Foto's van mijn nieuwe aanwinst + papier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 22:01

Sorry Lov, het papier klopt, en ik heb er velen zo gezien en ook gehad. Klopt jou papier wel??????
Ik stop er mee, want ik voel en lees iets van jaloerzie. Ik heb me duidelijk vergist in jou. Je weet dat ik eerlijk bent en dat dacht ik ook van jou.

Nogmaals het papier klopt, het is een echte dochter van Matador, er zit ook Dorutobloed, er is DNA onderzocht, ik heb haar vorige eigenaar die op het papier stond gebeld, waarom hij haar later heeft overgeschreven moet je aan hem vragen. Wat er tussen die verkoop en de koop door mij is gebeurt met haar dat weet ik niet.

Als je twijffelt, dan moet je een bericht op internet zetten en vragen of iemand haar herkend en zo alles over haar te weten komen.

Ik ben heel trots dat ik voor weinig geld dit helaas verreden paard heb gekocht. Ik ben heel blij met haar. Ik hoop dat ik veel plezier en geluk met haar heb.

julke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:13

Haha! Phia je weet wat je hebt joh, ben er maar heel blij mee, het is een paardje om van te Kwijl
Heel veel plezier ermee.
BTW: wat betreft het overschrijven, van de 3 paarden die wij hebben, is er pas een overgeschreven Verward en waarom?????gewoon niet eens aan gedacht Party!! misschien lopen er meer van die figuren rond }> Schijnheilig Vingers aflikken

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: julke op 2001-10-10 19:40 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 00:07

Nou, ik ben niet jaloers hoor, waarom zou ik? Wat jij daar hebt dat heb ik niet nodig hoor, ik wil het niet eens hebben. Bovendien heb ik mijn paard bijna geboren zien worden en weet ik alles van hem, zijn papier klopt hoor en zijn paspoort ook.
Wat is er mis met wat vragen, het is nogal een onduidelijke kwestie en er kloppen een paar dingetjes niet helemaal.
BTW, ik ben erg eerlijk, heel eerlijk. Misschien wel eerlijker dan jij. Als jij denkt je in mij vergist te hebben, dan ga je uit van het verkeerde.

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 00:18

Citaat:
Op 2001-10-09 19:52, schreef Lovely:
Ik heb ook een paard uit 93 en mijn papier ziet er heel anders uit, zo staat er bij geslacht: hengst en geen mannelijk.
Trouwens, als die man dat paard als 3-jarige heeft verkocht waarom gaat ie m dan alsnog op zijn naam zetten, is wel heel vaag.

Bij mijn paard (ook '93) staat bij geslacht ook gewoon vrouwelijk en geen merrie hoor. En de mijne staat ook nog op naam van de vorige eigenaar, ga ik misschien later nog weleens veranderen...Dat hoeft toch niks te betekenen???

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 09:13

Ik weet niet wat er mis is met het stamboekpapier. Volgens Lov klopt het niet, misschien een nieuwe prijsvraag??? Ik heb het papier gekopieert, omdat mijn scanner moeite had om de kleuren te onthouden. Maar wat is er mis??????
Het originele papier ligt nu bij het KWPN voor overschrijving.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:28

ik denk dat Lov bedoelt dat er een aantal jaren geknoeid is met het sperma van Doruto. Er is toen voor andere (goedkopere) hengsten sperma 'afgetapt' en verkocht als doruto-sperma. Of die doruto in je afstamming een echte doruto is is alleen na te gaan door DNA onderzoek.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 11:50

Nogmaals, er is DNA onderzoek gedaan. Er stroomt dus bloed van de echte Doruto door haar aderen. Als dat na die test niet zou kloppen, dan zou het dus nooit op haar papier hebben gestaan. Dan zou er hebben gestaan, onbekend of de naam van de nep Doruto. Maar er staat dus duidelijk DORUTO, dus waarom al die ophef?????? Verward Alle aftekeningen kloppen die op het papier staat. Dus wat is er nog meer mis?????????

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:53

weet ikke ook niet Phia,

Ik zeg maar zo'n vader zo'n dochter, dus je weet wat in de kuip hebt.

BEn er maar heeel zuinig op *LOL*

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:39

Citaat:
Op 2001-10-09 22:01, schreef PhiaBink:
Sorry Lov, het papier klopt, en ik heb er velen zo gezien en ook gehad. Klopt jou papier wel??????
Ik stop er mee, want ik voel en lees iets van jaloerzie. Ik heb me duidelijk vergist in jou. Je weet dat ik eerlijk bent en dat dacht ik ook van jou.

Hoezo moet iemand jaloers zijn op DIT paard?? Sorry hoor maar ik snap wat Lovely bedoelt. Er is zoveel geknoeid met het sperma van Doruto. Er was een tijd dat er zoveel vraag naar Doruto was dat hij het bijna niet kon bijwerken (toen waren ze nog niet zo ver met de KI) en werd er dus een niet goedgekeurde hengst gebruikt die ook op de stoeterij stond waar Doruto stond. En de merries werden gedekt door de nephengst en kregen het papier van Doruto. Dus vandaar en ja je hebt een bloedtest of whatever als bewijs maar dit is erg in opspraak geweest over het Doruto gebeuren, dus snap wel dat mensen er naar vragen. BTW wel raar dat die man de merrie als 4 jarige op zijn naam liet zetten terwijl hij hem vanaf veulen tot aan 3 jaar had en niet op zijn naam had laten zetten?? Wat schiet je ermee op een paard op je naam te hebben die niet meer van jou is?
SUcces in ieder geval met de merrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:25

Er zijn inderdad wel wat dingetjes die misschien vreemd zijn maar dat zal Phia zelf best wel weten.

Maar wat maakt het uit. Als zij heel gelukkig is met dit paard en graag haar tijd en energie er in steekt om van dit 'verreden kneusje' een fijn rijpaard en fokmerrie te maken dan is dat toch prima.

Of dit paard zijn papier waar kan maken dat zal de toekomst leren. Maar ik vind het wel super dat een dergelijk paard bij Phia nog een eerlijke 2de kans krijgt.

Dus nogmaals, Phia heel veel succes en plezier met Bep.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 14:19

Ik snap wat Lov bedoeld, ik loop ook al lang mee en weet van de Lucky Boy, Doruto, Afrikaner enz. afaires af.
Dit paard is op DNA onderzocht en de bevindingen zijn dus wat op het papier staat. MATADOR X BELISAR X DORUTO

Niemand is verplicht om een paard over te schrijven. Als je wilt weten waarom die man haar niet heeft overgeschreven moet je hem ff bellen. Als je zijn nr. wilt hebben moet je ff een pb sturen.

Vanaf haar 3de jaar tot nu kan ze wel 100 nieuwe eigenaren hebben gehad. Speur ze op en vraag waarom ze haar niet hebben over geschreven. Dit interesseerd mij nou niet echt.

Belangrijk is dat de merrie gezond is, heel lief, betrouwbaar, mooi en heeft nog een goed papier ook. Ik heb haar voor een prikkie gekocht en die teugelkreupel is er makkelijk uit te halen.

Zo, nog meer opmerkingen/commentaar/ of wat dan ook omtrent mijn paard, graag dan ff per PB.

Als iemand een keer geluk heeft, dan wordt het door de meeste niet gegunt. Wij hebben al genoeg meegemaakt en pech gehad. Gunnen jullie dit ons niet??? Mag ik ook een keer een gezond, mooi en goed paard hebben????????

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 14:24

Ik gun het je wel en hoop dat je nog wat van dit paard kan maken. maar je moet niet met termen als jalouzie gaan gooien als mensen doorvragen over de afstamming omdat daar nog weleens vraagtekens bij gezet worden.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 14:27

Ik geef elk paard een kans die het slecht of minder goed heeft gehad. Ik doe dat met veel plezier, om van een kneus een paard te maken. Deze merrie verdient dat ook. Wat jullie er ook van vinden.
Wie weet wat er maar haar gebeurt was, als ik haar niet gekocht had! Slager misschien, omdat ze nix kunnen vinden waarom ze kreupel loopt???? Ik kijk hier doorheen en ik krijg dit paard 100% goed. Ik ging voor een ander paard kijken en ik kwam met Bep terug. Misschien moest het zo wel zijn.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 14:28

Ook al krijg je de teugelkreupelheid er niet uit dan heb je wel een mooie merrie met goed papier!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 14:33

Dat dacht ik ook Mytens *LOL* Maar de teugelkreupelheid is al zo goed als weg, dus over een paar weken een lesje misschien. Ze is super goed ingereden, dat merk ik heel goed. Aan de longe reageert ze heel goed op je stem, echt perfect. *LOL* Kompliment voor degene die haar hebben ingereden. Jammer dat dat er door iemand weer er uit gereden is.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 14:35

Bij ons op stal lopen er 3 paarden teugelkreupel en ze zijn alle 3 van dezelfde 2 mensen......toeval?
het ligt aan de ruiter dat is zeker.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 14:49

matador
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Matador won the silver medal at the World Championships in Stockholm 1990 and the Freestyle World Cup in 1991. His new owner, the Japanese Yoshinaga Sakurai, rode him in the individual competition at the Barcelona Olympics. He probably is the dressage stallion with the highest number of wins of all time.

In Demark, his sire May Sherif, enjoys the reputation of an outstanding sire of performance, who throws dressage horses as well as show jumpers. The many international Grand Prix wins under his permanent rider Kyra Kirkland include; the Hamburg Dressage Derby, 5th place in the Seoul Olympics 1988.
Matador won the silver medal at the World Championships in Stockholm 1990 and the Freestyle World Cup in 1991. His new owner, the Japanese Yoshinaga Sakurai, rode him in the individual competition at the Barcelona Olympics. He probably is the dressage stallion with the highest number of wins of all time.

In Demark, his sire May Sherif, enjoys the reputation of an outstanding sire of performance, who throws dressage horses as well as show jumpers. The many international Grand Prix wins under his permanent rider Kyra Kirkland include; the Hamburg Dressage Derby, 5th place in the Seoul Olympics 1988.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 15:38

phia, hoe loopt jefry nu de laaste tijd? heb er niksd meer over gehoord?

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:38

Hai mensen, wordt het niet eens tijd te stoppen met een welles nietes spelletje over dit papier, als er dna heeft plaatsgevonden, zoals het papier vermeld, zijn wij en zeker Lovely de laatste die hier nog wat over te zeggen hebben.
Ik vind dit ook wat off topic gaan, het ging toch om het paard zelf, Phia vraagt toch verder niets ontrent het papier van dit paard.
He Phia veel plezier met je paard, ik ben wel jaloers hoor, idd een papier om van te kwijlen, als ze het ook nog waarmaakt heb je een supermerrie.
Lovely stop gewoon met zeuren en wens Phia succes met dit paardje, dat is alles.

doei doei

Geral

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:11

ik sluit me helemaal aan bij geral, ik snapte eigenlijk al niet waarom je zoveel moeite deed om iemand te overtuigen -papier scannen etc. Jij weet toch wat je hebt en als iemand dat niet gelooft, zijn of haar probleem toch Verward Heel veel plezier met Bep, super afstamming.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:22

Wat een mooi paardje.
Advies voor een hengst: junior, 00seven, krack C.
Ik weet ook een supermooie hengst die van volgend jaar naar de keuring gaat en waarschijnlijk wel goed gekeurd wordt voor het KWPN. Namelijk Kenwood.
Dit is een mooie appelschimmel van 3 jaar en 1.70 hoog. Supermooi. Hij staat op dit moment op R.C.A in Appelscha.
Die is echt om te Kwijl Kwijl Kwijl

Linet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 20:25

Heeeeeel veel plezier met je nieuwe aanwinst!!! Ziet er leuk uit hoor! Wou dat ik een eigen paardje had. *LOL*

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:24

s
Laatst bijgewerkt door janna op 08-04-22 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 22:01

wat weer een 'typisch' gez**k over de papieren zeg sjezusmina!!
hebben sommigen nou echt niets beters te doen..?
Vind 't allemaal erg ziekelijk worden.

Oh nee, natuurlijk, 't is goed bedoeld en puur als advies genoemd.. da's waar!

al is de moeder een fjord (stel je voor..,wie weet, toch.?! ) en pa het paard van de koeieboer,
so what..? Verward Boos!

Phia, veel plezier en succes met dit paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 23:38

Nou, ik ben niet over het papier begonnen, dat was Phia zelf.
Mijn paard is zeker niet op zijn papier gekocht, zeker weten van niet.