Jumping Amsterdam 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Texas02

Re: Jumping Amsterdam 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 22:26

Als het goed is, kun je clipmyhorse gratis kijken als je op de pc of laptop bent, en hem dan op klein scherm laat. Ik weet eigenlijk niet of je dan reclames tussendoor krijgt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 08:18

Dat kan niet meer tegenwoordig, ook op laptop/pc heb je abonnement nodig.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 08:44

Oh, dat wist ik niet, dat was wel altijd zo, zo lang je maar niet op full screen ging kijken. Dat is dan nog niet zo lang zo, of wel? Een vriendin van mij had het er ergens vorig jaar nog over dat zij altijd op die manier kijkt.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 08:46

Ik ga vandaag naar het springen. Super veel zin in

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 08:51

Dressuur was waanzinnig gisteren! Voor mij sprongen Fry, Moody en Kittel er bovenuit. Vooral
Kittel, haha, wat een vrolijke noot is dat toch tijdens het rijden en al helemaal na het afgroeten :D

Springen was zwaar voor bijna elke combinatie, de enorme stijl met afbeelding zorgde hier en daar
echt wel voor wat problemen. Een ruiter ging er ook nog heel vies naast, weet alleen even niet meer wie hij was :(:)

Stands blijven leuk, maar wat was het weer druk :=

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 08:54

Kevin Staut was dat. Volgens mij was hij wel ok na tijd. Het was wel een mooie hindernis om te zien trouwens, planken met een Nederlands landschap met molens, tulpenvelden en een fiets. Wat er aan de andere kant op stond weet ik eigenlijk niet. De parcoursbouwers waren er wel even zoet mee nadat Kevin hem compleet had afgebroken, mooie puzzel _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 08:58

Hij was idd blij. :D
Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 09:01

Texas02 schreef:
Kevin Staut was dat. Volgens mij was hij wel ok na tijd. Het was wel een mooie hindernis om te zien trouwens, planken met een Nederlands landschap met molens, tulpenvelden en een fiets. Wat er aan de andere kant op stond weet ik eigenlijk niet. De parcoursbouwers waren er wel even zoet mee nadat Kevin hem compleet had afgebroken, mooie puzzel _O-

Maar echt he, dat was een heel bouwwerk!

Tijdens binnenrijden zag je sommige al enorm loeren op die sprong, vond het
een heftige :j

En die Sanne Thijssen toch, wat een geweldenaar is die griet, ze was zó snel, en dan gewoon
twee 0 rondes rijden, buitengewoon!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 09:23

Ik vond Fry echt geweldig.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 11:57

Dressuur was wel weer mooi.
Maar als je wat verder kijkt.
Meeste respect voor Becky Moody, ze heeft dit allemaal zelf bereikt met een zelf gefokt en opgeleid paard. Mooie Beatles kuur, en wint ook de Harmonie prijs. Ook onder de indruk van de jonge Duitse ruiter. Volkomen relaxt zo te kunnen rijden in die ambiance. En ook wat Rowena laat zien vond ik knap.
Dan kijk ik ook met gemengde gevoelens naar de N.L. amazones. Ze blijven eigenlijk beloften voor de toekomst maar die toekomst is er voor hen al. Verschillende amazones kunnen al jaren beschikken over toppaarden. Vaak duur aangekocht door top eigenaren. Jaja, ze worden steeds beter. sommigen halen al de 70% . Maar het stelt niet veel voor op echt topniveau. We worden links en rechts ingehaald door landen zonder een dressuurverleden maar wel met combinaties die het "nieuwe" rijden begrijpen.
Dan doen onze fokkers het een slag beter.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 11:58

Het fotoverslag van gisteren staat op VN, Becky reed ook netjes ja.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 13:11

misterA schreef:
Meeste respect voor Becky Moody, ze heeft dit allemaal zelf bereikt met een zelf gefokt en opgeleid paard. Mooie Beatles kuur, en wint ook de Harmonie prijs. Ook onder de indruk van de jonge Duitse ruiter. Volkomen relaxt zo te kunnen rijden in die ambiance. En ook wat Rowena laat zien vond ik knap.
Dan kijk ik ook met gemengde gevoelens naar de N.L. amazones. Ze blijven eigenlijk beloften voor de toekomst maar die toekomst is er voor hen al. Verschillende amazones kunnen al jaren beschikken over toppaarden. Vaak duur aangekocht door top eigenaren. Jaja, ze worden steeds beter. sommigen halen al de 70% . Maar het stelt niet veel voor op echt topniveau. We worden links en rechts ingehaald door landen zonder een dressuurverleden maar wel met combinaties die het "nieuwe" rijden begrijpen.

Helemaal me eens. Met die gevoel ging ik ook weg zaterdag.

Er zit een enorm zwart gat tussen meerdere buitenlandse ruiters en Nederland. Ik zie ook weinig plezier en samenwerking. Er hangt een soort arrogantie, over het Nederlandse klikje.

Ik ben normaal niet een Isabel Werth fan, maar ik moet zeggen dat ze echt goed reed. Charlotte, Becky en Patrick kittel ook. En ik moet zeggen dat ik Zantana een heel stoer paard vindt, en Marieke was verdient de beste Nederlander.

Dinja zie ik liever niet met Imposantos. Vond die veel fijner onder Bart. Die mond wordt niet beter van de strenge stang.
Kyton drukte zijn rug veel weg. In algemeen vond ik het niet fijn om te kijken.

Maar om het positief te eindigen, Rowena vindt ik wel een fijne ruiter en reed een fijne proef.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 13:55

Ik ben benieuwd of dat gaat veranderen in de toekomst nu de FEI de punten voor harmonie meer laat tellen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 15:20

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 16:04

misterA schreef:

Eens! Ik vond Rowena echt heel fijn rijden.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 08:41

Ik vond die jonge Duitser (Moritz Treffinger) er ook echt uit springen qua vriendelijkheid. Voel echt positief op. Had van mij ook best die fairness prijs mogen winnen.

Nederlandse ruiters blijven het in mijn optiek lastig vinden om van het benenspektakel af te stappen en eerlijker en vriendelijker te rijden. En daardoor lijken die paarden echt enorm sterk omdat ze continu hectisch bezig zijn en op het randje lopen, waar dat gesleur aan de voorkant dan weer vandaan komt.

Luxuriouzz vond ik nog het meest “simpel” ogen maar om de een of andere reden vind ik die zelfs met losse stang nog kort in de hals blijven.

xSerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 15:05

BloemBloem schreef:
Texas02 schreef:

Maar echt he, dat was een heel bouwwerk!

Tijdens binnenrijden zag je sommige al enorm loeren op die sprong, vond het
een heftige :j

En die Sanne Thijssen toch, wat een geweldenaar is die griet, ze was zó snel, en dan gewoon
twee 0 rondes rijden, buitengewoon!

Sanne Thijssen is echt geweldig! Ook op vrijdag toen de hackemore dacht ik van haar paard Os le Petit Cheval afbrak en zij geen stuur meer had en probeerde te remmen via het kopstuk, wist ze dit enorm netjes uit te zitten ondanks het paard over een andere hindernis ging zonder enige stuur en gelukkig naar links ging naar de uitgang ipv over nog een hindernis te gaan want dat was een dubbel. Respect hoe ze dit kon, we zaten wel echt van Oh neee!

-
Moritz Treffinger heeft echt heel vriendelijk gereden, ook donderdag met de trainingsronde in de piste. Het zag er voor mij heel fijn uit!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 22:53

Die heb ik niet gezien vrijdag, welke wedstrijd was dat? De direct op tijd of de twee fasen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 08:31

Moritz reed dressuur. Hij reed zaterdag. Of bedoel je hem niet?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 13:09

Texas02 schreef:
Die heb ik niet gezien vrijdag, welke wedstrijd was dat? De direct op tijd of de twee fasen?

Sanne zal ze bedoelen, die reed 2x mee in de direct op tijd.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:08

Sanne bedoelde ik inderdaad, dank je! Ga ik nog even terugkijken!