Instructrice op Sjors (zwart setje)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jokky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:45

GribaldiFAN schreef:
Fijn dat je insturctrice sjors even voor je wilde rijden. Hij ziet er elke keer mooier uit. En ook dit keer staat je setje weer prachtig Haha!
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/121097/incoming/Rijden%20004(1).jpg[/img] En dit is echt een super mooie foto!

Ja, vind ik ook, je ziet er ook echt dat ie zijn achterbeen gebruikt Lachen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:19

Ik vind de eerste foto heel erg mooi. Het is echt een mooi paard aan het worden. De instructrise heeft een hele mooie houding en zit vind ik, maarja, kan aan mij liggen Haha!. ziet er gewoon heel goed uit .

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 10:29

Bedankt allemaal, ik glunder weer achter mijn pctje van trots Haha!.

Ik ben erg benieuwd hoe het donderdag zal gaan op de clinic!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:48

Ben niet echt een fan van setjes en ook niet van deze manier van losrijden, je werkt altijd van achter naar voor en niet op deze manier van voor naar achter. Maar dat is mijn mening, chippen is wel verplicht *LOL* Zonder chip mag je niet met je paard van het erf en ook als een paard overlijd kan je er nergens mee heen, paard zonder chip word niet opgehaald en niet geaccepteerd door de slacht.. Dus gewoon chippen

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:13

@Anoukie: Ik heb zelf ook een paard waarbij het zadel, hoewel het goed past en gecontroleerd is, nooit echt zelf op zijn plek "valt" als het ware en dat kan knap vervelend zijn! Veel plezier op de clinic toegewenst! Lachen

@Pearltje: Zoals je in de post van Coolio had kunnen lezen, zitten we nog in de overgangsregeling en is op dit moment een paspoort nog voldoende als je de weg op gaat.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 11:23

Pearl_tje, kom anders donderdag eens kijken, dan kun je zien hoe het echt in zijn werking gaat.

Dickie, ja het is lastig, Sjors is nog steeds niet qua postuur zoals hij zou moeten zijn, dus als mijn zadel aangepast moet worden wacht ik er liever nog even mee (maandje of 2 max.). En anders eventueel (weer Scheve mond) een nieuw zadel,... Ik hoop het niet,...

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:28

HoHo geef mijn mening dat mag *LOL* Ik heb het gewoon op een andere manier geleerd, de manier van jullie snap ik wel maar werkt gewoon totaal niet bij mijn paard

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:31

Anoukie schreef:
Verder zien een aantal bokkers een lage handhouding. Laag en breed ja, dat klopt. Dat doet zewanneer Sjors sterk wordt, dan zet ze haar handen lager en breder om weerstand te bieden zonder te trekken. Wanneer hij nageeft, zet ze haar handen weer hoger en naast elkaar. Ik doe het ook zo, verdient niet altijd de schoonheidsprijs maar het is wel paardvriendelijk, eerlijk en effectief!

Ik ben de vorige keer op de clinic geweest om te kijken. Toch heb ik nog steeds mijn vraagtekens hierbij. Ik heb namelijk het idee dat het juist heel uitnodigend is om hierbij de hand vast te zetten. En het juist (zeker bij onervaren ruiters) een trekwerk word.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:12

Ik denk dat het juist andersom is, dat je hierdoor juits niet gaat trekken.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 12:23

pearl_tje schreef:
HoHo geef mijn mening dat mag *LOL* Ik heb het gewoon op een andere manier geleerd, de manier van jullie snap ik wel maar werkt gewoon totaal niet bij mijn paard

Ja dat weet ik, is ook niet erg, maar je kunt je mening niet onderbouwen, dus nodig ik je uit om te zien hoe ik train, daar krijg je nl. ook meteen de onderbouwing van mijn kant te horen Knipoog.

Kyra, iedereen kan verkeerd rijden, ook met begeleiding. En dit systeem werkt ook niet voor ieder paard, ik zal de eerste zijn om dat toe te geven. Maar wanneer men zelf gaat trekken of van voor naar achteren gaat rijden zonder of met slechte begeleiding, gaat het altijd fout. Ik heb min. 1 x per week les, zij rijdt ZZ Zwaar en kan een aardig eindje sturen. Ik heb er dus ook alle vertrouwen in en merk ook dat we op de goede weg zijn.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:39

Nou Pearl_tje grijp aan die kans! Haha!

Wij hadden laatst ook een discussie die op weinig uitliep, en waarom omdat jij heilig van je eigen mening bent overtuigd.

Er van iedere dag te leren, van iedereen.

Sta daar dan ook voor open!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:02

Miss_Petit schreef:
Nou Pearl_tje grijp aan die kans! Haha!

Wij hadden laatst ook een discussie die op weinig uitliep, en waarom omdat jij heilig van je eigen mening bent overtuigd.

Er van iedere dag te leren, van iedereen.

Sta daar dan ook voor open!

Haha!

even terug komen op dat over paspoort en chip

PASPOORT IS VERPLICHT, chip nog niet gaat wel ingevoerd worden.

Vandaar dat al onze pony's inmiddels voorzien zijn van paspoort en chip...is goedkoper om het in een keer te laten doen Knipoog Haha!