Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mavantos schreef:@mce: de foto die jij stuurde van de neusriem zegt heel weinig. Daar lijkt het inderdaad (te) strak te zitten, maar het paard heeft ook de mond open en veel schuim waardoor je niet echt kan bepalen hoe ver de mond open is. Het is niet te zeggen dat de neusriem met een ontspannen dichte mond niet voldoet.
Ik wil absoluut niet zeggen dat je geen gelijk hebt, maar wel dat je dit vanaf die foto niet kunt beoordelen.
Zie onderstaand een foto van een 100% losse neusriem waar je echt met gemak dat apparaatje onderdoor zou kunnen halen, maar zelfs op deze foto lijkt het nu niet alsof het goed genoeg los zou zitten. Laat staan op een ingezoomde foto in beweging met de mond open en veel schuim ...
[ Afbeelding ]
Desalniettemin vind ik het goed dat ze vooraf en na de proef de paarden controleren. Heb de wedstrijd niet gevolgd, maar de korte stukjes van o.a. Red Viper op social media zagen er heel knap uit.
annikavolder schreef:even on topic: ik vind die proef voor de 7 jarigen echt pittig!
Phonix schreef:Ik ben hier in verden en de paarden worden gecheckt bij binnenkomst warm-up baan door een heel nauwkeurig Duitser. Tot nu toe heb ik een combinatie van sloerdig rijderij, spanning en best veel paarden die er gewoon niet klaar voor gezien. In de 7 jarige zitten er weinig tussen die echt heel goed zijn. Maar die dag dan wel goed zijn, zijn ook goed.
Elisa2 schreef:Haha ja aan die overgang galop/ halt kun je echt een heleboel aflezen..net als het halsstrekken. Ik heb er nu een aantal gezien maar vind dat er veel over het tempo worden gereden. Was net wel een Spanjaard die zijn paard heel fijn voor elkaar had.
Phonix schreef:Ben nu op weg naar huis. Op zich wel een fijne wedstrijd maar ik vond hem leuker in Nederland. Had nu niet het gevoel dat het WK was en er waren heel veel spanjaarde en Lusitanos voor mijn gevoel. Die horen er natuurlijk ook bij, maar ik heb er zelf niet zo meIk vond dat er vorige jaar in algemeen betere paarden waren.
Ik vond het ook vrij duur. Kaartje 40, parkeren 5 en eten was best prijzig. Dat vindt ik altijd zo jammer omdat je dan niet de jeugd gaat trekken omdat ze het te duur vindt. Maar wel een leuke dag uit!