Ik zie er trouwens het nut niet van in om tijdens een ontpsannen bosritje steeds te drijven en werken om hem aan de teugel te hebben, dat vind ik niet kunnen en onnatuurlijk voor het paard, het moet leuk blijven! (tenzij je paard dat leuk vindt
) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik zie er trouwens het nut niet van in om tijdens een ontpsannen bosritje steeds te drijven en werken om hem aan de teugel te hebben, dat vind ik niet kunnen en onnatuurlijk voor het paard, het moet leuk blijven! (tenzij je paard dat leuk vindt
) Astragirl schreef:Ik denk ook dat de meeste paarden (toch ook de recreatieve) een beetje dressuurbasis moeten hebben. Verder zou ik ook veel afwisselen met ontspanning in bos (niet aan teugel forceren, maar toch onder controle) en dressuurwerk (proberen toch de basishouding van je paard te trainen aan de teugel) Ik denk dat de meeste paarden wel begrijpen wanneer ze moeten werken en wanneer ze mogen ontspannen.Ik zie er trouwens het nut niet van in om tijdens een ontpsannen bosritje steeds te drijven en werken om hem aan de teugel te hebben, dat vind ik niet kunnen en onnatuurlijk voor het paard, het moet leuk blijven! (tenzij je paard dat leuk vindt
)

Astragirl schreef:Ik zie er trouwens het nut niet van in om tijdens een ontpsannen bosritje steeds te drijven en werken om hem aan de teugel te hebben, dat vind ik niet kunnen en onnatuurlijk voor het paard, het moet leuk blijven! (tenzij je paard dat leuk vindt)
Okkie1 schreef:Op een manege waar ik ooit gereden heb kwamen ook regelmatig endurance ruiters die de rijbak dan afhuurden en les hadden. Die werden daar inderdaad dressuurmatig getraind. Ik denk dat dat inderdaad heel belangrijk is, vooral voor deze paarden om correct en soepel spiergebruik te hebben!
Hoe het in die ritten zelf eraan toe gaat ed. weet ik niet daar kan ik niet over beoordelen, maar zodra ik hier op een goed gereden paard stap lopen die al vanzelf aan de teugel zodra ik contact zoek en benen erbij leg. Dan zou dat toch ook mogelijk zijn bij die endurance paarden?
) voorwaarts neerwaarts rijden zonder me daar veel moeite voor te doen. Ook kan ik haar dan oprichten (voor zover dat met een 3jarige gaat) zonder veel moeite. Astragirl schreef:Ik zie er trouwens het nut niet van in om tijdens een ontpsannen bosritje steeds te drijven en werken om hem aan de teugel te hebben, dat vind ik niet kunnen en onnatuurlijk voor het paard, het moet leuk blijven! (tenzij je paard dat leuk vindt)
). Hij loopt dan niet in wedstrijdhouding, maar wel nageeflijk.
, dat is zowel voor ruiter als paard geen fijne rit.