wat zijn jullie tips voor een goede A/C lijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-25 19:31

Bellatrix schreef:
Wat jammer dat hij zoveel spanning had buiten. Heb je eigenlijk wel buiten kunnen oefenen ook? Je proef? Of was dat altijd binnen?

En idd jammer dat jullie nog achter elkaar aan moeten rijden, daar leer je niet zelf rijden van. :

Dat kennen wij hier niet in de gevorderde lessen. Beginners in het begin nog wel maar dat vind ik niet zo raar. Maar je wil toch rijden waar je wil rijden? Figuren oefenen die lastig zijn of waar je moeite mee hebt. Een gevorderde ruiter kijkt om zich heen waar de rest rijdt en past het rijden erop aan. Wordt je paard of pony ook lekker soepel van, van al dat draaien ipv rechtuit op de hoefslag rijden.

De bak waarin we oefenden was een 50x50 springbaan. Daarin komen dan twee dressuurbanen te liggen. Nu hadden ze er eentje gelegd om te oefenen. Maar zoals ik al dacht had ik het geluk om in de andere baan te moeten rijden. Die veel kijkeriger is (echte witte hekken ipv balken en grote bakken met letters erop), daar komt dan nog bij dat het enorm geregend had en de baan dus praktisch blank stond. Een beetje alles bij elkaar dus.

Dit paard is trouwens niet van mij, het is een manegepaard. Ik ben ook de enige met wie hij mocht meedoen, net omdat hij nogal angstig kan zijn en de hulpteugel die ze er normaal om hangen nu dus niet mocht.

Het enige jammere was wel dat de jury al belde toen ik nog niet eens 1 rondje in de bak had gereden. Daarbij dacht ik wel, je ziet toch dat hij niet langs de tent durft, een minuutje extra was fijn geweest. Hoewel ik niet denk dat het een groot verschil had gemaakt, maar ik vond het wel snel.

Ik rijd dit paard nu vooral omdat ik even tussen twee paarden in zit en om wel bezig te blijven terwijl ik met mijn jongkie de basis leg van het grondwerk.

En oke de proef was niet super, hij kan echt heel mooi en fijn lopen, maar ik was wel blij met hoe hij aan mijn been was met het inrijden. Ik kreeg hem af en toe netjes en erg licht aan de teugel en zonder spanning. Terwijl er toch wel een stuk of 10 paarden de bak door denderen en mensen soms gekke dingen doen haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: wat zijn jullie tips voor een goede A/C lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 19:33

Balen dat alles zo tegenzat. Ik heb idd in mijn manege tijd ook moeten rijden in een natte bak, dat is gewoon verrot en dan weet je eigenlijk van te voren al dat het niets wordt. :+

Volgend keer beter!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 20:08

Bellatrix schreef:
Balen dat alles zo tegenzat. Ik heb idd in mijn manege tijd ook moeten rijden in een natte bak, dat is gewoon verrot en dan weet je eigenlijk van te voren al dat het niets wordt. :+

Volgend keer beter!

Ja dat maakte het inderdaad nog erger. Want ik durfde er hierdoor ook iets minder aan rijden omdat ik toch een beetje bang was dat hij zou uitglijden als hij toch een gekke sprong deed.

Maar goed, het was een ervaring!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: wat zijn jullie tips voor een goede A/C lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 20:46

Ja logisch hoor! Dat heb ik ook wel gehad vroeger. :j

Maar idd, je bent weer een ervaring rijker. :D