koend schreef:lletam schreef:Ik ben na een korte pauze weer 's gaan proberen. Ene kant gaat best aardig, in een, wil soms de kont nog wat omhoog gooien.
Andere kant is een stuk lastiger, die springt ie achter niet door of na.
Sommige zeggen eerst de makkelijke kant bevestigen en daarna de lastige kant, andere zeggen juist beide kanten blijven oefenen.
@koend: ik heb wel het idee dat jouw contra-wijken lijn helpt aan de lastige kant
Alternatieve lijn vanuit hetzelfde idee. Afwenden bij a, terugwijken vanwaar je komt richting hoefslag en dan bij aankomst op de hoefslag de wissel vragen.
Met mijn paard gaat het best als ik voor flink wat galop zorg, ook bij het wijken. Als ik het te mooi wil doen, krijg ik er een soort drafpasje tussen of springt hij na.
Finetunen zal later moeten komen.
Ik heb wel nog een vraag op welk moment van de galopsprong ik precies mijn hulp moet geven. Als het laatste voorbeen de grond raakt?
Zeker voldoende sprong hebben. Mijne kan heel makkelijk sluiten dus dat is echt een werkpuntje.
Over wanneer je de hulp geeft is een heel goede vraag. In theorie heb ik geleerd wanneer de hals daalt,het paard dus landt en dan geef je de hulp. Maar dat ik makkelijker gezegd dan gedaan want het gaat allemaal zo snel!