewoon een paar keer oefenen op vreemd open terrein, als er geen wedstrijd is, maar wel met slof....

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:10

Ik denk dat ik een sterke kerel zou vragen hem een paar keer op concourterrein rond te rijden zodat hij dit soort geintjes afleert. Ik denk inderdaad dat het ander levensgevaarlijk wordt.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:11

Ik ken het paard verder niet, maar ik denk dat die van mij het toch weer even uit zou proberen op het moment dat ik er dan zelf op zou stappen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 11:11

Marliesje schreef:
Ik denk dat ik een sterke kerel zou vragen hem een paar keer op concourterrein rond te rijden zodat hij dit soort geintjes afleert. Ik denk inderdaad dat het ander levensgevaarlijk wordt.

Goed idee. Maar waar vindt ik zo'n kerel? Iemand interesse mijn paard eens voor me in te rijden? Schijnheilig

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:18

Niemand bij je rijvereniging die het aandurt?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 11:23

Ik ben niet-rijdend lid van een rijvereniging en heb les ergens anders. Ik rij dus nooit in groepslessen en ken de mensen van de rijverening niet... Verder zou ik niemand weten...

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:28

Marliesje schreef:

dacht ik ook al. Een die hem gelijk op zijn nummer zet als hij er weer vandoor gaat en hem een keer goed afdroogt..
Ik zou het aan een springruiter vragen, die dan ook op wedstrijd moet zijn.
Misschien weet Pipo nog iemand? Ik dacht aan een Julian Kraay uit Nijkerkerveen, die heeft wel wat ervaring daarmee, dacht ik.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 09:08

Ik heb iemand gevonden !!! Een Z ruiter die me wil gaan helpen met trainen en op wedstrijden OK dan! Ze komt vrijdag al rijden op Ryan om te kijken hoe hij is...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:32

Hey super OK dan!
Houd je ons op de hoogte? Heel vee lsucces!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 09:50

Richtje schreef:
Hey super OK dan!
Houd je ons op de hoogte? Heel vee lsucces!

Dank je wel! Ik hoop dat het klikt en dat ze graag door wil met ons, lijkt me in ieder geval super om hulp te krijgen van iemand met zoveel ervaring. Ik heb wel priveles op een manege en daar blijf ik ook mee doorgaan, maar dit is natuurlijk helemaal ideaal!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:54

Bedenk wel even dat het feit dat ze Z ruiter is niets HOEFT te zeggen he......
Ik weet verder niets over haar achtergrond natuurlijk, maar een Zruiter die altijd makkelijke en ervaren paarden heeft gereden, is natuurlijk iets heel anders dan een Z-ruiter die jonge etters naar de Z heeft gereden......

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 09:57

Richtje schreef:
Bedenk wel even dat het feit dat ze Z ruiter is niets HOEFT te zeggen he......
Ik weet verder niets over haar achtergrond natuurlijk, maar een Zruiter die altijd makkelijke en ervaren paarden heeft gereden, is natuurlijk iets heel anders dan een Z-ruiter die jonge etters naar de Z heeft gereden......

Ja dat is waar, maar zei heeft veel ervaring met verschillende paarden en ik heb er zeker wel vertrouwen in. We zullen vrijdag wel zien hoe ze het vindt!
Ik vindt het al top dat ze me wil helpen OK dan!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:11

Tuurlijk, dat is al super
En idd, het is natuurlijk altijd afwachten hoe het uitpakt.... Ik ben heel benieuwd!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:45

Super, succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:03

essie79 schreef:

dacht ik ook al. Een die hem gelijk op zijn nummer zet als hij er weer vandoor gaat en hem een keer goed afdroogt..
Ik zou het aan een springruiter vragen, die dan ook op wedstrijd moet zijn.
Misschien weet Pipo nog iemand? Ik dacht aan een Julian Kraay uit Nijkerkerveen, die heeft wel wat ervaring daarmee, dacht ik.

Had deze optie inderdaad al een keertje voorgesteld hierboven Haha! Julian Kraay zou een goede optie zijn. In deze omgeving weet ik zo ook 123 geen andere Haha! Gewoon tegen betaling laten doen!

Degene die ik ken zitten allemaal wat verder naar het Oosten.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 18:05

Hij was erg braaf vandaag Schijnheilig