Tyrza schreef:Sjakie, Je weet wat het probleem is, maar het oplossen ervan is nog vaak een puzzel.
gelukkig liggen de meeste puzzelstukjes wel op zijn plaats. In grote lijnen weet ik ook wel hoe ik het probleem moet op lossen. wat eerder een probleem is dat een paard idd geen aan/ uit knopje heeft. Het is net elke keer even anders hoe het probleem opgelost moet worden. Maar dat houdt het ook leuk en boeiend 
En idd niet altijd is het doel wat je stelt haalbaar. Ik had ooit het fantastische doel om het Z met sjaak te bereiken. Misschien dat het gelukt was als ik zelf een paar jaar geleden handiger en ervarener was geweest (wees jippie me dik een jaar terug heel terecht op
). en daarnaast heeft ook sjaak zijn lichamelijke beperkingen. Wat vroeger als "pennymeisje" (niet denigrerend bedoeld
) nog spectaculair was, zijn nu normale gangen die soms zelfs naar de magere kant toeneigen.
Een jaar terug kon ik daar nog heel erg kwaad om worden en idd het paard de schuld geven. Na een flinke dip van ruim een half jaar ben ik wel goed met de beentjes op de grond gezet en ben ik nu blij met gewoon de dagelijkse kleine vooruitgang.