zonnig rijlesje *veel;-)*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 20:15

Spokie heb je die tip zelf al niet geprobeert bij Par Knipoog
Nee hoor, is ook uitgeprobeert en ook dit was helaas zonder resultaat.

Heb tot nu toe gewicht op je buitenbeen die ik maar eens moet proberen *samen met Kim lijkt me wel verstandig * En vanuit stap dan toch maar.
En natuurlijk aan de longe maar daar doet ze dus geen stap verkeert Verward

Elady ze had die dag een beetje ene vervelende bui Haha!
Maar vind desondanks dat ze het idd snel oppikt en ben ook best wel trots op der.

Bayan ik heb een heleboewl fouten en daar kom ik ten alle tijden voor uit, maar aan de teugels trekken is iets waar je mij absoluut neit van kan beschuldigen Knipoog
Volgens mijn instructrice ben ik zelfs afentoe iets te lief aan de voorkant Haha!

Pasha het koppie heeft ze al mee, als ze nou nog net zo mooi gaat lopen als Pasha ben ik helemaal tevreden

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 20:17

Tessebes schreef:
Leuke foto's hoor! Je houding is idd een stuk beter geworden, goed hoor!
Ik mis wel een cap bij Sanne. Lips are sealed

Tanx, houding is nog niet perfect, maar ben nu ook aan het zitlessen *zorgt voor hilarische foto's die gelukkig niet gemaakt zijn Haha! * dus met de tijd zal het hopelijk weer net zoals vroeger zijn.

En ik verklaar me helemaal schuldig in het ontbreken van cap bij Sanne, heb haar er zo opgetild en verder niet bij nagedacht Bloos!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:03

Erg leuke haf!!
Ik heb het rechtergalopprobleempje ook gehad, nu bijna over.
Truucjes: Binnenteugel volledig geen druk, buitenteugel veel druk, gewicht naar buiten. Lichtrijden op verkeerde been, volluit in draf rijden totdat ze aanspringt. Overdreven veel wijken, dan opeens aanspringen. Vanuit schouderbinnenwaarts aanspringen. Met behulp van een sprongetje/balkje aanspringen, op het sprongetje gewicht naar rechts.

Zijn niet de juiste methoden, maar als echt niks lukt.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:23

Marius kon opeens na de MKZ-crisis (toen mochten we niet op stal komen) niet meer links goed aangalopperen. Alles geprobeerd, vooral veel kleine-voltes werk, niets werkte. Op een gegeven moment heb ik er niet meer bij nagedacht (anders zat ik echt zo van: ohjee, links, dat is moeilijk) en toen deed hij het altijd goed. Dus gewoon: RIJDEN! Vooral binnenbeen er goed bij, en er niet te lang over nadenken.
Succes Haha!.
En volgende keer wil ik een extra leuk setje Haha!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:44

Chubby heeft het ook hoor. Als later kracht en balans beter zijn komt het vanzelf goed, aldus mijn instructeur. Typisch is dat Chubby in het begin moeite had met de linkergalop, toen met de rechtergalop, een paar weken terug weer met de linkergalop en nu weer met de rechtergalop *duizel*.

Aanspringen vanuit een zeer verzamelde stap gaat prima. En nog een voordeel is dat daarmee weer de kracht in de achterhand extra opgebouwd wordt. En veel oefenen, verkeerde galop is direct terugnemen en direct weer opnieuw aanspringen. Net zolang tot ze (per ongeluk?) goed zit en dan uitgebreid belonen...

Leuk he, zelf je jonge paard alles leren Knipoog

geartsje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:26

Wat een leuke haf heb je!! ZIt echt een mooi koppie op..

Hoe hoog is ze???

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 12:26

Geartsje ze is 1.40 Haha! Klein haffemeisje.

Chubby dat ahd Par in het begin ook, de ene week was rechstom haar moeilijke kant, de andere week linksom Verward
Maar ze heeft besloten en het is rechtsom geworden Haha!

Verzamdelde stap oefenen en dan dus de galop Haha!

Astrid, ze doet het al vanaf het begin en we waren er dus niet zo mee bezig, zolang ze aansprong op de hulpen waren we al heel erg blij met haar omdat ze aanspringen ook nog eens moeilijk vond.
De laatste paar weken hadden we zoiets van ok, aanspringen doet ze, nu kijken of we haar rechtsom *want linksom gaat altijd goed* ook nog goed kunnen laten aanspringen, want 9 van de 10 keer zat ze dus fout.

Als ze per ongeluk goed aanspringt belonen we haar onwijs, laten haar nog ene rondje lekker relaxed doorgaloperen en stoppen.
Als ze verkeerd aanspringt nemen we haar terug en proberen het opnieuw.
Maar toch schijnt ze het belonen dan niet te snappen Haha!

Volgende week heb ik maandag en woensdag les dus dan ga ik met Kim erbij eens ene paar tips uitproberen

Bedankt iig.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 12:27

astridastrid schreef:
En volgende keer wil ik een extra leuk setje Haha!!

Ik heb mijn oog laten vallen op een olijfgroen setje, dus misschien heb je wel geluk Haha!
Heb ook ngo een olijfgroen hemdje zoals je kan zien en een witte paardrijbroek die wel een verfje kan gebruiken Tong uitsteken Dus wie weet Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:10

Leuke foto's!

Wat ik me alleen afvraag als ik dit allemaal lees..... Aan de longe springt ze goed aan, onder het zadel niet. Wat doet ze als ze onder het zadel aan de longe zit? Dus als jij erop zit en iemand anders haar longeert, en degene aan de longe dus ook de galophulp geeft?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 18:24

Richtje schreef:
Leuke foto's!

Wat ik me alleen afvraag als ik dit allemaal lees..... Aan de longe springt ze goed aan, onder het zadel niet. Wat doet ze als ze onder het zadel aan de longe zit? Dus als jij erop zit en iemand anders haar longeert, en degene aan de longe dus ook de galophulp geeft?

Dat antwoord krijg je vanavond, zat daar idd vanmiddag ook aan te denken dus vanavond ga ik dat even uitproberen

Als dat ook niet lukt kan ze misschien ook nog te weinig balans en/of evenwicht hebben om op die kant met persoon op de rug aan te springen?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:35

Daar zat ik idd ook aan te denken, als ze het niet goed doet, zal het waarschijnlijk aan het gewicht liggen (op voorwaarde dat de persoon die erop zit echt alleen maar zit). Doet ze het wel aan de longe, dan denk ik dat ze het of niet snapt of niet wil snappen Haha!

Ben heel benieuwd!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 18:37

Ik ga er iemand opzetten die alleen maar zit, een hele stevige nette zit heeft en afwachten, zelf ben ik bang te bewegerig in mijn lichaam te worden en van dit meisje weet ik zeker dat stil stil is Haha!

Ik laat het straks even weten...moet ik alleen er nog achter komen als ze het wel aan delonge doet hoe ik haar dan over dat ik spring lekekr expres aan los heen krijg Haha! Verward

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 22:09

Update Haha!
Aan de longe sprong ze de eerste keer verkeerd aan, en de tweede keer goed.

Maar Syl wou natuurlijk zien of het geen toevalstreffer was, dus probeerde we het nog ene keer en sprong ze weer fout aan.

Daarna hebben we alleen nog maar gewoon gereden, ze raakt vrij heet van het aanspringen en dan komt er natuurlijk helemaal niets meer van terecht.
Dus weer lekker ontspannen gedraaft met het voornemen 2 keer proberen aan te springen, springt ze aan in de verkeerde galop, jammer dan....gewoon lekker relaxed doorrijden, van al dat blijven proberen raakt ze zo oververhit dat er zekers geen goede aansprong meer uitkomt.

Weer wat geleert Haha!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:49

Leuke haflinger!

Bij mij op de manege daar was een pony die sprong ook constant verkeerd aan.
Die pony moest een hele kleine volte draven, met veel stelling naar binnen en dan een flinke tik op de buitenschouder geven. Dan sprong ze wel goed aan.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 22:50

Taygalover schreef:
Leuke haflinger!

Bij mij op de manege daar was een pony die sprong ook constant verkeerd aan.
Die pony moest een hele kleine volte draven, met veel stelling naar binnen en dan een flinke tik op de buitenschouder geven. Dan sprong ze wel goed aan.

Werkt niet Haha!
Het is ook naar mijn idee geen onwil van haar kant...ze zal het gewoon moeten leren en sterker in die kant moeten worden.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:25

Sily schreef:
Update Haha!
Aan de longe sprong ze de eerste keer verkeerd aan, en de tweede keer goed.

Maar Syl wou natuurlijk zien of het geen toevalstreffer was, dus probeerde we het nog ene keer en sprong ze weer fout aan.

Als ik dit zo lees denk ik in eerste instantie toch dat ze last lijkt te hebben van het gewicht. Dat ze één keer wel goed aanspringt, kan of toeval zijn of te maken hebben met dat het gewicht op haar rug minder tegenwerkt op deze manier dan puur en alleen onder het zadel.
Denk niet dat het echt onwil is

Maar dat zijn puur wat gedachtesprongen van mij Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 23:28

Richtje ben het met je eens hoor, onwil zal het zeker niet zijn want ze wil juist alles heel erg graag goed doen Haha!
Ze raakt ook vrij geirriteert als het niet lukt.

Onder het zadel springt ze trouwens ook weleens een keer goed aan, laten we zeggen 1 keer van de 10 keer....niet vaak dus.

Aan de andere kant heeft ze hier totaal geen last van en dit is dus sowieso al haar moeilijkste kant.

Dus richtje omdat we het toch wel met elkaar eens zijn, nog tips?
Hard oefenen, gewoon afentoe erbij betrekken, of even met rust laten tot ze wat beter in haar vel zit op de rechterhand?
Zo afentoe eens aanspringen maar verders niet veel verlangen?

Adviezen zijn dus nog steeds welkom Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:39

Tja eigenlijk moet je naar het bos/strand en dan lange stukken rechtuit galoperen (liefst natuurlijk in de moeilijke galop) word ze sterker van denk ik.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 23:40

Ineke2 schreef:
Tja eigenlijk moet je naar het bos/strand en dan lange stukken rechtuit galoperen (liefst natuurlijk in de moeilijke galop) word ze sterker van denk ik.

Dat denk ik ook, zou ik ook graag willen doen
Maarrrr hoe krijg ik haar dan in haar moeilijke galop Verward

Maar sowieso een goede bos en strand rit is altijd ene goed idee Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:49

Ze zal dus sterker moeten worden, maar hoe je dat traint, lastig.... Ik denk dat je het koste wat het kost in de goede galop aanspringen onder het zadel voorlopig maar moet laten rusten. Ze heeft die kracht gewoon niet op het moment, dus wordt het alleen maar frustrerend voor beide kanten om dit toch te blijven proberen.

Maar hoe sterker krijgen..... tja, ik ga er eens een nachtje over slapen Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 23:51

Richtje schreef:
Ze zal dus sterker moeten worden, maar hoe je dat traint, lastig.... Ik denk dat je het koste wat het kost in de goede galop aanspringen onder het zadel voorlopig maar moet laten rusten. Ze heeft die kracht gewoon niet op het moment, dus wordt het alleen maar frustrerend voor beide kanten om dit toch te blijven proberen.

Maar hoe sterker krijgen..... tja, ik ga er eens een nachtje over slapen Haha!

Hahaha ik hoor het graag van je, desnoods over PB, ga er idd niet op door blijven gaan...ze wordt er toch alleen maar pissig bij omdat het niet lukt *ja mevrouw heeft een air Knipoog *

Maar alvast tanx voor het meedenken