Leeftijd van de ruiter in de baan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:28

tine10 schreef:
koend schreef:
Ik ben ook al 2x30. ;)

Ik stap trouwens nog altijd ouderwets van op de grond op. Die opstapbankjes vind ik voor stijve jongelingen _/-\o_

Opstapbankjes zijn niet alleen voor stijve ruiters! Het is beter voor de rug van je paard en voor je zadel ;)

Was een grapje hoor!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:40

In de ijslanderwereld is Cora een hele bekende, inmiddels 79 jaar en ze rijdt nog actief wedstrijden op hoog niveau en wint ze nog ook! En niet de rustige proeven, zij gaat voor de telgangraces :D

Is altijd super inspirerend om te zien hoe goed ze is en hoeveel plezier ze er in heeft.

https://www.dehoefslag.nl/nieuws/sport/ ... r-ijslande

daffodil

Re: Leeftijd van de ruiter in de baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:52

Ik ben 52 en rijd sinds een paar jaar ook met een pony, een haflinger, vrolijk in de ring rond, inmiddels in het M1. Leeftijd interesseert me dus echt niets. Ik zoek wel locaties uit die ik leuk vind. Ben niet meer zo gedreven dat ik nou perse overal wil starten dus ik kies echt voor gezellige locaties.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 10:06

daffodil schreef:
Ik ben 52 en rijd sinds een paar jaar ook met een pony, een haflinger, vrolijk in de ring rond, inmiddels in het M1. Leeftijd interesseert me dus echt niets. Ik zoek wel locaties uit die ik leuk vind. Ben niet meer zo gedreven dat ik nou perse overal wil starten dus ik kies echt voor gezellige locaties.

Heel herkenbaar, ik zoek ook de gezellige verenigingen. Het is wel hobby tenslotte

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:19

Lekker gemoedelijk! Ik zit in de regio Rotterdam sinds dit jaar en daar zitten een hoop poeha startlocaties. Zo geen zin in haha. Doe mij maar lekker de poldervereniging.

Misslev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:26

Ik ga waarschijnlijk komend jaar met mijn 42 jaar jong de F1 proef rijden. Op mijn 41e had ik pas mijn eerste les. Ik wist nog niet dat er stiekem een pennymeisje in mij zat, tot mijn dochter ging paardrijden op de manege.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:51

Misslev schreef:
Ik ga waarschijnlijk komend jaar met mijn 42 jaar jong de F1 proef rijden. Op mijn 41e had ik pas mijn eerste les. Ik wist nog niet dat er stiekem een pennymeisje in mij zat, tot mijn dochter ging paardrijden op de manege.

Knap!
En dan moet je midlife nog komen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 13:17

Muronia schreef:
Knap Babootje, en inderdaad domweg doorzetten als je op zo'n drempel hangt. Ik ben inmiddels 22 kg kwijt, dat is zo'n verademing ondanks de rest van mn klachten. Rijden zal ik denk ik nooit meer kunnen. Een paar weken geleden geprobeerd om een rondje te stappen op mijn jonge merrie, maar daarna kon ik een week amper lopen. Daarom des te blijer dat we nu het mennen hebben ontdekt.

Heb je al een paard waar je het mee wilt gaan doen?

Knap hoor 22 kilo. _/-\o_
ik denk dat ik tegen die tijd even een privelesje boek bij 1 van de maneges in de buurt. En als ik me weer zeker genoeg voel wellicht op 1 van onze eigen paarden. Ruim voor corona heb ik voor t laatst op een paard gezeten, dus ik moet er weer even inkomen.
Maar ik kan natuurlijk alvast wel weer werken aan ruiterfitheid. Dat is nooit weggegooid natuurlijk.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 13:37

Muronia schreef:
Ik ben 44 en ik heb besloten dat ik me per 1 januari ga inschrijven bij een menvereniging in de buurt. Ik ga nu pas beginnen met deze nieuwe "carrière" en ik hoop er nog een aantal jaren mee vooruit te kunnen :D en ja ook met nieuwe toekomst-doelen. Ik heb er zin in.

Mennen? Daar mag je met 44 misschien nét aan beginnen. Als het al jaren je roeping is, zo niet moet je minstens tot de 55 wachten. :D

Ik ben van plan komende maart voor het eerst aan een proevendag op een manege mee te doen. Dan ben ik 41. Tussen de pennymeisjes! Maar ja, ik ben nou eenmaal niet eerder op dit punt gekomen. Ik ben pas als volwassene gaan rijden en pas dit jaar naar dit doel gaan werken. Als ik ooit nog met een eigen paard in de KNHS-proeven wil uitkomen zal ik ook wel tegen de vijftig lopen...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 13:44

Ik meld me hier ook :-)

Inmiddels 52 jaar oud en met paard in de L1. De wederhelft is nu 60 jaar oud en rijdt met zijn paard in de L2 en 1:00m springen :-)

Op wedstrijden zien we toch ook wel wat vaker wat oudere mensen. Dressuur vaak wat oudere dames en met springen toch ook wel wat oudere mannen :-)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 13:58

Misslev schreef:

Wat superleuk!!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 16:36

Misslev schreef:

Ik had je reactie nog even over het hoofd gezien, maar je bent doortastender dan ik! Zoals je hieronder kunt lezen, heeft het jaren geduurd voor ik de weg naar de proefjes heb gevonden.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 16:50

Misslev schreef:

Zo ben ik ook begonnen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 18:23

Dát vind ik pas stoer, op “latere” leeftijd starten met wedstrijden. Hulde!
Ikzelf ben rond mijn 14e met KNHS (toen nog KNF) wedstrijden begonnen tot mijn 27e ongeveer, toen een hele tijd niet en nu dus vanaf 2020 met de pony. Ik heb al eens de vraag gehad of ik deze pony ook bij de pony’s had uitgebracht, toen moest ik heeeeel hard lachen. Inmiddels zijn we M1, het hoofste dat ik ooit gereden heb :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 18:30

Melzazu schreef:
Misslev schreef:

Wat superleuk!!

Echt heel tof! Veel plezier.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:44

LaDonna75 schreef:
Inmiddels zijn we M1, het hoofste dat ik ooit gereden heb :)

Dat is toch enig aan onze sport dat het mogelijk is dat je blijft verbeteren tot op "hoge" leeftijd.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 21:00

Hier nog een 40+ , ietwat stijve en iets minder dappere amazone, die toch wel de ambitie heeft om, zodra het jonge paard zo ver is, om toch weer in de ring te verschijnen. Ruim tien jaar geleden voor het laatst officieel gestart met mijn oude paard, maar het kriebelt nog steeds.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:19

Wat een leuk topic, dus ik meld me ook maar even als 40-jarige met 19 jaar ervaring :D
Ik heb een 19-jarige merrie waar ik Z1 mee rijd, voor ons allebei de 1e keer, volgend jaar worden we samen 80 *\o/*
In de wei staan haar dochter klaar, nu 2,5 jaar oud, om als alles goed gaat moeder op te volgen. Zoals het er nu naar uit ziet, ga ik dat gewoon lekker zelf doen. Megabraaf dus dat durf ik nog wel aan ;-)

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 21:44

Ja, Noppert, met de stijgende leeftijd gaat het rekenen wel een beetje achteruit, hé. }:) _/-\o_

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:34

Koend ik denk dan Noppert 59 is (40+19)

Ik ben 55 maar echt wel minder stoer dan vroeger, keihard galopperen tijdens buitenrit durf ik niet meer, hindernissen springen die hoger zijn dan 80 cm durf ik ook niet meer... zie veel meer gevaar.. dat vind ik echt heel jammer..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 00:12

Desi_2409 schreef:

Ik ben 55 maar echt wel minder stoer dan vroeger, keihard galopperen tijdens buitenrit durf ik niet meer, hindernissen springen die hoger zijn dan 80 cm durf ik ook niet meer... zie veel meer gevaar.. dat vind ik echt heel jammer..

Heel herkenbaar, vroeger kon het niet gek genoeg, nu wil ik graag een braaf paard.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 00:38

Ik wil ook n braaf paard. Maar die heb ik niet }:)
In maart er nog af gekiept. Ach ja, het hoort bij de kleine boef.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:38

Desi_2409 schreef:
.

Ha, dat zou kunnen, ja.
Dan ben ik het die achteruit gaat. Sorry, Noppert...

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:09

koend schreef:
Ja, Noppert, met de stijgende leeftijd gaat het rekenen wel een beetje achteruit, hé. }:) _/-\o_

Begrijpend lezen waarschijnlijk ook bij sommige ;-) maar ik ben inderdaad 59 :D

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:16

Desi_2409 schreef:

Heel herkenbaar, vroeger sprong ik gewoon 1.20 parcoursen rond zonder er ook maar bij na te denken.
Nu vind ik 80 cm al behoorlijk aan de maat. Keihard galopperen in het bos heb ik vervangen door een stevig handgalopje :+

Het is ook dat als je ouder wordt, meer gevaar ziet en er staat gewoon veel meer op het spel dan toen je 18 was. Gezin, bedrijf, lijf en leden, het heeft een enorme impact als er iets met je gebeurt.....