LDR vs hoger ingesteld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:39

Lovely: kruisje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:40

Pluutje: ik zou daar zeggen dat je hem absoluut niet nog ronder moet gaan rijden maar hem eerst meer op het achterbeen moet zien te krijgen, maar wie ben ik.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:41

Ik zie de foto van Lovely wel hoor, is Anky. Die foto heb ik trouwens al eerder voorbij zien komen, meen in een reactie van Wouter in een topic over hulpteugel gebruik van de bekende ruiter(wat ontkend werd in een artikel)

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:42

Zep schreef:
Pluutje: ik zou daar zeggen dat je hem absoluut niet nog ronder moet gaan rijden maar hem eerst meer op het achterbeen moet zien te krijgen, maar wie ben ik.

Ik kan het alleen maar met je eens zijn, helaas is mijn rijden verre van perfect, maar ik doe hard mijn best. Knipoog

Meestal loopt hij volgens mij ook veel meer op de loodlijn maar het was even voor het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:43

Het is een still van het filmpje van Sjef op Ictenos (met gogue). Thuis heb ik er diverse stills van, maar voor nu heb ik m even van Wouter geleend Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:43

Dat is ANky niet, dat is Sjef. En het paard is niet Krack C maar Ictenos en het is geeeeeeeen elastiek, he Lovely? Knipoog Haha!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:46

Lovely schreef:
Het is een still van het filmpje van Sjef op Ictenos (met gogue). Thuis heb ik er diverse stills van, maar voor nu heb ik m even van Wouter geleend Haha!.

Oeps, verkeerd onthouden dan...Ik dacht dat het Anky was. Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:47

No elastic, Mr Bombastic, ik krijg spontaan een ideetje Haha!.

Pluutje, Leroy mag op die foto meer op het achterbeen, op de foto maakt hij zich nog wat lang in de hals recht naar voren toe en dan moet hij of meer zakken vanuit de schoft of juist wat ronder. Wat het beste is, laat ik wel aan je instructeur over.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:48

Zep schreef:
Dat is ANky niet, dat is Sjef. En het paard is niet Krack C maar Ictenos en het is geeeeeeeen elastiek, he Lovely? Knipoog Haha!

Niemand heeft toch gezegd dat het Krack C is en dat het een elastiek is?

Het lijkt overigens als ik nu beter kijk inderdaad totaal niet op Anky, hoewel ik wel dacht iets van borsten te zien.. Bloos

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:48

Ik heb even wat off-topic akelige reacties verwijderd Lachen.

Verder leuke discussie met verhelderende plaatjes Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:49

Pluutje schreef:
Het lijkt overigens als ik nu beter kijk inderdaad totaal niet op Anky, hoewel ik wel dacht iets van borsten te zien.. Bloos

Dat is Sjef zijn brede torso *zucht* *LOL*.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:55

Lovely"]
[quote="Pluutje schreef:

[/quote]

Haha, oke...
Heeft hij zeker wel heel wat uurtjes sportschool achter de rug Haha!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 17:56

Zep schreef:
Aanleuning is moeilijk, want wat fijn aanvoelt, is op dat moment in je training niet altijd goed. Er zijn ook paarden die bijv op het moment dat je het achterbeen aanspreekt voor heel sterk worden.Toch moet je daar doorheen, want als je alleen maar steeds een fijne aanleuning opzoekt rijd je ze dus compleet van het achterbeen af.

Vandaar dat ik denk dat je in jouw geval dus nog helemaal niet op die aanleuning moet letten, maar eerst moet zorgen dat je paard in balans op zijn eigen benen kan lopen, en je hem goed voor het been hebt lopen.

Hmmm okay... daar moet ik eens even rustig over nadenken. Ik denk nl dat hij wel redelijk goed voor mijn been is, maar heb het vermoeden dat ik niet een geheel juiste interpretatie is van wat dat nou eigenlijk inhoudt. Wellicht dat ik Lov even een middagje moet charteren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:58

Pluutje"]
[quote="Lovely"][quote="Pluutje schreef:

[/quote]

Haha, oke...
Heeft hij zeker wel heel wat uurtjes sportschool achter de rug Haha!
[/quote]
Hoeft niet, hij rijdt paard.

Manic, mij charteren???? Waarvoor?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:01

Lovely schreef:
Hoeft niet, hij rijdt paard.

Bloos! Bloos! Bloos!

Maar je rijd toch zoveel mogelijk zonder hand Schijnheilig [/list]

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 18:02

Voor de kijk Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:07

Pipo schreef:
Laag rijden is iets anders dan LDR. DIe foto die Lov laat zien is LDR.

Waar de paarden zo heerlijk met de kin op de borst getrokken worden! Scheve mond

Pipo, als je deze methode van trainen echt zou doorgronden en begrijpen zou je een dergelijke domme opmerking niet maken. Nicole Uphoff en Anky zijn allemaal mensen met figuurtje strijkplank waar maar weinig spierbal aan zit.

Het vervelende aan dit soort discussies is altijd dat iedereen meent te weten hoe je een paard hoort te rijden. Het gros van de Bokkers is echter nog nooit verder is gekomen dan de klasse Z en zal waarschijnlijk ook nooit verder komen. Helemaal niet erg, ik hoor er zelf ook toe. Maar wat wel erg is, is dat sommigen daarover blijkbaar zo gefrustreerd zijn dat ze niets anders kunnen en weten dan de absolute top af te gaan kraken zoals hier al weer bij Uphoff en Van Grunsven gebeurt. En dan met argumenten die kant nog wal raken. Want velen gooien heel bij de hand termen op een forum als LDR maar weten echt niet waar ze over praten. Eigenlijk is het te zielig voor woorden.

Ik heb zelf een groot respect voor mensen als Hinneman, van Balen, Janssen, Van Grunsven, Uphoff en Bold. Ik heb daarbij wel mijn voorkeuren van wat ik graag aan een paard zie. Maar ik zie vooral mensen die met liefde met de sport bezig zijn en die mij in vervoering brengen op een avondje Kur op Muziek.

En zo lang je nog niet eens in de schaduw kunt staan bij de genoemde grootheden [en nog geen deuk in een pakje boter rijdt] is het wijs eerst maar eens twijfels te zetten bij je eigen oordeelkunde en je commentaar sterk te nuanceren.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 18:15

Ik ga er maar even vanuit dat bovengaande niet op mij slaat Haha! Ik snap ook wel dat ik geen deuk in een pakkie boter rijdt, dat ik geen Anky ben en mijn paard geen Bonfire is, dat ik niet "echt" LDR rijd.

Dat houdt overigens niet in dat ik daar geen mening over (mag) heb(ben) en dat houdt ook niet in dat ik niet net zoals zovele anderen op de voor mij beste/leukste manier met mijn paardje bezig ben. Ik denk dat het verschil ligt tussen een mening hebben en een mening opdringen. Mensen in hun waarde laten is denk ik het belangrijkste...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:24

Dus Jippie als je zelf niet op dat nivo gereden hebt mag je geen mening hebben volgens jou. Leuk kunnen we het hele forum wel opdoeken.

We leven in een land van vrijheid van meningsuiting.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:29

Ik aanleideing van bepaalde dingen die in dit topic gezegd zijn, ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Mijn instructeur laat me mijn pony ook vrij laag, diep en rond rijden in het begin, en ook verder tijdens het rijden op verschillende hoogtes instellen.
Nu heeft mijn pony een vrij korte rug en hals, en gaat graag nog korter in de hals lopen door die hals op te krullen. En bovendien is het een tinker Tong uitsteken
Helaas heb ik hier geen goede rijfoto van, wel een longeerfoto die aardig in de buurt komt van hoe hij onder het zadel ook loopt:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:32

Nee hoor Pipo, dat zeg ik niet.

Maar als je ergens kritiek op wilt leveren dan moet je wel weten waar je het over hebt. En als ik jouw opmerkingen lees [o.a.] over de LDR trainingsmethode dan is dat niets meer dan een dom gekakel van iemand die ergens een bel heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:36

Hallo!

Dit is tot nu een leuk en nuttig topic. Graag niet elkaar voor pluimvee uitmaken. Het zou jammer zijn als een discussie die tot nu toe goed verloopt alsnog eindigd in een hoop geruzie en een slotje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:36

Jippie schreef:
Nee hoor Pipo, dat zeg ik niet.

Maar als je ergens kritiek op wilt leveren dan moet je wel weten waar je het over hebt. En als ik jouw opmerkingen lees [o.a.] over de LDR trainingsmethode dan is dat niets meer dan een dom gekakel van iemand die ergens een bel heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

Logisch nadenken en goed kijken. Het doel heiligt de middelen niet. Ook vind ik het nogal vreemd dat je een mening dom noemt.

Kom met goede argumenten waarom jij het wel een goede methode vind. En ga niet zomaar mensen DOM noemen, dat is een heel zwak argument.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 18:39

Grappig genoeg was dus juist de "bel horen niet weten waar de klepel hangt" reden aanleiding voor mij om dit topic te starten... om wat meer inzicht te krijgen in voor/nadelen van beide methodes zonder gelijk in een welles/nietes discussie te vervallen...

Bvb ruggebruik t.o.v. "eronder" zijn.
Laatst bijgewerkt door manic op 05-03-04 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:40

Pipo"]
om met goede argumenten waarom jij het wel een goede methode vind.
[/quote]

[quote="Pipo"]
[quote="Piaffe schreef:
Ik zal ook zeker niet ontkennen dat de bespiering er niet goed op ziet. Je mag Ozep zo bij mij op stal parkeren. Ik ben alleen niet weg van de manier van trainen, slofteugel gebruik en dat diepe rijden.

Volgens mij word er geen slof gebruikt!.............dat het niet jou manier is moet je zelf weten. Ikzelf was ook nooit echt kapot ervan.......tot ik iedereen zag rijden die bij anky leste en op deze manier rijd. En alle paarden hebben een bepaalde lossigheid in hun lijf die ik bij GEEN enkele andere trainer tegen kom.

Daaruit concludeer ik dat het toch wel goed moet zijn.

[/quote]

OK dan!