Mening van mensen die zelf jureren gevraagd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 19:21

DuoPenotti schreef:
Anderzijds, geef de jury wel de punten, komen ze zichzelf een klasse hoger toch wel tegen.
Dus daarvoor hoeft men het niet te doen en was de huidige proef gewoon net voldoende.
Jammer als er zo net gerommeld word. Zowel punt erbij als eraf

Dat kan niet als mensen direct mee kunnen lezen met de punten. Achteraf denken van sjips, ik had wat lager willen punten of juist wat hoger is dan niet meer mogelijk. De ene keer heb je dan geluk, de andere keer pech, maar je hebt niet pech omdat er eerst uitgerekend wordt of de jury je wel overall winstpuntwaardig vindt of niet. Want daar heb ik wel wat moeite mee.

Met mensen die met 10 winstpunten sprokkelen over gaan heb ik totaal geen moeite. Je hebt ruimschoots bewezen dat je winstpuntwaardig bent. Eigenlijk al na 5, dan is het geluk er ook al wel af. En niet iedereen rijdt zeg maar 200 punten. Het is ook niet zo dat je pas over mag als je minstens 1 keer 2 winstpunten in 1 proef gereden hebt.
Ik ging altijd over zodra er 10 punten binnen waren. Soms had ik dan nog een wedstrijd staan in de lagere klasse, maar toen dat in de L2 me ineens naar 17 punten bracht heb ik daarna altijd gevraagd of ik een opgegeven wedstrijd kon omzetten naar een hogere klasse als het zo ver was. Dat heb ik ook in de M1 gedaan, zaterdag 10e punt in de M1, zondag eerste punt in de M2.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 19:22

DuoPenotti schreef:
Jij rijd ook erg netjes. Dus een minder paard haal jij het maximale uit.

En ja een paard dat graag meewerkt is voor het merendeel van de ruiters veel belangrijker dan het goed bewegende paard, maar die minder mee wil werken.

En wat ik eerder al zei. Mensen laten echt punten liggen waar iedereen een 7 kan halen. Zoals recht binnen komen. Mooi halthouden, netjes zonder tegen de hand achterwaarts.
Dan kan daar een 5 tegenover staan waar het paard moeite mee heeft maar heb je toch een wp

Ja mee eens maar andersom werkt ook zo, dat bloedjemooie paard die ik destijds reedt had weleens moeite met halsstrekken bijv. op concours. Toch kreeg ik daar dan vaak nog een 6 voor waar dat imo een 4 of 5 had moeten zijn. Bloedjemooie paarden of goede bewegers worden ook weleens onterecht naar boven gepunt.
Als ik drie verschillende paarden gewoon alle drie goed recht over de A/C lijn reedt, goed halthouden en dan toch weer de mooie die als enige een punt hoger had dan de rest.

Tja.. het is ook een deel psychologie.

denisesilver

Re: Mening van mensen die zelf jureren gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 19:43

Vind het echt heel slecht dat het dus bij wijze van spreken dagelijkse kost is dat punten na een proef nog worden aangepast, omdat het niet winstpunt waardig zou zijn. Dat was het op het moment van punten namelijk wel. Dan loop je jezelf als jury gewoon voor de gek te houden.

Germie, met de pony ben ik ook steeds overgegaan bij 10 winstpunten. Dan reed ik in de nieuwe klassen vaak de eerste paar wedstrijden geen of net aan een winstpunt, maar daar groei je dan gewoon in. En ik kon op wedstrijd ook gewoon steevast de eerste proef 170 rijden en de tweede 190 :+

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 19:49

Ik pas mijn punten nooit aan na het tellen, niet naar boven en niet naar beneden. Veel mensen (hier) vinden het stom dat een jury een puntje minder geeft om niet tot de winstpunt te komen, maar ik krijg bij 179 of 179,5 juist vaak de vraag of ik er niet even wat bij kon doen… >;) Wil je meer punten? Dan moet je beter rijden.

Mensen zijn heel goed in alleen denken en praten in hun eigen voordeel. Valt iets tegen dan ligt het aan de jury, valt iets mee dan ligt het aan de ruiter.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 20:00

Liever 179,5 dan 180 imo. Zonde van de winstpunt :')
Zou het ook heel poedersuiker vinden als er na de proef omhoog wordt gepunt. Geef gewoon je punt en maal er niet meer om.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 21:59

Er wordt wel vaak gezegd over bijvoorbeeld die 179 dat het baalpunten zijn.

Ik vind het ook heus wel eens balen maar het was dus precies 179 punten waard.
Voor mij voelt het dan vooral dat er dus heel eerlijk gepunt wordt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 02:49

germie schreef:
Suzanne F. schreef:
Je ziet vaak dat PRE’s ook weinig tact hebben. En meestal niet kunnen verruimen. Ja dan kan ik geen hoge punten geven.
Het is niet dat jury’s niet houden van Haflingers, Fjorden, Friezen etc maar ze leggen het vaak qua lossigheid, tact, balans, zelfhouding en vermogen tot verruiming (en vaak ook verzameling) af tegen hun moderne rijpaardgenoten. Die scoren dan hoger. En zo kan een brave Haflinger met een net braaf proefje nog onder een megatalentvol dressuurpaard eindigen die een paar keer staakt. Die krijgt dan een paar 2’en en 3’en en onderaan een 5 ofzo maar als de rest allemaal 7, 8 en 9 is dan legt de brave Haflinger het af met 6’jes en een enkel 5’je en 7’tje.
En dat is dan ‘oneerlijk’.

Maar er is ook altijd nog de persoonlijke voorkeur en dat kun je als mens niet uitschakelen.

En het is helaas ook echt zo dat de naam toch wel van invloed is. Ik weet nog dat ik in de M2 reed en Emmelie Scholtens voor mij moest starten op een jong paard. Die was toen nog niet zo ver als nu, maar had al wel een naam zeg maar. Dat paard vloog de ring uit (is uitsluiting normaal gesproken), kreeg daarna van Sjak een zweep in de handen gedrukt en reed zo de proef uit. Dus ook nog hulp van derden. En die eindigde zo nog boven mij en in de prijzen.

En uiterlijk heeft helaas soms ook invloed op het punt voor 'verzorging van het geheel'. Ik heb eens gehad dat ik 2 paarden reed, beiden in de B, met zelfde zadel, hoofdstel, dekje, ruiter enz. En toch kreeg de 1 een 8 en de ander een 7. Dus verhaal gehaald en wat bleek? De jury vond de ene proef geen winstpunt waardig en had daarom een 7 gegeven op verzorging i.p.v. een 8. Dus eerst uitrekenen wat het totaal is, en dan kijken of je die winstpunt gunt of niet.

Helaas, het gebeurt. Niet iedereen doet het, maar sommigen dus wel.

Ik rij nu een ruin, en ik zeg altijd: als ik met deze de ring in kom sta ik meteen 20 punten voor op mijn merrie. Dat is gewoon de uitstraling, daardoor lijkt alles makkelijker te gaan dan bij mijn merrie, maar het is absoluut niet zo. Maar het uiterlijk doet er dus echt wel toe. En dat is in dit geval natuurlijk iets wat lastig te negeren is, want de jury ziet niet dat het eigenlijk bij de ruin moeilijker is dan bij de merrie, maar de ruin is gewoon in alles langgerekter en soepeler. Dat is een beetje wat jij ook beschrijft. Maar uitstraling speelt zeker ook mee.

Maar het is niet zo dat of het wel of niet makkelijk gaat, moet bepalen welke proef met welk paard beter is. Er zijn meer dingen waar een jury naar kijkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 02:53

denisesilver schreef:
Dan heeft de jury daar met de rest van de punten rekening mee te houden. Een punt bij verzorging eraf trekken om net onder een winstpunt uit te komen is niet fair. Schijnbaar was zo’n proef dus wel net aan winstwaardig. Zo’n combinatie komt zichzelf dan in de volgende klasse tegen.

Nee, de proef was niet winst waardig. Daarom juist. De winst zou alleen komen doordat de ruiter 2 punten cadeau zou krijgen voor de verzorging. Is het wel fair om standaard een 8 te geven voor de verzorging dan?
En als het standaard een 7 moet zijn, trekt die 7 bij een hele goede combi het gemiddelde omlaag. Daarentegen trekt die 8 bij een mindere combi het gemiddelde cijfer omhoog.
Als je je proef technisch onder de maat rijdt, vind ik niet dat je een winstpunt moet krijgen puur door de verzorging.
Daarnaast vind ik sowieso dat als je over 1 puntje moeilijk moet gaan doen, je je tijd beter kunt gaan investeren in oefenen dan in zeiken :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 08:13

Ik vindt eigenlijk dat als de verzorging een 8 waard is, dat je die ook gewoon moet geven als jury. Een jury hoort niet bezig te zijn met wel of niet winstwaardig..dat blijkt vanzelf wel als de punten opgeteld worden. Gewoon jureren wat er te zien is, of dat nu positief of negatief is..en als het dan 179 is..ja dan is het pech. Beter rijden de volgende keer...

Het helpt trouwens ook enorm om een proef te filmen en dan terug te kijken met de coupon er naast. Hoe het voelt en hoe het er uit ziet, daar zit soms ook nog wel verschil in.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 08:15

prugelpiet schreef:
Ik lees even mee, want ik ben heel benieuwd naar de reacties.

In theorie zou je zeggen dat wat Elisa aankaart zo is, en dat alles eerlijk per paard beoordeelt word,

In dit standpunt ga je er vanuit dat de dressuursport een inclusief uitgangspunt neemt. En dat is natuurlijk niet zo. Net als in de springsport of andere sport. Het gaat er niet om dat je het zo goed mogelijk binnen je mogelijkheden doet. Het gaat erom dat je zo hoog mogelijk scoort. En om dan even terug te komen op de eerdere vergelijking: Dan kan je beter met een racefiets fietsen dan met een bakfiets.

"Het zo goed mogelijk doen binnen je eigen mogelijkheden" is een heel mooi doel natuurlijk. Maar wel voor thuis, niet in de ring in concurrentie tegen anderen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 08:19

Natuurlijk wint het uiteindelijk het beste paard met de beste ruiter, en niet dat minder goede paard met een zelfde beste ruiter. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat dit minder goede paard altijd eerlijk beoordeeld wordt.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 08:26

Elisa2 schreef:
Oke ongevraagd ik weet het, maar dit snap ik dus niet.

Je kijkt toch naar een paard, bouw en gangen en dan naar wat hij wel of niet van nature kan en daarna naar hoe het uitgevoerd is naar zijn potentieel?

Het moet toch niet zo zijn dat een paard met hogere benen en ruimere gangen van nature altijd meer punten krijgen?

Dit zou je denken idd maar helaas gebeurt dit nog niet vaak

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 08:34

Elisa2 schreef:
Natuurlijk wint het uiteindelijk het beste paard met de beste ruiter, en niet dat minder goede paard met een zelfde beste ruiter. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat dit minder goede paard altijd eerlijk beoordeeld wordt.

En omgekeerd ook niet. Ik heb twee totaal verschillende paarden en ben het er zeker mee eens dat ik met de dressuurmerrie nog wel eens denk van nouu, dit is wel vriendelijk hoor.
Maar evengoed dat ik met haar een lijn superstrak rijd voor een 6, waar de ander een 7 krijgt. Vraag ik om uitleg, is het dat ik met een paard met deze kwaliteit wel wat gedurfder mag rijden.
Ik vind meer in het algemeen dat er wisselend gejureert wordt en ik voor redelijk gelijke proeven echt tussen geen winst en dubbel winst krijg. De waarheid ligt in het midden, maar zou het zelf fijner vinden als de focus wel meer gelijk zou liggen. Dus of op ontspanning en harmonie, of op superstrak rijden, of desnoods op pure kwaliteit. Weet je wel waar je aan toe bent.
Maar juryleden zijn ook gewoon mensen en je ontkomt niet helemaal aan dat iemand toch een stukje voorkeur of eigen historie meeneemt, al zal de insteek zijn dat zo min mogelijk te doen (iig bij 95%, er zijn altijd uitzonderingen :D)

Oh enne, wat uitstrekken betreft: mijn dressuur popje mocht willen dat ze dat kan zoals mijn springgefokte ruin met zn zeer eenvoudige basis draf dat eruit gooit. Het is echt niet altijd makkelijker met een 'knap dressuurpaard' :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 09:24

En ik vind het veel simpeler om goed te scoren met mijn beperkte gangen paard, dat dan wel dressuur gefokt is maar niet aan af te zien :') , dan met de veel beter bewegende. Daar had ik beetje dezelfde ervaring als Noukie. Kon zo wisselen, maar paard zelf kon ook enorm wisselen. Maar van 70 procent naar keer daarna naar 58 procent of bij 2 juryleden 60 en 69 procent. Want de ene vond het te braaf en de ander dus heel goed.

Ik rijd echt regelmatig enorme punten. Nee, niet op gangen, maar wel op aanleuning, harmonie, takt en regelmaat en eigenlijk alle andere dingen. En ook hebben we de verruiming van een 4 of 5 naar een 7 tot 8 kunnen krijgen door trainen.

Zelfs op kampioenschappen rijden we gewion mee. Niet voor die 1e plaats (hoewel dat ook voorgekomen is) maat wel om op hippiade en NK te komen. En daar keurig in de middenmoot met 65% te eindigen. Vind ik echt super, want het zijn geen 100 procent strakke proeven, maar gewoon netjes en correct. Dus zijn er genoeg die netjes correct en beter kunnen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:24

Dorine92 schreef:
denisesilver schreef:
Dan heeft de jury daar met de rest van de punten rekening mee te houden. Een punt bij verzorging eraf trekken om net onder een winstpunt uit te komen is niet fair. Schijnbaar was zo’n proef dus wel net aan winstwaardig. Zo’n combinatie komt zichzelf dan in de volgende klasse tegen.

Nee, de proef was niet winst waardig. Daarom juist. De winst zou alleen komen doordat de ruiter 2 punten cadeau zou krijgen voor de verzorging. Is het wel fair om standaard een 8 te geven voor de verzorging dan?
En als het standaard een 7 moet zijn, trekt die 7 bij een hele goede combi het gemiddelde omlaag. Daarentegen trekt die 8 bij een mindere combi het gemiddelde cijfer omhoog.
Als je je proef technisch onder de maat rijdt, vind ik niet dat je een winstpunt moet krijgen puur door de verzorging.
Daarnaast vind ik sowieso dat als je over 1 puntje moeilijk moet gaan doen, je je tijd beter kunt gaan investeren in oefenen dan in zeiken :')

Als een jury iedereen een 8 geeft, dan hoort die iedereen een 8 te geven, en niet ineens iemand een 7, omdat de proef volgens de punten dus toch net aan een winstpunt waardig was. Zoals ik al zei, dan had er ergens in de proef een lager punt gegeven moeten worden. Schijnbaar was de proef dus wel technisch aan de maat. Ik zou persoonlijk ook niet blij worden als er een punt naar boven zou worden gepunt omdat de proef wel winstwaardig was. Ik rij liever een fatsoenlijke winstpunt dan 180.

Van mij mag die punt voor verzorging er ook gewoon af hoor. Daar niet van.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:32

denisesilver schreef:
Dorine92 schreef:

Als een jury iedereen een 8 geeft, dan hoort die iedereen een 8 te geven, en niet ineens iemand een 7, omdat de proef volgens de punten dus toch net aan een winstpunt waardig was. Zoals ik al zei, dan had er ergens in de proef een lager punt gegeven moeten worden. Schijnbaar was de proef dus wel technisch aan de maat. Ik zou persoonlijk ook niet blij worden als er een punt naar boven zou worden gepunt omdat de proef wel winstwaardig was. Ik rij liever een fatsoenlijke winstpunt dan 180.

Van mij mag die punt voor verzorging er ook gewoon af hoor. Daar niet van.

Nee, de proef was niet technisch aan de maat, want zonder die 8 zit je niet op een winstpuntscore

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:37

Dus moet je maar de punt van verzorging aanpassen, omdat jij als jury vind dat het anders niet klopt? Pleit dan bij het KNHS dat dat punt er helemaal af moet. Ik ben het eens met Elisa dat het helemaal niet aan de jury is hoeveel punten onder de streep staan. Punt gewoon wat je ziet en als je dan een punt te hoog punt, pech. En “geluk” voor de ruiter. Wat boeit het een jury überhaupt dat iemand net wel of net niet een winstpunt rijdt? Ik snap wel waarom er steeds meer mee stoppen als dit de algemene tendens is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:43

Noukie schreef:
Elisa2 schreef:

En omgekeerd ook niet. Ik heb twee totaal verschillende paarden en ben het er zeker mee eens dat ik met de dressuurmerrie nog wel eens denk van nouu, dit is wel vriendelijk hoor.
Maar evengoed dat ik met haar een lijn superstrak rijd voor een 6, waar de ander een 7 krijgt. Vraag ik om uitleg, is het dat ik met een paard met deze kwaliteit wel wat gedurfder mag rijden.
Ik vind meer in het algemeen dat er wisselend gejureert wordt en ik voor redelijk gelijke proeven echt tussen geen winst en dubbel winst krijg. De waarheid ligt in het midden, maar zou het zelf fijner vinden als de focus wel meer gelijk zou liggen. Dus of op ontspanning en harmonie, of op superstrak rijden, of desnoods op pure kwaliteit. Weet je wel waar je aan toe bent.
Maar juryleden zijn ook gewoon mensen en je ontkomt niet helemaal aan dat iemand toch een stukje voorkeur of eigen historie meeneemt, al zal de insteek zijn dat zo min mogelijk te doen (iig bij 95%, er zijn altijd uitzonderingen :D)

Oh enne, wat uitstrekken betreft: mijn dressuur popje mocht willen dat ze dat kan zoals mijn springgefokte ruin met zn zeer eenvoudige basis draf dat eruit gooit. Het is echt niet altijd makkelijker met een 'knap dressuurpaard' :')

Nee haha, dat zeg ik ook niet wat betreft het uitstrekken. Alleen in het gehele beeld kan zo,n knap dressuurpaard wel sneller meer punten krijgen. Dat is in ieder geval mijn ervaring met knappe dressuur paarden versus minder knappe dressuur paarden. :)
Maar ik geloof ongetwijfeld dat wat jij zegt ook een rol kan spelen en iedere jury wil wat anders zien.

Dat jij goed scoort MWM snap ik ook omdat het beeld en de aanleuning heel stabiel zijn wat gewoon punten scoort. En paard heeft gewoon drie nette gangen daar bij. :)

Heb ook weleens een springgefokte uitgebracht die kon strekken voor een 8/9. Mits ik de basisvoorwaarden goed voor elkaar had. Maar deze had weer andere lastigheden (bij elkaar en op het achterbeen houden) bijvoorbeeld. Zo heeft ieder paard z'n + en - minpunten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:45

denisesilver schreef:
Dus moet je maar de punt van verzorging aanpassen, omdat jij als jury vind dat het anders niet klopt? Pleit dan bij het KNHS dat dat punt er helemaal af moet. Ik ben het eens met Elisa dat het helemaal niet aan de jury is hoeveel punten onder de streep staan. Punt gewoon wat je ziet en als je dan een punt te hoog punt, pech. En “geluk” voor de ruiter. Wat boeit het een jury überhaupt dat iemand net wel of net niet een winstpunt rijdt? Ik snap wel waarom er steeds meer mee stoppen als dit de algemene tendens is.

:j

Ik ook, vind dan ook dat een jury teveel de eigen mening wil doordrukken. Want de ene ziet het misschien heel anders dan een andere jury. Zoiets als dat je voor dezelfde proef op een kampioenschap met twee juryleden twintig punten verschil kunt hebben..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:46

Ik vond de punten jaren geleden veel makkelijker te begrijpen, geen idee waar dat aan ligt?

Ik schrijf ook vaak, bij verschillende juryleden en ook dan kan ik er soms geen touw aan vastknopen.

Of dat nou door de dubbeltellers komt? Of door persoonlijke voorkeur?

Het weerhoud mij er op dit moment van om te starten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:51

In de beginnersklasse B is punten geven voor verzorging en presentatie een aspect waarmee je laat zien wat je kunt. Niks mis met netjes voor de dag willen komen.
Da jury's daar hun eigen draai aan geven, staat daar m.i. los van. Dan fixen ze dat wel anders.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 11:07

denisesilver schreef:

Het verzorgings cijfer is gelukkig alleen nog in de B klasse en het is nog steeds een moeilijke klasse om te beoordelen. Regelmatig combinaties waarvan ik denk: wat kom je hier doen, hele proef neus in de lucht slordige figuren enz enz. En dan boos komen mekkeren waarom ze maar 160 punten hebben want ja in de B kun je toch wel wat aardiger beoordelen. Dan maakt de 8 voor verzorging niks meer uit. Gelukkig zijn er ook genoeg combinaties die goed voor bereid hun proef rijden en met winst naar huis gaan.
Wat betreft 'je algemene tendens opmerking: geloof niet dat het zo gaat.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 11:09

Wensen hebben meestal gewoon een te rooskleurig beeld van hun eigen rijkunsten, dat is nog altijd het grootste probleem

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 11:17

denisesilver schreef:
Ik snap wel waarom er steeds meer mee stoppen als dit de algemene tendens is.

Let op dat je niet de opmerking van een enkeling bestempelt als algemene tendens. Er zijn ook genoeg juryleden (inclusief ondergetekende) die punten wat ze zien en niet spelen met een cijfer voor de verzorging om wel of niet boven de winstpunt uit te komen.

Elisa2 schreef:
Zoiets als dat je voor dezelfde proef op een kampioenschap met twee juryleden twintig punten verschil kunt hebben..

Dat is natuurlijk ook niet wat wij als juryleden willen, daar balen we zelf ook van en gaan we over in gesprek. Toch is het wel goed om te bedenken dat over 30 onderdelen 15 punten verschil eigenlijk niet veel is. Dat is een halve punt per onderdeel; het verschil tussen een 6 en een 6,5.

De punten die jullie aandragen waren overigens voor mij wel redenen om de jurycursus te gaan doen. Het heeft me zeker een breder perspectief gegeven en de mogelijkheid om invloed uit te oefenen op de basissport. Mijn motto is: als je ergens iets van vindt, moet je er wat aan doen. :j

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 11:27

senna21 schreef:
In de beginnersklasse B is punten geven voor verzorging en presentatie een aspect waarmee je laat zien wat je kunt. Niks mis met netjes voor de dag willen komen.
Da jury's daar hun eigen draai aan geven, staat daar m.i. los van. Dan fixen ze dat wel anders.

Wat laat je dan zien? Dat mamma zo goed ingevlochten heeft en pappa je beestje zo goed gewassen heeft?
Dat je meer geld te besteden hebt aan mooi zadel, hoofdstel, dekje etc. Ik zit er om de proef beoordelen op de rijkunstige prestatie van ruiter en paard/pony.
Voorbeeld over dom denken: pissige vader kwam verhaal halen waarom zijn dochter 3e was geworden en op 1 een meisje met rubber laarzen en simpel hoofdstel zonder bling bling. Dacht serieus dat ik in de maling genomen werd. Gelukkig was zijn 11 jarige dochter super sportief: 'pap hou op, zij heeft veel beter gereden dan ik'.
Gebeurtenis die ik niet snel zal vergeten.