Iska @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mmeerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:19

dat mager valt nog wel mee .......... volgens mij is ze best op leeftijd ofnie?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:25

Tessebes schreef:
Mankeert dat beest niet wat, want ze ziet eruit alsof ze pijn heeft.
Overigens; als je niet tegen kritiek kunt, dan moet je geen foto's plaatsen en zeker niet zulke als deze.

[edit] zie net dat je zegt dat ze haken heeft. Totdat de dierenarts is geweest kun je er beter niet meer op rijden, want ze is niet chagerijnig, ze heeft GVD gewoon pijn!

Citaat:
Als je een beetje om dat paard geeft, dan stap er gewoon voorlopig niet meer op. Ik vind het puur egoisme als je hiermee blijft doorrijden en doet alsof er niets aan de hand is. Je mag blij zijn dat het paardje zo braaf is, want een andere had je er waarschijnlijk allang afgegooid door de pijn.

HELEMAAL MEE EENS!!

Ik bekeek de fotos, en mijn mond viel open Bloos! . Sorry ik vind het er echt naar uit zien...
Ik maak er geen woorden meer vuil aan, aangezien het allemaal al is gezegt en jij blijkbaar denkt dat je het allemaal beter weet.
Sneu, heeeel sneu voor dat arme dier... Verdrietig

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:28

Naar mijn mening is tussen een shet en een grote pony wel verschil, maar qua houding niet. Je gaat toch ook netjes zitten op je shetlander, neem ik aan?

Jullie zeggen zelf dat ze zielig is, nou, ga er dan niet op rijden. Je ziet heel duidelijk dat het beestje geen plezier er in heeft, en dan ook nog is gaan springen. Als je houding zo slecht is, doe er dan wat aan, neem zitles! Maar ga niet op een paard rijden wat zo verschrikkelijk mager is en wat zo ontzettend zijn rug wegdrukt (en ga vooral NIET springen ) En je kan beter peesbeschermers omdoen als je nog gaat rijden, want die bandages zijn zeker niet veilig, als je niet kan bandageren moet je het ook niet doen. ze hebben peesbeschermers in de leukste kleuren en die zijn heel makkelijk om te doen

Verder, als het beestje haken op zijn kiezen heeft, en zo verschrikkelijk mager is. Doe er dan wat aan! Jij bent de verzorger, je kan het heus wel tegen de eigenaar zeggen! En als je dat al gedaan hebt, en hij doet er niks aan. Dan zou ik stoppen met verzorgen en de dierenbescherming op bellen, want dit ziet er slecht uit!

Meiden, stop met rijden op die pony, dat is gewoon te zielig!

Plus, jullie kunnen ook nog eens voor geen meter springen. Ga op een manege lekker springles nemen, en leer eerst in de verlichte zit zitten. Je zit dat beest zo verschrikkelijk in de weg!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:32

Toushie schreef:
met dta eten ze krijgt genoeg eten kank niks aan doen en in de wei mag ze niet en ze heeft haken opd e keizen en trouwens het was echt niet zo zielig hoor. ze was een beetje chagerijnig. heeft ieder paard wel is.

Haken op de kiezen...
En dan nog rijden, en zeggen dat ze 'gewoon shaggo' is. Haken doen pijn! HElemaal met zo'n bit in de mond erbij, en dan enkel licht contact nemen kan vreselijk veel pijn bezorgen!!
DAAROM is ze waarschijnlijk ook zo mager, vanwege de haken! Niet normaal meer kunnen eten als ze groot genoeg zijn....

Rij niet meer op dat diertje voordat ze is geholpen met de haken en weer wat aangesterkt zijn.
Want ik vind dit echt vreselijk... Verdrietig

Lady_Promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:35

Jeetje ze weet het nou echt wel hoor ! jah wat heeft het nou voor nut als jullie allemaal het zelfde zeggen??? lijkt me dat ze nou wel weet dat jullie het zielig vinden

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:35

Psycho_Horse"]
[quote="Psycho_Horse"]Jezus he dis toch niet meer normaal, je kan gewoon riblezen bij dat paard heeft die geen last van wormen ??? En springen zal ik maar niet doen met hem rij hem maar eerst fatsoenlijk in de dressuur, of nog wat zet hem maar eerst ff lekker op de wei en goed op rust want denk dat je je paard zo overspannen heb, of dat die als die zo mager is gewrichts problemen krijgt. Dit is mijn mening er over, hij ziet er niet meer zo jong uit enz en als die al oud is geef hem een leuke oude dag lekker genieten in de wei en beetje poetsen en veel knuffelen, maar dit , ik zou uberhaupt niet meer op dat paard durven rijden dan, niet omdat die zo bokt of wat dat doet die van mij ook wel eens, maar eerst maar is een goeie controle van de dierenarts.
[/quote]

[quote="Psycho_Horse schreef:
En nog wat.. Wel eens leren bandageren :S:S Dacht dat bandageren allen tot het vetlokje aan de kogel ging, zo help je de benen van het paard naar de stinkmodder want hij heeft zo geen afzet... van voor dus met opvangen van de sprong krijgt die een extra harde klap en kans op verzwikking...

Sorry voor mijn commentaar maar vind het gewoon te zielig voor woorden ook dat je die hele ruggegraat ziet lopen op bepaalde fotos, en de ribben gewoon kan tellen.

Dit moest er even uit en voor mensen die het niet met me eens zijn sorry maar dit is mijn mening erover...
[/quote]

Ben het helemaal met je eens!!! Dit is vreselijk! Scheve mond

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:36

Lady_Promiss, het kan denk ik niet genoeg benadrukt worden...

Als die vermagering het gevolg is van een LANGE periode last van haken hebben... houd ik mijn hart vast voor dat dier!
Ik houd nog lichte hoop en kan er vanuit gaan dat het een ouder paard is. In dit geval neemt het niet weg dat op deze manier rijden/springen veel last kan geven voor een oud dier, zeker zijn/haar rug!

Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Yokie op 13-05-04 13:38, in het totaal 2 keer bewerkt

mmeerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:37

overdrijven is ook een vak

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:38

IloveShets schreef:
Ik dacht gewoon van: goh een keer wat anders dan op zo'n klein ding rijden.

Weet ik veel wat Iska allemaal heeft ze is niet van mij! Ik bepaal niet of ik er op mag rijden enzovoort maar Lindsey.

Kijk dan eens naar dat beesje je ziet toch aan der hoofd dat ze het niet leuk vind wrom stap je er dan op en ga je nog crossen ook met der door de bak Verward vin je echt vaag en egoisties enkel maar rijden rijden rijden.....
Paarden zijn er niet enkel om te rijden maar ook om geknuffeld te worden en dus goed verzorgt te worden....

En een shet een een groot paard moet denk niet zo uit maken hoor ff in het begin maar daarna heb je dat ook wel door lijkt mij [/list]

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:38

mmeerreell schreef:

mwah, ik vind de reacties in het topic niet overdreven.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:41

vossebier"]
[quote="mmeerreell schreef:

[/quote]

Ik heb dat gevoel van 'overdrijven is ook een vak' ook wel es hier op bokt. Maar in dit geval vind ik de reacties tot nu toe meer dan terecht.

Hopelijk leiden deze reacties ertoe dat er vanmiddag nog een veearts bij de mond van dat paard staat en de bandages in de prullenbak liggen..

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:42

Inderdaad als je weet dat de bokkers kritisch zijn op foto's plaats ze dan niet! Want kijk eens in de rest van dit topic. Heb je die andere volle gezonde, vrolijke paarden wel eens gezien, met nette ruiters en amazones? Daar horen deze foto's niet bij, en dan is kritiek te verwachten. En het gaat om het welzijn van je paard!!! Dit ziet er toch niet uit! Nog even en dat beest valt dood neer van de stress en ondervoeding!

Veilen die kiezen! Anders ben je echt te laat!!
En dat beest mag een flinke rust krijgen van mij! en later weer opnieuw ingereden worden....

Zo dit moest ik even kwijt!

Lady_Promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:52

waarom moet zoiets dan 10.0000x gezegt worden?

Moet je nou zien bijna alle reacties in dit topic zeggen het zelfde , i.p.v dat ze iets nieuws opmerken of wat dan ook maar als er 10 x word gezegt dat ze mischien wel wormen heeft , of 10x word gezegt dat ze gestresst is of weet ik veel wat dan weet ze het echt wel hoor !

jah sorry hoor maar vind dit een beetje laag!
Ze weet nou wel dat ze fout zit en dat ze de foto's beter niet had kunne plaatsen en dat haar VRIENDIN er wat aan moet gaan doen !!
maar dat hoeft haar niet 10.000x gezegt te worden!!!

oh jah en nou niet gaan denken dat ik het allemaal prima vind zoals ze met het paardje omgaat maar het heeft gewoon geen zin meer omdat hier neer te zetten!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:53

Kijk als ze dit willen stoppen moeten ze gewoon een slotje op het topic zetten! Lijkt me veel logischer... want kan iemand hier nu wat goeds over zeggen? Scheve mond

Lady_Promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:58

BounceBabe schreef:
Kijk als ze dit willen stoppen moeten ze gewoon een slotje op het topic zetten! Lijkt me veel logischer... want kan iemand hier nu wat goeds over zeggen? Scheve mond

neeh maar heeft het veel zin om 10x het zelfde te zeggen?

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:00

Jij zegt dit nu al voor de 3e keer Knipoog

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:02

yokie"]
[quote="vossebier"][quote="mmeerreell schreef:

[/quote]

Ik heb dat gevoel van 'overdrijven is ook een vak' ook wel es hier op bokt. Maar in dit geval vind ik de reacties tot nu toe meer dan terecht.

Hopelijk leiden deze reacties ertoe dat er vanmiddag nog een veearts bij de mond van dat paard staat en de bandages in de prullenbak liggen..
[/quote]

Het is misschien niet echt overdreven, maar de "afzeikerige" houding van een aantal mensen kan wel het averechtse effect hebben. Dat de meisjes dus geen zin meer hebben in dit soort reacties en dus niet meer kijken.

Geef liever praktische tips. Ik ben ervan overtuigd dat deze meiden geen slechte bedoelingen hebben gehad met dit paard, maar door te weinig kennis, ervaring en begeleiding de verkeerde kant op zijn gegaan.

Ze zijn wel lekker aan het poetsen geweest, hebben zelfs de staart ingevlochten (wat overigens niet goed was, maar dat wisten zijn niet).
Ze proberen het beestje ook wat afwisseling te geven door te gaan springen, nogmaals, ik geloof nooit dat er slechte bedoelingen achter zaten.

Dames, het is vervelend om te zien dat jullie paard er zo slecht uitziet, en ik neem aan dat jullie ook het beste voor hem willen. Zorg er dan voor dat er een tandarts naar de haken kijkt en er wat aan doet (als de eigenaar het niet wil betalen zou ik het desnoods zelf betalen of proberen te lenen van je ouders). Laat eventueel de DA langskomen om te kijken of het paard verder nog iets mankeert. Geef het paard lekker een tijdje rust (en als ze niet in de wei naar buiten kan, dan desnoods in de bak een paar uurtjes per dag). Neem in de tussentijd zelf een bijbaantje of ga klussen om een instructeur te kunnen betalen (eens in de twee weken een les van 10 euro moet toch wel lukken ofzo?)

Ga bij de plaatselijke manege eens kijken hoe ze de paarden daar verzorgen, vraag aan iemand of ze je kunnen leren bandageren op de juiste manier, en laat iemand ernaar kijken als je het zelf gedaan hebt bij je paard. (voordat je erop gaat rijden natuurlijk, desnoods maak je er een keer een foto van en laat je die zien).

En vooral veel opzoeken, lezen in boeken, tijdschriften, en bokt natuurlijk. Zoek in oude topics. lees veel verhalen van anderen, daar leer je een hoop van!

Heel veel succes, en ik hoop dat jullie paardje er weer helemaal bovenop komt, want dit kan zo echt niet langer!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:05

Lady_Promiss"]
[quote="BounceBabe schreef:

neeh maar heeft het veel zin om 10x het zelfde te zeggen?
[/quote]

Ja want elke keer als ik naar die foto's kijk zie ik weer iets waar ik echt even op wil reageren! Maar wees gerust ik ben uitgekeken!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:06

miepmiep"]
Het is misschien niet echt overdreven, maar de "afzeikerige" houding van een aantal mensen kan wel het averechtse effect hebben. Dat de meisjes dus geen zin meer hebben in dit soort reacties en dus niet meer kijken.
[/quote]
Dit zou kunnen.. Hoewel. Als ik voor mezelf spreek, ik zou nieuwsgierig zijn naar wat er nog meer over me gezegd wordt. Ook al zijn het rotdingen...

[quote="miepmiep schreef:
Geef liever praktische tips. Ik ben ervan overtuigd dat deze meiden geen slechte bedoelingen hebben gehad met dit paard, maar door te weinig kennis, ervaring en begeleiding de verkeerde kant op zijn gegaan.

Is een positieve insteek en lovenswaardig. Maar het steekt me dat je toch nog vaak dit soort vormen van latente 'dierenmishandeling' tegenkomt. Lijden als gevolg van onwetendheid/onkunde.

Maar goed, jouw tips lijken mij goed bruikbaar. Hopen dat ze opgevolgd worden.

Lady_Promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:14

yokie schreef:
Jij zegt dit nu al voor de 3e keer Knipoog

jah sorry je hebt gelijk Bloos
maar ik wou op mijn beurt ook even mijn punt maken .

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:20

Ik heb mijn woordje nu gedaan en geef nu een paar tips voor jullie de tips die zijn gezecht neem die zeker aan en ik zelf persoonlijk zal hem ook een wormen kuur geven en een vitamine stoot, en natuurlijk de tandarts erbij, en voor de zekerheid even de dierenarts na laten kijken, en met die bandages is heel gevaarlijk zo wat jullie doen want zo kan die van onder de kogel tot de hoef niet bewegen en met springen en met de galop de klappen niet opvangen die die op de hoeven krijgt, dus met als volgt dat die een beschadiging in de kogel krijgt en dan ben je nog verder van huis. maar ik zou hem gewoon ff lekker in de wei laten staan en als dat niet mag of die mensen doen der niks aan toch de dierenbescherming erbij halen, sterkte meiden

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:21

Dat klopt, aan 'het is zielig' heeft ze niks. Maar veel mensen in dit topic hebben haar ook tips gegeven (ik heb ook wat tips gegeven), dus niet alleen maar afzeiken Lachen

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:22

yokie"]
[quote="miepmiep schreef:

Is een positieve insteek en lovenswaardig. Maar het steekt me dat je toch nog vaak dit soort vormen van latente 'dierenmishandeling' tegenkomt. Lijden als gevolg van onwetendheid/onkunde.

Maar goed, jouw tips lijken mij goed bruikbaar. Hopen dat ze opgevolgd worden.
[/quote]

Ach, we kunnen onze energie steken in het ergeren eraan en het schelden erop, maar we kunnen beter die energie gebruike om te zorgen dat het niet verder gaat en hier in ieder geval verbeterd wordt.

*goh, wat heb ik een positieve bui vandaag...*

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:22

Zelfde mening als de anderen Scheve mond
Zitten die bandages niet wat laag?

Lady_Promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:23

okay nou dan is het nu toch gewoon hopen dat ze het inziet en er wat aan gaat doen Lachen maar dat lijkt me wel na al deze reacties ( EN TIPS !! Haha! )

oh jah en sorry van mijn mischien pissige reactie maar vond het gewoon een beetje banketstaaf