eerste rijfoto's van femme (03-03-04)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 17:46

wat ik net probeerde duidelijk te maken-> sporen zijn heus niet verkeerd of slecht voor een jong paard, en hij stompt zo ook heus niet van de hulpen af
het is maar net hoe je er mee om gaat

een ruiter die zijn benen niet stil kan houden, die constant loopt te porren, dát is vervelend voor een paard

een paard heeft heus geen last van sporen bij een ruiter die zijn benen fatsoenlijk stil houdt

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:51

Maar als jij je benen zo goed stil kan houden heb je bij een 3 jarige die 2 maanden onder het zadel is echt geen sporen nodig...

Dus waarom heb je die sporen nou om?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:04

voor de sier Lachen
Maar ik heb het een keer gezien bij iemand anders, die ik persoonlijk niet ken. (van die slof)

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:15

ik vind het mooie foto's hoor, maar je zal wel veel commentaar krijgen op de slof, kunnen ze beter niet doen, want dan komt er een slotje op jouw topic, terwijl jij juist tips wil horen en wil weten hoe ze over je manier van rijden en van je paard vinden Knipoog ik vind het een heel erg mooi beestje.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:22

Dat eeuwige commentaar over die slof zeg.....
Vind dat je een hele nette zit heb en heb geen commentaar over de sporen en slof Lachen

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 21:15

Ik weet hoe bodien rijdt. Zij zit heel stil in het zadel en heeft haar benen er super stil aan!. Sporen is juist een goed middel. want in de m1 moet je met sporen rijden. En als je de hele tijd zonder sporen rijdt en dan in eens met sporen moet rijden dan wordt dat een grote stap. En die slof van haar heeft ze anders nooit nodig, maar ze ging met dat jonge drift kikkertje voor het eerst naar buiten.dus kan ik me voorstellen dat je de veiligheid voor wil late gaan. En ne met dat je beter een zweep kan pakken plaats van sporen, is misschien wel waar maar ze heeft ook de teugels beet en een slofteugels en als je dan ook nog een zweep in je handen moet hebbe tsjahh. dahn vraag ik me af of je dan nog wel vuisten van je handen kan maken.
en zoals bodien al zegt is net hoe je je de sporen gebruikt en of je je benen stil kan houden. Nou dat kan ze dus is er nixx aan de hand.
en bodien wat heb jij tog een mooie houding
en je bent een perfecte combi. met femme. OK dan! *LOL*
nou doei xxxjus

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:01

maar ik heb aan mijn vader gevraagt wat er veiliger aan een slof was en die antwoordde:
Het is psychisch, het paard weet zo dat die slof sloft dan hoeft hij niet meer te sloffen....

Maar ik wil weten wat jou achterliggende gedachte was over de veiligheid van een slof!

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:11

ehh sjonniej?vertaling naar mijn taal a.u.b haha ik snap em niet helemaal Tong uitsteken

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 09:09

Nou, volgens mij is het nu wel duidelijk over de slof en sporen. Laat haar toch!

Ik vind het hele mooie foto's! Jeetje, wat zit jij prachtig recht op!

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:54

nu heeft ze toch wel genoeg reacties op die sporen en slof gehad en ze heeft overal antwoord op gegeven dhuszz geef haar aub reacties op het rijden en NIET op die slof etc.

groeten marije

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 13:16

ik vind ht een heel mooi paardje hoor!!
hij loopt alleen wel heel hoog met zn hoofd Scheve mond .... misschien zou je iets meer kunnen ontspannen, dat loopt hij misschien nog wat lager
succes verder!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:30

ik vind dit een goed slof gebruik... ik weet (na eigen ervaring) hoe je een paardje verrot kunt rijden met slof ik ben er dus fel tegen maar soms gebruik ik hem ook voor eigen veiligheid.

leuk friesje

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:41

woooww !! ziet er echt netjes uit !!
mooi paardje hoor !
en aan je houding is inderdaad helemaal niets mis mee OK dan!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:24

Tja.....veiligheid. Als je je paard niet onder controle hebt moet je het gewoon niet doen. Begrijp wel dat het een jong paard is, maar dan zou ik nog gewoon een tijdje binnen rijden en pas later naar buiten gaan. En er kan ALTIJD wat gebeuren. Ik wil altijd de meest mogelijk veiligheid (dus altijd maar een slof??).

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:17

Ik snap nog steeds niet wat is veilig is aan een slof???

Pegassus97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:53

Je hebt een 'noodrem'. Als je paard er eens vandoor zou schieten, heb je hier heel wat meer mee te zeggen.

Maar als bodien met sporen en slof rijdt, dan is het toch haar zaak. Ze hindert met beide haar paard niet...
Verder is het een erg leuk friesje!

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:05

mensen, willen jullie asjeblieft ontopic blijven, dat onnozele gedoe over die slof, bij iedere rijfoto waar iemand met slof rijd word alleen commentaar gegeven op de slof, doe niet zo kinderachtig, ze weet zelf ook waarom ze met een slof rijd en waarom niet. Je kan haar een hoop gaan vertellen maar ze weet heus wel hoe ze de slof goed en verkeerd gebruikt.

Geef liever commentaar en tips. Daar heeft ze zelf tenmisnste ook nog wat aan Haha!

Voor de rest vin ik het een heel mooi paardje, en er is niets mis aan je houding, dus gebruik je je sporen automatisch minder, wat dus eigenlijk hoort.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:06

Dankjewel Pegassus97, ik denk dat ik ht liever anders oplos maar dat is mijn probleem

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:11

ik ben het met sommige eens dat je de slof wel strak hebt zitten en waarom rij je hem al met slof ik heb juist geleerd door te rijden naar beneden maar jah en idd die sporen vind ik ook nix hij moet luisteren naar je been niet de spoor!
maarre iets positief een mooie beestie en je zit netjes!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:37

Zeg, who cares dat ze sporen om heeft? Alsjeblieft zeg. Er rijden hele volksstammen met sporen en minstens net zo veel die ze niet eens gebruiken te paard, tenzij het paard een "purkje" nodig heeft, omdat ie niet naar het been luistert.
Of je hem nu een tik met je zweep geeft of een purk met je sppor. Komt op het zelfde neer imo.

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:42

Ik word echt ziek van dat gezeur over het slofgebruik hier op bokt. ALs iemand vind dat ie dat moet doen, moet ie dat vooral niet doen. Als je dan nog tips hebt ok dan kun je die altijd(opbouwend!!!) geven. Ik denk dat niet iedereen iedere keer hoeft te zeggen hoe slecht zo'n slof wel niet is....het is nu wel duidelijk...

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:58

krunsjkim schreef:
Ik word echt ziek van dat gezeur over het slofgebruik hier op bokt. ALs iemand vind dat ie dat moet doen, moet ie dat vooral niet doen. Als je dan nog tips hebt ok dan kun je die altijd(opbouwend!!!) geven. Ik denk dat niet iedereen iedere keer hoeft te zeggen hoe slecht zo'n slof wel niet is....het is nu wel duidelijk...

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:27

ukkie schreef:
Ziet er goed uit.
Persoonlijk zou ik bij een jonge fries geen slof gebruiken en de sporen waar mogelijk ook weglaten Scheve mond

Maargoed jij zal daar vast je redenen wel voor hebben Knipoog

Hier ben ik het mee eens, "ga niet rennen voor je kunt lopen".

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:18

Bodien schreef:
sharonaollie
het valt mij op deze foto's ook op dat de slof aardig strak lijkt
maar op andere foto's hangt hij juist weer in een boogje
ik heb de slof niet vaak om, maar omdat we vandaag voor het eerst buiten waren leek me dit wel zo veilig
ik heb bijna niks in mijn handen, ze gaat absoluut niet in de slof lopen, en ze is ook prima te rijden zonder

en die sporen, heb ik altijd om, het is maar net hoe je er mee om gaat
nu zeg ik echt niet dat ik zo goed rij ofzo hoor Lachen

ik ben hethelemaal met je eens!!!! OK dan!

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:33

Nou vind het reuze meevallen met de slof ziet er echt netjes uit. Ze heeft nog niet echt de aanleuning, maja is pas 2 maanden onder het zadel... Maar kijk dat achterbeentje is met aangalloperen.. Ze word netjes gereden en zit heel veel in...
Succes Bodien