Paard bang om te galloperen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Paard bang om te galloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 19:00

Kreupel vanuit stijfheid zegt de veearts dat? Wat is het advies dan?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 19:46

Ik heb persoonlijk het idee, dat het paard van de regen in de drup is gekomen.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 19:54

Ook ik vind dit een raar verhaal met ontwijkende antwoorden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 20:19

Xoxolof09 schreef:
MustangII schreef:
Je hebt een manege paard gekocht zonder een keuring?

Heb dat expres niet gedaan ivm dat ze anders terug ging naar oude eigenaar waar ze mishandelt was

Even een beetje informatie.
Dierenartsen hebben een vast protocol voor de aankoopkeuring.
Die keuring is vwb de dierenarts een advies.
Ik heb mijn huidige paard gekocht, waarbij we bij de afronding van onderhandelingen afspraken 'tenzij de dierenarts iets geks vindt'.
... gelukkig was dat bij mij niet zo.
Maar ZOU 'een dierenarts iets geks vinden' bij de aankoopkeuring,
dan nog staat het jou volstrekt vrij om te doen of laten wat je wil.
Je bent een vrij mens en je mag een volstrekt afgekeurd paard gewoon kopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 20:52

Het zou ook de oude peesblessure kunnen zijn. Kreupel door stijfheid bestaat eigenlijk niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:04

Kreupel door stijfheid?
Staat hij niet op de wei dan? Dat zei je eerder toch?
Of zo kort dan?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:08

Xoxolof09 schreef:
Het gaat goed met het paard mensen!! Ze loopt nu even kreupel maar heeft afgelopen maanden weer wedstrijd gereden!

Ik denk dat zowel het niet willen galopperen als het kreupel lopen nog van die oude peesblessure zijn. Mensen - ook verkopers/handelaars - komen snel met een verhaaltje van zielig mishandeld paard om zo een kapot paard te kunnen verkopen. Zou me niet verwonderen als dit paard niet meer geschikt is als rijpaard. En een dierenarts die zegt "niks aan de hand, paard is stijf" en vindt dat je er maar gewoon door moet rijden, die is ook ergens in de middeleeuwen blijven hangen.

Je ziet het wel vaker: mensen die een paard willen redden (bijv. ook van de slacht) maar waarbij het dier eigenlijk niet beter af is hierdoor. Ik weet de leeftijd niet van TS (ik las ergens iets van 22, maar op haar profiel niet ingevuld) dus misschien nog onvoldoende ervaring, en helaas zijn de paarden daar soms de dupe van.

Edit: eens met mijn voorgangers dus.

Xoxolof09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 21:30

Hey jongens ik merk dat ik heb laten blijken dat ik weinig ervaring heb, ik heb 3 paarden waaronder 2 gered ik heb in mijn vorige jaren ook dit soort paarden gehad maar weet soms niet meer wat het wel en niet kan zijn, mijn opzet was niet om te laten merken dat ik raren dingen doe met mijn paard,dat is ook niet van toepassing.wilden alleen weten of mensen tips hadden of dit probleem vaker voor kwam. Ik ben 22 jaar oud en heb ongeveer 5 paarden gehad meestal weggehaald bij andere mensen vanwegen omstandigheden. Dus nogmaals ik ben geen dierenarts wilde alleen tips of iemand die mij kon vertellen wat ik misschien kon doen.

Xoxolof09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 21:33

Mijn paard is vaak stijf en 1 keer kreupel geweest door rotstraal. Ik kan haar niet intensief rijden op dit moment door persoonlijke thuis omstandigheden. Kwam later er achter dat een vriendin van mij zei dat vlak voor ze het wei afkwam getrapt was door een ander paard; aldus de reden van raar lopen,nogmaals het paard heeft het echt niet slecht en word goed onderhouden

Xoxolof09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 21:35

MustangII schreef:
Je hebt een manege paard gekocht zonder een keuring? Hieruit maak ik op dat je duidelijk weinig ervaring hebt

mijn paarden heb ik wel laten keuren incl foto's van hals en rug om oa artrose en KS uit te sluiten.
vervolgens komt er een tandarts bij want gebitsproblemen kunnen ook vervelende dingen veroorzaken.

Dus veearts ,zadelmaker en Tandarts erbij eventueel een osteopaat.
Manege paarden zijn niet perso slechte paarden maar vergeet vooral niet dat ze vaak met een reden als manege paard ingezet worden.
Ik heb een half jaar geleden een klinische keuring laten doen niks gevonden

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:37

Xoxolof09 schreef:
MustangII schreef:
Je hebt een manege paard gekocht zonder een keuring? Hieruit maak ik op dat je duidelijk weinig ervaring hebt

mijn paarden heb ik wel laten keuren incl foto's van hals en rug om oa artrose en KS uit te sluiten.
vervolgens komt er een tandarts bij want gebitsproblemen kunnen ook vervelende dingen veroorzaken.

Manege paarden zijn niet perso slechte paarden maar vergeet vooral niet dat ze vaak met een reden als manege paard ingezet worden.

Is ze nou wel of niet gekeurd? Op ditzelfde bericht antwoord je dat je haar bewust niet hebt laten keuren.

Ik vind het een vaag verhaal, maar fijn dat ze nu beter? is/lijkt

Xoxolof09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 21:40

lotlot2 schreef:
MustangII schreef:

Is ze nou wel of niet gekeurd? Op ditzelfde bericht antwoord je dat je haar bewust niet hebt laten keuren.

Ik vind het een vaag verhaal, maar fijn dat ze nu beter? is/lijkt[/quote]
Ik heb haat bij kopen nier gekeurd maar dierenarts moest voor ander paard komen dus toen laten keuren maar dat was half jaar na kopen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:46

Maar dat was dus alleen klinisch?
Ik denk dat ik maar ontstip. Veel sterkte met je paardje.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:49

Ik vind het ook onduidelijk allemaal. Dus eerst gallopeerde het paard niet? En dat was toen opeens opgelost en werd er wedstrijd gereden en nu is het paard stijf?

Als het mijn paard was zou ik met deze vage klachten toch eens naar een kliniek rijden om het een en ander uit te sluiten. Een dierenarts heeft geen laserogen en op de kliniek hebben ze meer mogelijkheden

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:52

Het blijft een vaag verhaal zonder duidelijke antwoorden op de gestelde vragen. Ik ontstip ook maar. Veel succes met je paard.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 07:44

Dit is ongeveer hetzelfde als met de kill pens in Amerika. Ontstip het ook